"Treknajos gados mums bija problēmas ar darbiniekiem, tagad cilvēki atgriežas, jo darbs tomēr ir stabils. Ir vakances, visvairāk trūkst autovadītāju – šiem cilvēkiem nepietiek tikai mācēt vadīt automašīnu, pusgadu jāmācās arī ugunsdzēsēja glābēja iemaņas, un tas daudzus atbaida. Daļai gribētāju kļūt par ugunsdzēsēju nav atbilstošas veselības vai fiziskās sagatavotības," sacīja O.Āboliņš.
Uz jautājumu kā strādā glābšanas dienesta sistēma, O.Āboliņš teica, ka tajā neko īpašu mainīt nevajag, vien nepieciešami tikai uzlabojumi. "Man ir savas prioritātes, piemēram, sadzīves un darba apstākļu uzlabošana, izglītošana, profesionalitātes paaugstināšana. Tieši par mūsu profesionalitāti sabiedrībā ir vislielākās diskusijas. Negribu, ka par to ir kaut kādas spekulācijas, – uztveriet mūs kā rīcībspējīgu, profesionālu dienestu. Mācības – gan teorētiskās, gan praktiskās – kļuvušas vēl nopietnākas nekā iepriekš. Tiek apzināti lielākie iespējamie riska objekti, kuros notiek izbraukuma mācības – tas iepriekš līdzekļu ekonomijas dēļ notika minimāli. Trenējamies arī atbrīvot cilvēkus no avarējušām mašīnām," teica VUGD priekšnieks.
"Diemžēl ne vienmēr sabiedrība izprot mūsu darbības, piemēram, ja ugunsgrēka laikā stāv trīs cilvēki, tad tas nenozīmē, ka viņi to dara tāpat vien – viņi ir sagatavojušies, lai pēc brīža stātos savu biedru vietā ugunsgrēka epicentrā. Diemžēl glābēji nav dievi vai pārcilvēki. Tikai amerikāņu mākslas filmās glābēji lido kā putni, lec kā ķenguri, kā salamandras nedeg ugunī, ugunsdzēsēji staigā gaiši degošās istabās pat bez elpošanas aparātiem. Reālā dzīvē ugunsgrēka vietā vienmēr ir dūmi, bieži ir tumšs un dūmu tik daudz, ka nevar atrast degšanas vietu. Tas ir liels, pacietīgs un darbietilpīgs darbs: skaidrot sabiedrībai, kādas ir glābēju iespējas un, galvenais, kā cilvēkiem pašiem jādzīvo, kā jārīkojas dažādās gan bīstamās situācijās, gan pavisam ikdienišķās situācijās, kuras par bīstamām var kļūt," sacīja O.Āboliņš.
Uz jautājumu, ko vēlētos jaunajā gadā, VUGD priekšnieks sacīja, ka "vienmēr var vēlēties labāku tehniku". "Viena pati moderna ugunsdzēsēju automašīna maksā apmēram 200 000 latu... Būtu labi, ja atrastos nauda depo remontiem. Daļa no mūsu 92 depo ir bēdīgā stāvoklī, depo Skrundā pat sagruva. Gribētos arī lielāku finansējumu – 2012. gadā mums tas ir 25,1 miljons latu," atklāja VUGD pārstāvis.