Lēmums apstiprināt biznesa plānu tika pieņemts, vispusīgi izvērtējot Latvijas Pasta ilgtermiņa attīstības perspektīvas, iespējas nodrošināt Pasta likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas un tirgus attīstības tendences.
Būtiskākās biznesa plāna sastāvdaļas ir pasta pakalpojumu nepārtrauktības nodrošināšana, pakalpojumu kvalitātes uzlabošana un jaunu, inovatīvu produktu un pakalpojumu ieviešana, un tas ir orientēts uz ilgtermiņa attīstību.
Turpmākajos gados plānots nodrošināt pozitīvus finanšu rādītājus – uzņēmuma apgrozījuma pieaugumu un stabilu peļņu. Kopumā no 2013. līdz 2017. gadam tiek plānots apgrozījuma palielinājums vidēji par 0,8% gadā, informēja uzņēmuma pārstāvji. Tiek plānots arī izmaksu palielinājums vidēji par 1,8% gadā, kas skaidrojams ar nepieciešamajām investīcijām uzņēmuma attīstībai un konkurētspējas palielināšanai.
Ņemot vērā tehnoloģiju attīstību un kopējās tirgus tendences vēstuļu korespondences pakalpojumu segmentā tiek plānots apgrozījuma samazinājums, taču šis kritums tiks kompensēts ar citu esošo pakalpojumu, piemēram, paku sūtījumu, eksprespasta, kravu pārvadājumu u.c. apgrozījuma palielinājumu un jaunu pakalpojumu ieviešanu. Tāpat tiks turpināts darbs pie pakalpojumu pieejamības paplašināšanas visiem Latvijas Pasts klientiem un individuālas pieejas biznesa klientiem.
Jauno produktu segmentā dominēs dažādi e-pakalpojumi, tāpēc jau tuvākajā laikā Latvijas Pasts plāno attīstīt IT infrastruktūru.
Latvijas Pasts piedalīsies konkursā par Universālā pasta pakalpojuma sniegšanu arī pēc 2013.gada 31.decembra un visi aprēķini tika veikti, pamatojoties uz pieņēmumu, ka uzņēmums arī turpmāk varētu būt universālā pasta pakalpojuma sniedzējs.
Viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem Latvijas Pasta sekmīgai darbībai brīvā tirgus apstākļos ir klientu apkalpošanas pilnveidošana, uzņēmuma optimālas darbības, rentabilitātes un konkurētspējas nodrošināšana.