«Pārbaudes testiem ir nopietns grafiks, lai pārliecinātos, kā kas strādā. Dažu nedēļu laikā tramvajs parādīsies pilsētas ielās, bet vēl pasažierus nepārvadās,» Diena.lv norādīja SIA Rīgas
satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.
Šogad Rīga saņems 18 zemās grīdas tramvajus, bet pēdējos divus pasūtītos – 2011.gada janvārī. Patlaban notiek projektēšanas darbi 5.depo rekonstrukcijai, taču paši rekonstrukcijas darbi varētu notikt pat 5 – 6 gadus, pieļāva V.Zaķis.
15.aprīlī paredzēta jaunā tramvaja prezentācija žurnālistiem ar Čehijas republikas vēstnieka V.E.Tomaša Pštrosa un Škoda holding valdes priekšsēdētāja Tomaša Krseka piedalīšanos.
Līdz šim solīts, ka zemās grīdas tramvajs pasažierus sāks pārvadāt šoruden, tomēr tas varētu notikt ātrāk - vasaras sākumā, pirmdien vēsta laikraksts Neatkarīgā.
Lai zemās grīdas tramvajs izbrauktu ielās, nekas papildus neesot vajadzīgs,
visi nepieciešamie darbi jau paveikti. Ir pārbūvēti kontakttīkli, daļēji nomainītas sliedes, modernizēta
iebraukšana zem VEF tilta un tiek projektēts jauns depo tramvaja
apkopei. Pagaidām infrastruktūras uzlabošanā iztērēti kopumā 4,5 miljoni
latu, ziņo laikraksts un piebilst, ka depo izmaksas būs zināmas pēc pilnīgas projekta
izstrādes.
Pašlaik notiek jaunā tramvaja testēšana – tiek pārbaudītas bremzes, drošības sistēmas un citi mehānismi.
V.Zaķis norādījis, ka ar laiku infrastruktūras uzlabošana būs jāturpina, nomainot pārmijas un modernizējot transformatoru apakšstacijas.
Jau vēstīts, ka pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums Škoda Transportation s.r.o.. Tie pārvadās pasažierus 6.tramvaja maršrutā Radio iela-Jugla. Jaunais tramvajs vienlaicīgi varēs pārvadāt 300 cilvēkus. Tādējādi 20 zemās grīdas tramvaju ietilpība ir lielāka nekā 40 esošajiem tramvaja vagoniem.
(papildināts ziņas sākums)