Kā zināms, 2018. gada beigās uzņēmums Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) un RS noslēdza 96 miljonu eiro vērtu līgumu, vienojoties par sadarbību uz astoņiem gadiem. Tāpat vēstīts, ka auditorkompānijas Ernst&Young ziņojumā par situāciju RS konstatēts, ka sadarbība ar RMS uzņēmumam nodara aptuveni sešu miljonu eiro zaudējumus gadā.
Līdz pagājušā gada 7. maijam mikroautobusi Rīgā bija vienādi noformēti un sniedza vienādu pakalpojumu, taču sistēma tika mainīta un lielākajā daļā maršrutu – sākumā 14, tagad, pēc RS ziņām, 13 – stājās spēkā tās pašas atlaides, kas pienācās RS pasažieriem, ieskaitot braukšanu bez maksas vairākām iedzīvotāju kategorijām. Sākumā sešos, šobrīd septiņos tā dēvētajos ekspresbusos, kurus pārkrāsoja ar oranžām svītrām, atlaides netika piemērotas. Šobrīd notiek sarunas par to, kā šī sistēma mainīsies, tomēr jau tagad var prognozēt, ka maršrutu skaits samazināsies, bet ar atlaidēm droši vien varēs braukt tikai piecos maršrutos, kas nedublējas ar RS reisiem. Priekšlikumos ietilpst, piemēram, arī 337. ekspresbusa slēgšana sestdienās vai 333. ekspresbusa kursēšana tikai tajās stundās, kad ir lielākais pasažieru pieplūdums. No savas puses priekšlikumus iesniegusi arī RMS, vairākus zilos mikroautobusus pārveidojot par oranžajiem, bet 206. reisu apvienojot ar 271., izveidojot 306. maršrutu. Pašlaik vēl nav panākta galīgā vienošanās.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturdienas, 21. marta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!