Uzcelto tiltu viņš sauc par "soli uz priekšu" Latvijas būvniecībā. _Diena _jau rakstīja, ka Dienvidu tilts oktobra beigās izturēja slogošanas pārbaudi, jo visas deformācijas slodzes brīdī atbilda noteiktajiem standartiem. Lielākā ieliece, kas tika konstatēta bija 20 mm, kas ir 66% no pieļaujamās normas saskaņā ar Krievijas un Zviedrijas standartiem. Tie nosaka, ka deformācija nevar pārsniegt 1/400 daļu no laiduma garuma. Salīdzināšanai, Eiropas standartā maksimālās ielieces vispār nav norādītas, bet ASV tās nedrīkst pārsniegt 1/1000 daļa no laiduma garuma, saka Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) profesors Ainārs Paeglītis, kura vadībā notika slogošana.
Pēc slogošanas deformācijas pakāpeniski izzuda, taču jau pirms un arī vairākas nedēļas pēc pārbaudes, divos tā laidumos saglabājušās ielieces, kas saglabāsies arī turpmāk. Pēc A.Paeglīša teiktā, "tas jau ir projektā ielikts." Trešdien preses konferencē to apstiprināja arī viens no tilta projektētājiem institūta Giprostroimost St-Peterburg ģenerāldirektors Igors Koļuševs. Projektā tika paredzēts, ka spriegojot trotuārus šāda ieliece var rasties, lai noņemtu slodzes no vantīm. Pēc slogošanas ielieces palikušas 5% robežās un tās vairs nemazināsies, viņš saka. "To sauc par materiāla slīdi," papildina E.Raubiško.
Bez ieliecēm tilta apskates laikā tika konstatētas arī nelielas plaisas pieļaujamās robežās līdz 0,3 mm tilta dzelzsbetona plātnes malās. Speciālisti uzsver, ka šādas mikroplaisas dzelzsbetonā var rasties, bet tās neapdraud tilta drošību.
E.Raubiško uzsver, ka atbildība par būvnieku radītājiem trūkumiem, ja tādi tiks atklāti, tiks prasīta garantijas ietvaros. "Mēs skatīsimies kā trūkumi tiek novērsti, kā tie attīstīsies ekspluatācijas gaitā," piebilst E.Raubiško. Būvnieku AS Dienvidu tilts dotās garantijas termiņš ir trīs gadi, taču projektētājs I.Koļuševs ir pārliecināts, ka tilts stāvēs vismaz simts gadus.
Jāatgādina, ka Dienvidu tilts kopā ar estakādēm izmaksāja 257,6 miljonus latu, ieskaitot kredīta procentus. Tā atklāšana paredzēta pirmdien.