SC vēlēšanās būtu gatavi atbalstīt 29% vēlētāju, liecina TNS Latvia un LNT raidījuma 900 sekundes veiktā aptauja. ParVienotību būtu gatavi balsot 10% respondentu, par NA - 9%, par ZZS - 6%, bet par Reformu partiju - 3% vēlētāju.
Latvijas faktu un SKDS veiktās aptaujas nerāda tik dramatisku atšķirību starp līderiem. Tomēr šī sabiedriskās domas momentfotogrāfija, kas ir TNS aptauja, manuprāt, korelē ar tiem pūliņiem, ko dažādas partijas iegulda vai spēj ieguldīt savās kampaņās.
Visas aptaujas parāda vienu tendenci - sabiedriskās domas līderi šodien ir partijas, kurām ir administratīvais resurss. Tas ir Saskaņas centrs (SC), kas ir pie varas Rīgā, un tā ir Vienotība, kurai ir valdība. Valda Dombrovska un Nila Ušakova publicitāte nav salīdzināma ne ar vienu citu. Šo iespēju sniedz amats.
Iespējams, tas liecina par politiskās reklāmas ierobežošanas pasākumu izgāšanos. Jo ar ko gan ir labāka administratīvā resursa izmantošana politiskās reklāmas vietā? Tā ir pat sliktāka, jo šķērdē nodokļu maksātāju naudu, bet amatpersonas pārvērš ākstos.
Nacionālās apvienības (NA) un ZZS reitings drīzāk norāda uz pastāvīgo elektorātu, nevis kampaņas aktivitātēm. Savukārt Reformu partijas (RP) reitings, neskatoties uz tās ministru ņemšanos, izsauc visdziļākās pārdomas, ilgstoši nekustot no 3% mirušā punkta.
Konkrētās vietās situāciju mainīs cilvēki sarakstos. Bet arī cilvēkus piesaistīt priekšrocība ir partijām, kurām ir administratīvais resurss.