Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

Šadurskis: Skolu tīklā prioritāri rekonstruējams 31 ceļa posms 263 kilometru garumā

Optimāla skolu tīkla pētījumā kā prioritāri rekonstruējams noteikts 31 ceļa posms ar kopējo garumu 263 kilometri, aģentūru LETA informēja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (Vienotība).

Viņš skaidroja, ka Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) un skolu tīkla pētījuma eksperti ar Satiksmes ministrijas pārraudzībā esošo uzņēmumu "Latvijas Valsts ceļi" vispusīgi analizējuši situāciju un nepieciešamos risinājumus ceļu stāvokļa uzlabošanai. Savukārt ar Autotransporta direkciju meklēti labākie risinājumi skolēnu pārvadājumu nodrošināšanai.

Optimāla vidusskolu tīkla modelī rekonstruējamie ceļa posmi ir ar vienu no augstākajām pievienotajām vērtībām, un to izbūve pozitīvi ietekmētu vairāku lauku reģionu iedzīvotāju dzīves kvalitāti un veicinātu ekonomisko aktivitāti, piebilda ministrs.

Šadurkis pārliecināts, ka kopumā, realizējot IZM un skolu tīkla pētījuma ekspertu ieteikumus, ieguvēja būs visa sabiedrība.

Politiķis uzskata, ka mūsdienīgs, realitātei atbilstošs vidusskolu tīkls ir vajadzīgs, lai celtu pedagoģijas profesijas prestižu, skolotājiem nodrošinātu pienācīgu atalgojumu, lai bērni iegūtu tās zināšanas un prasmes, kas veidos gan pašu personisko labklājību un dzīves kvalitāti, gan pārtikušu Latviju.

Skolu tīkla pētījumā vispusīgi ir analizēti demogrāfiskie dati un procesi, ekonomiskā aktivitāte, nākotnes potenciāls, valsts starptautiskā konkurētspēja, izglītības kvalitātes rādītāji, publiskās infrastruktūras pieejamība, mobilitāte, kā arī virkne citu aspektu.

IZM uzskata, ka, veicot pārmaiņas skolu tīklā, tiešie ieguvēji būs skolēni un skolotāji. Pedagogiem tā būs iespēja saņemt labāku atalgojumu un strādāt mūsdienīgā un ērtā darba vidē, sacīja ministrs, piebilstot, ka pašvaldībām skolu tīkla sakārtošana sniegs jaunas iespējas mērķtiecīgāk ieguldīt modernas skolas infrastruktūrā, mācību vides un līdzekļu aprīkojumā, kā arī veidot pievilcīgu un ērtu vidi gan skolēniem, gan pedagogiem.

Ministrs atgādināja, ka saskaņā ar izglītības politikas plānošanas dokumentiem vidusskolām ir jākoncentrējas attīstības centros, piesaistot arī tuvākās teritorijas skolēnus. Optimāla vidusskolu tīkla modelī rekomendējamais skolēnu skaits ir viens no rādītājiem, lai ar skolu dibinātājiem, pašvaldībām meklētu katrai konkrētai situācijai vislabāko attīstības ceļu.

Šadurskis uzsvēra, ka rekomendējamais skolēnu skaits iezīmē mērķi, kas būtu jāsasniedz, taču optimāla skolu tīkla priekšlikuma sagatavošanai pētnieki izmantojuši ne tikai kvantitatīvos un kvalitatīvos rādītājus, bet arī reālos apstākļu katrā konkrētajā reģionā.

Optimāla vidusskolu tīkla modeļa ieviešanai tiek paredzēta pakāpenība un kritēriju segmentēšana atbilstoši iedzīvotāju blīvumam, kā arī paredzot izņēmumus attālās un mazapdzīvotās teritorijās.

Skolu tīkla pētījums ministra ieskatā ir unikāla bāze, kas sniedzas daudz tālāk par izglītības jomu - tas ir pamats, lai efektīvi, sabiedrības interesēs plānotu arī citas nozīmīgas jomas iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanai.

Kā ziņots, šodien plkst.12 IZM tiks prezentēts pētījuma par optimālu skolu tīklu gala ziņojums.

Top komentāri

Pravietisnejaukais
P
Lai gan izglītības sistēmā ir ļoti grūti iespraukties ar evaņģēlija vēsts piedāvājumu, tomēr, izrādās izglītības iestāžu strukturēšanā tiek ļoti ņemts vērā kāds "reliģisks" moments - liela un nešaubīga ticība tam, ka nafta nekad nebeigsies un bērnus varēs vest uz skolu ik dienas lielos attālumos.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas