"Šī kārta ir viskritiskākais brīdis satiksmes organizēšanai Rīgā. Trešajā kārtā jau varētu slēgt tikai vienu joslu," saka SIA Stockmann direktors Kimo Hutunens, precīzi nevarēdams pateikt, konkrēti kuru. Līgumsods nebūs jāmaksā Diena jau rakstīja, ka gājēju tuneli zem Gogoļa ielas, kas savienos tirdzniecības centra ieeju ar jau esošo tuneļu sistēmu zem Stacijas laukuma, projektējis arhitektu birojs SIA Arplan. Tas būs aptuveni 70 metru garš un septiņus metrus plats. Pirmo reizi Rīgā šāds tunelis tiks aprīkots ar liftu cilvēkiem ar kustību traucējumiem un tā teritorijā nenotiks nekāda komerciāla darbība. Projekta izmaksas tiek prognozētas aptuveni 1,5 mlj. un pabeigt to plānots līdz gada beigām. Pēc tam esošā virszemes gājēju pāreja Gogoļa ielā tiks slēgta. Taču gandrīz četru gadu garumā kompānija Stockmann ignorēja zemes nomas līgumā ar Rīgas domi iekļauto punktu, kas uzlika tai par pienākumu šādu tuneli izbūvēt. Termiņi tika vairākkārt pārcelti, un pašvaldības struktūras pat izskatīja iespēju līgumu ar kompāniju lauzt. Tomēr pērn septembrī, dažus mēnešus pirms darbi bija jāpabeidz, Stockmann celtniecību uzsāka. Kompānija arī vērsās domē ar iesniegumu, kurā lūdza pagarināt noteiktā pienākuma izpildes termiņu par gadu, norādot, ka tunelis atradīsies sarežģītā vietā — Rīgas vēsturiskajā centrā, UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojuma vietā, Rīgas dzelzceļa stacijas, Starptautiskās autoostas un Centrāltirgus tiešā tuvumā, līdz ar to, lai sāktu būvniecību, ir jāievēro dažādas speciālas papildu prasības, noteikumi un saskaņojumi, teikts dokumentos. Pirmdien domes īpašuma un privatizācijas lietu komiteja atbalstīja Stockmann piedāvājumu, tādējādi kompānijai nenāksies maksāt 336,2 tūkstošu latu līgumsodu par darbu neizpildīšanu, kā arī 240,8 latus par katru nokavēto dienu. Savieno ar tuneļu sistēmu Būvniecības darbi norit trīs kārtās. Pirmā, kurā veikta pazemes instalāciju (elektrības, gāzes, telekomunikāciju u.c.) pārvietošana, noslēdzās janvāra beigās. Šobrīd notiek otrās kārtas īstenošana. "No tuneļa vidus uz Origo pusi ar pāļiem tiek stiprinātas sienas, veidots tuneļa griestu betona pārklājums un jaunais tunelis tiek savienots ar esošo tuneļu sistēmu zem Stacijas laukuma," stāsta K.Hutunens. Trešajā kārtā tunelis tiks savienots ar universālveikala Stockmann ieeju. Katrai tuneļa būvniecības kārtai tiks piesaistīts apakšuzņēmējs, kas projektēs attiecīgo daļu. Otrās kārtas būvdarbus veic uzņēmums _Arco Construction_. Būvdarbu laikā ir noteikti satiksmes ierobežojumi, kas iepriekš saskaņoti ar Rīgas domes satiksmes departamentu. Vēl vismaz mēnesi 13.janvāra ielā virzienā uz Marijas ielu būs atvērtas tikai divas transporta joslas un virzienā uz Krasta ielu — trīs transporta joslas no četrām. Lursoft informācija liecina, ka Stockmann īpašnieki ir Somijas kompānijas Rautakirja Oyj un Stockmann Oyj Abp. Lielveikals darbu sāka 2003.gadā.
Satiksmi pie Stockmann atvieglos pēc mēneša
Pie tirdzniecības centra Stockmann plānotā gājēju tuneļa celtniecības darbu otrā kārta, kas rīdziniekiem asociējas ar lieliem sastrēgumiem Gogoļa un 13.janvāra ielas krustojumā, varētu beigties marta beigās. Tad satiksmes ierobežojumus paredzēts atvieglot, atverot automašīnu plūsmai kādu no slēgtajām joslām.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.