Standartā plānots precizēt regulējumu, kas ļautu izglītības iestādēm mācību priekšmetu apguvē gan dalīt, gan apvienot skolēnus grupās atbilstoši viņu spējām un vajadzībām, neierobežojot to tikai ar atsevišķām stundām. Esošais regulējums ierobežo klases dalīšanu un apvienošanu tikai atsevišķu mācību priekšmetu apguvē.
Plānotās izmaiņas ļaušot labāk izmantot pedagogu darba samaksas fondu, jo izglītības iestādes varēs plānot resursus un nodarbības elastīgāk, piemērojot grupu sadali vai apvienošanu atkarībā no konkrētā mācību priekšmeta specifikas un skolēnu individuālās situācijas. Tas nodrošinās, ka izglītojamie ar speciālām vajadzībām saņem atbilstošu atbalstu mācību procesā, vienlaikus veicinot viņu sociālo iekļaušanos un mācību sasniegumu uzlabošanos, spriež IZM.
Tāpat paredzēts saskaņot pamatizglītības standartu ar Vispārējās izglītības likumu, nosakot, ka katram skolēnam ar speciālām vajadzībām tiek izstrādāts individuāls izglītības programmas apguves plāns. Šim nolūkam plānots ieviest arī vienotu individuālā plāna paraugu, kas būs aizpildāms digitāli platformās "Mykoob" vai "e-klase".
Lai noteiktu un izvērtētu mērķus un atbalsta pasākumus katram skolēnam individuāli, skolotājiem būs ciešāk jāsadarbojas ar atbalsta personālu. Plāna sadaļa par sasniedzamajiem rezultātiem obligāti būs jāaizpilda izglītojamajiem ar garīgās attīstības traucējumiem vai smagiem vairākiem attīstības traucējumiem, kā arī izglītojamiem speciālās izglītības programmā.
Rosinātās izmaiņas paredz arī atļaut skolēniem ar speciālajām vajadzībām, kuram izstrādāts individuālais izglītības programmas apguves plāns vai kurš apgūst speciālās izglītības programmu, uzlabot vērtējumus ne tikai mācību gada beigās, bet arī tematu noslēguma pārbaudes darbos.

