Tūsens otrdien žurnālistiem Ministru kabinetā sacīja, ka šodien valdība iepazīstināta ar viņa vēlmi iegūt 20% kapitāldaļu Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā.
Viņš norādīja, ka darījums vēl nav noslēdzies, taču patlaban valdība devusi tam atļauju.
Tūsens skaidroja, ka Latvijas aviokompānija viņam interesē saistībā ar tās veiksmīgo biznesa attīstību, flotes atjaunošanas plāniem un pozīciju Baltijas valstīs un Ziemeļeiropā.
Sevi viņš raksturoja kā finanšu, nevis stratēģisko investoru, kuram nav intereses iegūt lielāku daļu airBaltic akciju.
Tūsens attiecīgo darījumu cer noslēgt pēc iespējas ātrāk.
Tāpat Tūsens apliecināja, ka vada un viņam pieder daļas Dānijas aviokompānijā Jet Time, kura pēdējā laikā piedzīvojusi grūtības, taču situācija uzlabojas.
Uz citiem žurnālistu jautājumiem viņš neatbildēja un valdības namu pameta.
Jau vēstīts, ka pērn maijā tika pabeigta airBaltic pamatkapitāla palielināšana, tam sasniedzot 256,473 miljonus eiro. Pēc pamatkapitāla palielināšanas Latvijas valstij pieder 80,05% airBaltic akciju, bet investoram Aircraft Leasing 1, kura valdes priekšsēdētājs ir privātais ieguldītājs Ralfs Dīters Montāgs-Girmess, pieder aptuveni 20% akciju. Aircraft Leasing 1 pieder Īrijā reģistrētajai kompānijai IALH LIMITED.
Atbilstoši Latvijas valdības un Montāga-Girmesa parakstītajam līgumam viņš pērn marta beigās airBaltic ieguldīja apmēram 52 miljonus eiro, savukārt valsts investēja 80 miljonus eiro, airBaltic kapitalizējot Valsts kases aizdevumu.
airBaltic pērn pārvadāja 2 891 365 pasažierus, kas ir par 10% vairāk nekā 2015.gadā. Lidsabiedrība veica 43 872 lidojumus, kas ir par 2% vairāk nekā iepriekšējā gadā, savukārt vietu piepildījuma rādītājs, kas izsaka pasažieru skaita attiecību pret pieejamo sēdvietu skaitu, 2016.gadā bija 74% jeb par trim procentpunktiem lielāks nekā gadu iepriekš.
Aviokompānijas apgrozījums 2015.gada bija 235,416 miljons eiro, savukārt peļņa - 19,548 miljoni eiro.
Valdis