Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris

Lidosta Rīga aicina Saeimas komisijas deputātus klātienē iepazīties ar lidostas darbu

Ņemot vērā Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas izrādīto interesi par lidostas Rīga darbu, uzņēmuma valde ir nosūtījusi komisijai aicinājumu organizēt izbraukuma sēdi lidostā, portālam Diena.lv pavēstīja lidostas Rīga pārstāve Laura Karnīte.

Lidosta izbraukuma sēdē vēlas komisijas deputātus klātienē iepazīstināt ar uzņēmuma attīstības mērķiem, plānotajiem vērienīgajiem investīciju projektiem, kā arī aktuālo situāciju un veiktajiem pasākumiem, lai nodrošinātu pasažieru apkalpošanas kvalitāti. Kopumā uzņēmums ir investējis infrastruktūrā vairāk nekā 250 miljonus eiro, attīstot lidlauku un pasažieru termināli. Ņemot vērā Eiropas Komisijas Pamatnostādnes par valsts atbalstu lidostām un aviokompānijām, visas investīcijas ir veiktas no uzņēmuma pašu līdzekļiem, bez valsts atbalsta, turklāt maksājot dividendēs valstij 80% no uzņēmuma peļņas, norāda Karnīte.

"Lidosta šobrīd strādā pie vairākiem īstermiņa un ilgtermiņa risinājumiem, lai celtu pasažieru un gaisa kuģu apkalpošanas infrastruktūras kapacitāti, attīstītu jaunus biznesa virzienus lidostā un nodrošinātu augstu pasažieru apkalpošanas kvalitāti. Nozīmīgākais no šiem projektiem ir pasažieru termināla publiskās daļas paplašinājuma un savienojuma ar Rail Baltica dzelzceļa staciju būvniecība, kas ļaus Rīgas lidostai apkalpot līdz pat 10 miljoniem pasažieru. Jaunais terminālis pašlaik ir projektēšanas stadijā un to plānots pabeigt līdz 2024.gadam," teikts paziņojumā.

"Kā liecina statistikas dati par 9 mēnešiem, pasažieru skaits lidostā Rīga šogad, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ir pieaudzis par gandrīz 11,5%. Vidēji lidosta Rīga apkalpo 12 000 pasažieru dienā, 600 - 1000 pasažieru stundā. Strauji augošais pasažieru skaits prasa lielāku lidostas resursu iesaisti un efektīvus risinājumus pasažieru plūsmas organizēšanā. Vienlaikus esošā termināļa iespējas un kapacitāte ievērojami ierobežo iespējamos risinājumus, tomēr lidosta ir radusi iespēju ierobežotas telpu platības apstākļos paplašināt drošības kontroles zonu ar vairākām līnijām un pašlaik strādā pie risinājumiem, lai izveidotu vēl papildus līnijas," uzsver Karnīte.

Jau ziņots, daudzi cilvēki sociālajos tīklos publicējuši fotogrāfijas ar lielām pasažieru rindām uz drošības kontroli lidostā un pauduši savu neizpratni un sašutumu. 

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Jānis Vitenbergs (KPV LV) pieprasīs lidostas vadību klātienē skaidrot situāciju lidostā

"Valsts gadiem ilgi ir strādājusi un ieguldījusi lidostas attīstībā pietiekami apjomīgas investīcijas, lai tā varētu nodrošināt atbilstošus apstākļus un būt līdere starp Baltijas lidostām. Šobrīd lidostā rindas tikai pieaug un nekas neliecina, ka tās samazināsies. Tās ir kļuvušas par valsts problēmu, kas var negatīvi ietekmēt tūrisma nozari un valsts reputāciju," norāda Vitenbergs.

Ja lidostas vadība nespēs sniegt pārliecību par situācijas sakārtošanu, tad šo jautājumu jau skatīs Tautsaimniecības komisijā, piesaistot par iestādi atbildīgo ministriju. Par situāciju lidostā Tautsaimniecības komisijas vadītājs ir saņēmis arī sūdzības no tūrisma nozares pārstāvjiem.

Top komentāri

!
!
Kā Karnītei nav kauna! Kāda jēga kaut ko paplašināt, ka problēma ir tā, ka pīķa stundā nestrādā visas drošības kontroles lentes. Pat ne puse no tām, kas tur JAU ir. Un rindas, kas stiepjas līdz pat rindām uz bagāžas nodošanu un ar tām saplūst, nekādi netiek organizētas, ir vienkārši bars, kas kaut kur stumjas. Un cilvēki, kas izmisumā, lai nenokavētu savu reisu, maksā par Fast Track, kur arī jau ir 200 cilvēku rinda. Tāda bija situācija kolēģei, kas lidoja pagājušajā nedēļā ar rīta reisu uz Frankfurti. Tas NAV normāli! Un tam nav nekāda sakara ar investīcijām, problēma ir tā, ka nav, kas strādā, jo algas ir pārāk zemas un attieksme pret darbiniekiem līdz šim RIXam un Havašam bijusi kā pret kāju pamesliem. Nav normālu algu, nav normālu apstākļu, nav normālas komunikācijas, nav paužu, nav iespējams dabūt brīvdienas, kad vajag, jo mūžīgi nav, kas strādā, tāpēc ņem slimības lapu. Katram regulāram lidotājam uz aci ir redzama kadru mainība. Un bijušie darbinieki mēli aiz zobiem netur.
!
!
Vienkārši RIX tagad plūc auglīšus savai gadu desmitiem nenormālajai attieksmei pret saviem darbiniekiem. Mīlīši, bija taču jāsaprot, ka nelielā valstī nevar rēķināties, ka nekad neapsīks drāžamo aunu. Tie, kas pie jums strādājuši, nekad pie jums atpakaļ neies, RIX, jūs taču saprotat, cerams, kāpēc. Un tie, kas pazīst kādu, kas strādājis, arī tur nestrādās. Viena problēma ir zemās algas, bet otra - dažādu pusvadītājeļu nenormālā attieksme pret saviem darbiniekiem, dusmu izgāšana, ņirgāšanās. Tur ļoti sen jau ir smagas problēmas. No bagāžas zog, bagāžas piegāde reizēm jāgaids 30 un vairāk minūtes, bet nu vadzis ir lūzis drošības kontroļu darbiniekiem, kuri vienkārši masveidā slimo. Lai nav jāiet uz riebīgo darbu ar riebīgo vadības izturēšanos pret viņiem un jāstrādā nenormālā pārslodzes režīmā, pakļautiem emocionālajai vardarbībai gan no savas vadības, gan pasažieru puses. RIX ir vajadzīga visu augstāko un vidējo vadītāju nomaiņa un attieksme maiņa pret darbiniekiem
?
?
Loģisks iznākums situācijai, kad valde saņem 7000 mēnesī, bet drošības kontroles darbinieks 5 eiro pirms nodokļiem par stundu. Darbs maiņās, un maiņas tādas, kas būtībā izslēdz jebkādu ģimenes vai privāto dzīvi. Šobrīd RIX meklē 12(!!!) drošības kontroles darbiniekus. Un, es baidos, ka diez vai atradīs, bet, ja kādu atradīs, vidējo tur cilvēki nostrādājot vien apmēram gadu. Toties vadībai algas 2x lielākas kā ministriem un Valsts Prezidentiem. Laikam par pūlēm saplānot neiespējamus lidojumu grafikus, ko lidosta nespēj apkalpot. Un par murgošanu un melošanu. Piemēram, par to, ka no rīta esot arī daudz tranzīta pasažieru. Uz kurieni? Uz Liepāju, vai? Un pat, ja ir, kāds viņiem sakars ar krīzi drošības kontrolē, viņi caur drošības kontroli RIXā neiet.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas