Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +16 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 27. aprīlis
Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne

Eksperti: Trauksmes signāli pirms Maxima iegruvuma - sakritība

Zolitūdes traģēdijas dienā 2013.gada 21.novembrī, kad, sabrūkot tirdzniecības centra ēkai, dzīvību zaudēja vairāk nekā 50 cilvēku, vairākkārt atskanējušajai ugunsdzēsības trauksmes signalizācijai nav saistības ar dažas stundas vēlāk notikušo jumta iegrūšanu. Signalizācijas ieslēgšanās pirms jumta iegrūšanas ir tikai sakritība.

Pie šāda secinājuma nonākuši divi Vācijas uzņēmumi, kas pēc SIA Maxima Latvija pasūtījuma veica lielveikala ugunsdrošības sistēmu tehnisko ekspertīzi. Diplomēts inženieris Kristians Katcingers, kurš pārstāv uzņēmumu Kofler Energies Ingenieurgesellschaft mbH, kā visticamāko signalizācijas ieslēgšanās iemeslu min to, ka, iespējams, kāds atvēris ugunsdzēsības šļūteni, aktivizējot galveno sūkni un trauksmes sistēmu. Eksperts min, ka tas varēja būt neizdevies joks. Signāls nācis no sūkņu stacijas, kas atradās lielveikala pazemes autostāvvietā, un tai nav saistības ar telpu, kurā iebruka jumts. Katcingers arī norāda, ka ugunsdrošības sistēma nav bijusi projektēta tā, lai reaģētu uz iespējamām ēkas konstrukcijas kustībām vai deformācijām. Viņš arī noraida pieņēmumu, ka pirms jumta iegruves sākusies ēkas konstrukciju kustība, kas būtu pārplēsusi kādu cauruli, kā rezultātā būtu ieslēgusies trauksmes sistēma, jo caurules plīsums būtu izraisījis viegli pamanāmu ūdens noplūdi. Eksperts arī norāda, ka ugunsgrēka trauksmes sistēmu nevarēja aktivizēt būvdarbi uz ēkas jumta. Tiesa gan, Katcingers īsti nevar atbildēt uz jautājumu, kāpēc trauksmes signalizācija traģēdijas dienā iedarbojās 37 reizes un vai tas nozīmē, ka kāds "jokdaris" ugunsdzēsības šļūteni atvēris 37 reizes.Iemesls, kāpēc iebruka lielveikala jumts, pēc profesora Nabila Fueda, kas pārstāv uzņēmumu CRP Bauingenieure GmbH, domām, visticamāk, bija kļūdas jumta montāžas savienojumos - tajos esošās skrūves bija pārāk mazas un izvietotas pārāk reti. Pieļaujams, ka "jumta sabrukšanu galvenokārt izraisīja montāžas savienojumu izturības kļūme centrālo pamata siju kopnes vietā", uzskata inženieris. Fueds uzsver, ka jumta nogruvums bijis pēkšņs, bez iepriekšēja vizuāla vai akustiska brīdinājuma.Jāatgādina, ka līdz šim_ Maxima Latvija _vadībai visvairāk ticis pārmests tas, ka pēc ugunsdzēsības trauksmes signāla atskanēšanas netika evakuēti cilvēki no veikala telpām. Tāpat tika izteikti minējumi, ka signalizācija iedarbojās, reaģējot uz ēkas konstrukcijas kustībām, kas signalizēja par sekojošo jumta iegruvumu.Gan Katcingers, gan Fueds uzsver, ka ir neatkarīgi inženieri un viņu ekspertīzi nav ietekmējušas uzņēmuma Maxima Latvija intereses.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas