Laika ziņas
Šodien
Sniegs
Rīgā -2 °C
Sniegs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Reformēs mācību braukšanu

Vairāki grozījumi Noteikumos par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām, ko drīzumā vētīs valdībā, ir raisījuši Braukšanas instruktoru biedrības, Latvijas Autoskolu apvienības (LAA), 29 autoskolu un dažu privātpersonu iebildumus. Tie daļēji arī uzklausīti, otrdien lasāms laikrakstā Diena.

Paredzēts, ka turpmāk visām autoskolām būs pašām jāievieš vai jāīrē mācību braukšanas laukumi, kuros organizēt regulāras nodarbības. Satiksmes ministrija skaidro, ka pašlaik nevar izkontrolēt, vai instruktors līdzekļu taupīšanas vārdā nav mānījies ar nodarbībām laukumos. Vairākas autoskolas protestējušas par sākotnēji prasīto mācību laukumu izmēru, kas ņemts vērā, jo prasītā minimālā platība - 1000 kvadrātmetru - mainīta no obligātas par ieteicamu. Tāpat ļoti būtisks jaunums ir plāns papildināt autovadītāju apmācību ar bīstamu situāciju prognozēšanu, braukšanu pa slideniem ceļiem un diennakts tumšajā laikā. Līdz ar šiem papildu uzdevumiem arī pieaugs minimālo braukšanas nodarbību skaits, piemēram, B kategorijas tiesību tīkotājiem no 14 līdz 20. Autoskolas Vanags direktors Dainis Uzuliņš Dienai gan ekstrēmās braukšanas nodarbību obligātu ieviešanu neatbalsta, par piemērotāku minot Igaunijas praksi to noteikt kā rekomendējošu. CSDD Kvalifikācijas daļas vadītājs Juris Teteris ar preses sekretāres Agneses Korbes starpniecību Dienai atzīst, ka papildu apmācības laukumos, tostarp braukšana slidenos un sliktas redzamības apstākļos, būs autoskolu uzdevums. Savukārt CSDD organizēs pagājušajā ziemā sāktās drošas braukšanas bezmaksas konsultācijas Biķernieku trasē, ko līdzīgu paredzot arī lielākajās reģionālajās CSDD nodaļās.

Autoskolas uztrauc iecere par braukšanas nodarbību apmaksāšanu nevis tieši instruktoram, bet gan caur autoskolu. LAA vadītājs Māris Akmens Dienai klāsta, ka šī ideja mērķi - apkarot ēnu ekonomiku - nesasniegšot, taču pat par trešdaļu pieaugs braukšanas nodarbību maksa, jo, to novirzot caur autoskolām, būs jāmaksā PVN, tāpat jāmaksā alga par mācību maksas administrēšanu. Cenu pieaugumu sevišķi izjutīs kursanti lauku rajonos, kur bieži jāsaskaras ar klientu nespēju apmaksāt visas nodarbības pēc kārtas, skaidro Akmens.

Noteikumu izmaiņas gan nesola zudināt kādu pretrunu mācību braukšanas un CSDD rīkoto eksāmenu praksē. Ceļu satiksmes noteikumi liedz mācību braukšanu dzīvojamās zonās, par ko instruktori, kuri audzēkņa iemaņu labad tomēr tajās iebraukuši, ir maksājuši sodu. Tajā pašā laikā CSDD automobiļi braukšanas eksāmenos šajās zonās kursē regulāri. Autoskolas to tulko kā vēlmi "izgāzt" eksāmena licējus, liekot maksāt vēlreiz. Savukārt CSDD pārstāvis Teteris skaidro, ka teorētisko un braukšanas nodarbību laikā audzēknis gūst iemaņas, spējot pilnvērtīgi iekļauties ceļu satiksmē jebkurā situācijā, un pratīs braukt arī dzīvojamajās zonās, kur atļautais braukšanas ātrums ir 20 kilometru stundā. Pēc CSDD teiktā citi elementi ir daudz sarežģītāki un par braukšanu dzīvojamās zonās instruktors audzēknim var arī izstāstīt.

Visu rakstu lasiet laikraksta Diena otrdienas, 20.oktobra, numurā!


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas