Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +7 °C
Daļēji saulains
Otrdiena, 15. oktobris
Hedviga, Helvijs, Eda

Sandris Točs: Nekaunība

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Railmann
R
Es gan piekrītu autoram, ka te ir nekaunība lielā apmērā!!! Padomājiet, kāpēc gan IUB un EK noraidīja Stadler sūdzības? Tāpēc, ka Stadler nemaz niepiedalījās konkursa otrajā kārtā! Kāds tad būtu sakars Stadleram ar šo visu? Es pilnīgi pieļauju, ka Stadlers ir iedevis otkatus ar Dombrovski saistītiem cilvēkiem. Kāpēc? Tāpēc, ka nu ļoti nekaunīgi Stadlers uzvedās, tagad lai aizmālētu acis noslēdzis sadarbības līgumu ar Daugavpils lokomotīvju remontu rūpnīcu.Daugavpilieši pat lokomotīves nevar kārtīgi izremontēt, kur nu vēl uzbūvēt kaut ko jaunu. KNAB te iejauc. Tā vietā lai KNAB purinātu kurus politiķus Stadlers ir nopircis, KNAB purina uzņēmumu, kur jau visas amatpersonas ir nomainījušās. Man nav saprotama Dombrovska nostāja. Vienotība it kā sludina par darba vietu radīšanu, ražošanas atdzimšanu, bet reāli dzīvē visu tagad gremdē! Tātad Vienotība arī tikai tukši muld! CAF gadījumā RVR būs reāls darbs, jo pirmos 7 vilcienus CAF uzbūvēs pats, pārējos būvēs RVR pēc CAF tehnoloģijas un licenses. Tāds modelis darbojās Ķīnā, kur Siemens pārdeva savas licenses ICE tipa vilcienu būvei. Stadler gadījumā vilcienus būvēs vai nu Polijā, vai Ungārijā. Pieļauju, ka uzturēs un remontēs Daugavpilieši, bet tad arī izmaksas būs stipri lielākas, jo tas vilciens uz Daugavpili būs vēl jānogādā remontam. Ja dīzeļvilciens vēl pats varētu aizbraukt, tad elektrovilciens nekādīgi pats līdz Daugavpilij tikt nevarēs, vismaz tuvākajos 15 gados. Turklāt Stadleram nemaz nav dīzeļvilcienu. Stadlers piedāvā savu "Flirt" tipa elektrovilciena modeli, bet zinot mūsu publiku, tad būs pamatīgs pārbaudījums pasažieriem, it sevišķi jauniešiem, kas mīl dzert, jo Stadler vilcieniem salonos ir kāpnes, ne augstas (tikai divi pakāpieni), bet ir un mūsu piedzērušies bērniņi klups un kritīs. RVR arī pats ne visu ražotu, jo mašīnbūves rūpniecība jau sastāv no tā, ka pamatrūpnīcā pārsvarā tikai komplektē, bet detaļas ražo daudzi citi ražotāji. Tā ir visā pasaulē. Piemēram Alstom ražo metro vagonus Ņujorkas metropolitēnam, tad šo vagonu virsbūves vispār ražo Meksikā. Tā arī te būtu un ļoti daudzas lietas atkristu vietējiem ražotājiem. Piemēram dažāda veida elektromotori, sēdekļi un daudzi citi sīkumi, bez kuriem iztikt nevarēs. Šeit mēs redzam, ka kārtējo reizi politiķu vārdi nesakrīt ar viņu darbiem!
lasītāja
l
Toča tendeciozo rakstu dēļ pātraucu šogad abonēt Dienu
cba
c
Kārtējais toča murgojums. Mans viedoklis par valdības rīcību un konkursu: Konkurss lielā mērā noritēja treknajos gados un cenas ir augstākas, nekā tagad iespējams nopirkt (tiesa - ES dod 100 mlj LS no 430 jeb 23%, Latvija maksā 330 mlj. LS). Piekrītu, ka jādod pasūtījums Latvijas ražotājiem, bet ir absolūti svarīgi šādi nosacījumi: 1) risks, ka ES nedod naudu un visi 430 mlj. LS jāmaksā Latvijai tiek samazināts līdz minimumam vai izslēgts, 2)vilcieni par 70% tiek ražoti Latvijā, nevis sakomplektēti kur citur, Latvijā tikai pieskrūvē krēslus un nokrāso, pielīmē uzlīmīti un sauc to par Latvijā ražotu, 3)Ja jau tiek stimulēta Latvijas tautsaimniecība, tad RVR un tās lielākajos Latvijas partneros tiek pilnībā izskaustas aplokšņu algas (radikālas kontroles) un tā tas saglabājas arī pēc konkursa beigām. RVR 2010. gadā apgrozījums 2,44 mlj. LS, strādājošo skaits ap 500 (no mājas lapas), apgrozījums uz cilvēku 5000LS/gadā, kas man izskatās vienkārši smieklīgs, 4)vai man vienīgajam šķiet stulbi, ka Latvijas valsts nauda tik maksāta ofšoram? RVR 67% pieder Kipras ofšoram Mysea Enterprises Limited. Šoreiz neko darīt, bet nākotnē vajadzētu kategoriski aizliegt valsts un pašvaldības konkursos piedalīties firmām, kurās >5% pieder ofšoram, 5) par iespējamo vilcienu eksportu nākotnē - fantastiski, tikai RVR pēdējos gados nav parādījis nekādas pazīmes, ka būtu uz kaut ko tādu spējīgs, pat RS tramvaju iepirkuma konkursā nejēdza savu piedāvājumu iesniegts. Kopumā - ja ES atsakās dot naudu un visi 430 mlj. LS jāmaksā Latvijai par pārmērīgām (trekno gadu) vilcienu cenām un apkopes izmaksām, ja Latvijā vilcieniem tikai pieskrūvē sēdekļus un piesprauž uzlīmīti, ja Latvija gandrīz neko no naudas nedabū atpakaļ nodokļu ieņēmumu veidā, tad tāda konkursa rezultāti nav jāapstiprina un ES 100 mlj. jānovirza citiem projektiem un jāsludina jauns konkurss par krīzei atbilstošākām vilcienu un apkopes izmaksām. Ja PV un RVR panāk vienošanos par vilcienu ražošanu Latvijā un valdība saņem garantijas, ka daļa naudas atgriezīsies valsts kasē caur nodokļiem, tad, protams, šis līgums, lai arī mazliet sadārdzināts, ir jāslēdz.
anna
a
tiešām? kā gan viņi vinnēja konkursu? ka tik daudzi "bet". vai tad netika izskatīti riska faktori? un pēkšņi viņi uzrodas
  • 0
  • 0
Vārds
V
Patīkami, ka kāds spēj arī ko konstruktīvu uzrakstīt! Grūti gan iztēloties, kā RVR varētu sākt kautko ražot. Bet brīnumi mēdz notikt. Daži simti miljoni investīcijas un uz priekšu!
  • 0
  • 0
Ance to točs
A
SC lakstīgala iedziedājusies?:) Toč, nu cik var jaukt cilvēkiem galvas? Neticu, ka neesi informēts par to, ka RVR pašlaik svilpo vējš, nemaz nerunāsim par to, ka iekārtas ir neatgriezeniski novecojušas, darbinieku sastāvs novecojis gan morāli, gan profesionāli. Ar tiem pāris desmit seno metožu pārstāvjiem, kas 10 minūtes strādā un 50 minūtes smēķē un runā par ribalku, jaunus vilcienus neuzstuēt! Nemaz nerunāšu par RVR vadības sastāvu, kas būtībā ir interfrontes perēklis un kremlim lojālu cilvēku pērstāvniecība, kur pat sēžu protokoli tiek rakstīti krieviski! Tad ir jautājums, kāpēc Latvijai ir jābalsta kremļa projekts?
zz
z
Nameisim iesaku paskatīties televīzijā raidījumu "Latvija var", vai kaut kā tā! Un, tad, lai muld, ka Latvijā nav darba vietu un neviens neko nemāk. Tas, ka RVR švilpo vējš, to visi tā pat zina.
  • 2
  • 1
> Nameisis
&
Vairāk par to, ka trūkst darba vietas, trūkst strādājošo aizsardzība, un kamēr nebūs tās, te strādās tikai kaimiņrepubliku darbaļaudis, latvieši atpakaļ neatgriezīsies vergot par 100 lati ...
  • 0
  • 0
Nameisis
N
Neticu, ka neesi informēta par to, ka Latvijā pašlaik svilpo vējš, nemaz nerunāsim par to, ka Latvijas iedzīvotāji brauc ārā, jo trūkst darba vietas...
  • 6
  • 4
Nameisis
N
Atbalstīsim Stadler Bussnang AG ! Atbalstīsim darba vietas no valsti mūkošajiem latviešiem ... Padomju laikā bija tāds ļauns joks: Riga krasivij gorod, toljko latisej mnogo ... Padomju laiki beigušies un joks vairs nav joks - Tas tiek ieviests dzīvē ...
artūrs
a
Kurš nopietni ņem Toča komentārus? Lasot viņu, rodas sajūta, ka viņš nolīgts lai aprietu Vienotību ne vairs konstruktīvi, bet jau uz histērijas un angažētības robežas. Kaut gan, kāds tur brīnums...
anna Ancei
a
nu vien lieta bija pavasarī. ka būs nemieri Krievijā tādi paši kā arābu pasaulē. un tagad tiek falsificēti notikumi Krievijā. var jau to saukt par sagadīšanos. tad par to, ka latvieši ievēlēs Zatleru, neiedziļinoties notikumos.kas arī notika. ka viņi saies kopā ar vienotību. ka tas ir triks. kas arī notika. tas, kas notika ar air baltic. un viņš to dara pirms lietas notiek. analizēt notikumus viņš prot vai vēl kādu gadījumu?
  • 0
  • 0
anna Ancei
a
nu vien lieta bija pavasarī. ka būs nemieri Krievijā tādi paši kā arābu pasaulē. un tagad tiek falsificēti notikumi Krievijā. var jau to saukt par sagadīšanos. tad par to, ka latvieši ievēlēs Zatleru, neiedziļinoties notikumos.kas arī notika. ka viņi saies kopā ar vienotību. ka tas ir triks. kas arī notika. tas, kas notika ar air baltic. un viņš to dara pirms lietas notiek. analizēt notikumus viņš prot vai vēl kādu gadījumu?
  • 0
  • 0
Ance to anna
A
Lūdzu konkrēti par tiem toča pareģojumiem, kas ir piepildījušis! Nosauc kaut trīs no tiem:)
  • 2
  • 0
anna
a
ka Kalvītis ir tautas partija - to gan uzreiz saprata. bet vienotība nav Dombrovskis un valdība. nu, tā ir tāda absolūti neko nenoteicoša partija. tā starp citu. neko neizlemj un neitekmē. nemaz Latvijas nākotni neprogrammē
  • 0
  • 0
anna
a
bet visa pārējā prese savukārt atkārto vienotības propagandu . diezgan vienmuļi. un tie cilvēki, kas 10o reizi izlasa vienu un to pašu, 11tajā arī sāk atkārtot. pat nedomājot, vai ir vai nav patiesība. un kam tas viss nāk par labu. par vilcieniem ir dīvaini. un Točam bieži vien ir taisnība. palasi, ko viņš prognozēja pirms kāda laika. tas arī notiek.
  • 2
  • 3
Prok
P
Neuztraucies, Toč, vēlētājiem nav nemaz tik īsa atmiņa/vāja saprašana un ir zināms priekšstats par tavu "viedokļu" izcelsmi ;)
ZUM
Z
Točs ir izpildījis kāda pasūtījumu uzrakstot šo sviestu. Kāda vēl vilcienu ražošana RVR???!!! Tā ir melošana tautai, lai kāds ar RVR izkārtni uztaistītu pamatīgu "otkatu". Spāņi taču nedos nekādu know how RVR. Tas, ka RVR ir pilnīgā nulle viņi paši deklarēja, kad kanādieši bija ar šamējiem sabloķējušies.
  • 1
  • 0
annai
a
Par vairākiem simtiem miljonu latu cilvēki varētu arī nestrādāt! Turklāt vajadzētu beidzot saprast, ka nekur oficiāli nav teikts, ka vilcieni tiks ražoti Latvijā. Tas, ka tās ir sabiedriskās aktivitātes, lai cilvēkus musinātu un, lai izdarītu spiedienu, lai saņemtu naudu, tas ir cits jautājums.
  • 2
  • 0
anna
a
kādā veidā viedoklis par vilcienu ražošanu Latvijā liecina par Toča viedokļa izcelsmi? un to, kāpēc tas tiek bremzēts? ja tas ir izdevīgi Latvijas cilvēkiem, jo būtu kur strādāt dažus gadu desmitus. es redzu tikai to, ka tas nav izdevīgi Latvijai
  • 2
  • 2
zz
z
Interesanti, cik žurnālistam no šī raksta ir atlecis! Var ja būt, ka nekas, tad jautājums, kāpēc tik tendenciozs raksts? Ja nezina lietas būtību, varbūt labāk ir paklusēt.
Vārds
V
Ko mēs zinām par to konkursu? NEKO! Jā, būtu labi, ja būtu ražošana, darbs utt. Bet par no ekonomisko pamatojumu Točs nezinu kāpēc, bet noklusē. Tā tāda tautas tracināšana.
  • 1
  • 1
anna
a
KNab ir uzrakstījis viedokli, izziņa minēta, kā arguments. varbūt tur rakstīts, ka viņi neko nezina
  • 0
  • 0
anna
a
kāda ir lietas būtība? tāda - ne visai pierādāma? vai mūsu valstī ir pierādīts, ka KNAB darbojas kāda politiska spēka interesēs? nav un nepierādīs. jo kā tad citādi ietekmēs notikumus? kas būs virsspēks?
  • 3
  • 0
vairis
v
alkatiba, alkatiba tas saucas, normāli kukuļos aiziet 10% no pasutijuma summas. ja pasutijums ir 600 miljoni, nav gruti sareķināt summu kas ieguls vajadzigo ļaužu kabatās. pat pieņamot ka nu tur eiropas naudas dēļ kukulis busu mazāks bet pat par pārdesmit miljoniem ir vērts tautu pārdot.
zvirbulēns
z
Latvijā ražot vilcienus, nu nafig to vajag? :)
zvirbulēns betai
z
Tu saki diezvai? Kas tas ir - diezvai? Bet varu jau tev piekrit, vēl vairāk, nu kāpec kaut kas vispār jāražo, ja var arī neražot! Nafig to ražošanu! Es atbalstu vienotības, stabilitātes, demokrātijas un tiesikuma koolīcijas valdības skaidro nostāju šajā daudziem tik neskaidrajā jautājumā!
  • 3
  • 3
beta > zvirbulēns
b
Diez vai Latvija pati ko ražos. RVR, kas visticamāk pieder Antonovam, ieplānota tikai "apkalpošana" 30 gadu garumā par pārdesmit miljoniem gadā. Pareizāk sakot visparastākā valsts slaukšanas shēma... Un lai valsts pamēģina 30(!) gadus lauzt līgumu!
  • 8
  • 2
carloss_66
c
Protams,nevajag,kāpēc Latvijā vispār kkas jāražo?! Mēs esam uz tūrismu un banku pakalpojumiem orientēta valsts, ražošana ir cūcīga lieta, smird un vidi piesārņo, zaļie uzreiz piekritīs!:D
  • 2
  • 3
vairis
v
nu vispār ja ir materiālā bāze, pieredze un cilvēki tad neražot ir muļķigi, turklat ja vel pašiem vajag tādu kvantumu.
  • 6
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas