Abu projektu mērķis ir attīstīt dzelzceļa infrastruktūras nodrošinājumu Daugavas kreisajā krastā, pakāpeniski pārvirzot kravu plūsmu no pilsētas centra – Daugavas labā krasta uz kreiso – Krievu salu.
Trešdien LDz parakstīja divus būvdarbu līgumus – ar pilnsabiedrību BMGS S par stacijas Bolderāja 2, astoņu sliežu ceļu izbūvi stacijā un ar Krievu salu savienojošā ceļa izbūvi. Kopējās projekta izmaksas ir 28,6 miljoni latu. Otrs līgums noslēgts ar pilnsabiedrību Bombardier Belam par novecojušu signalizāciju, telekomunikāciju un apgādes sistēmu modernizāciju posmā Zasulauks – Bolderāja. Projekta kopējās izmaksas – 9,5 miljoni latu. Abus projektus plānots pabeigt 33 mēnešu laikā no to uzsākšanas brīža.
Rīgas pilsētas attīstības plāns paredz ostas pārvietošanu tuvāk jūrai un pilsētas centrālās daļas paplašināšanu, kā arī jaunu ostas termināļu būvniecību Daugavas kreisajā krastā un dzelzceļa infrastruktūras attīstību, kas savienotu jaunos termināļus ar dzelzceļa tīklu.
"Latvijas dzelzceļš apkalpo ostas un kompānijas, kas nodarbojas ar kravu eksportu un importu. Savukārt kravu intensitāte un apjoms Latvijā ik gadu pieaug. Tādēļ bija ļoti svarīgi ne vien rast jaunu risinājumu kravu caurvedes spējas paaugstināšanai, bet arī sākt šo projektu īstenot," norāda LDz prezidents Uģis Magonis.
Abu projektu kopējās izmaksas pārsniedz 61 miljonu eiro. Lielāko daļu no izmaksām sedz Eiropas Savienības Kohēzijas fonds.