Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris

Satiksmes kultūra uzlabojas, bet bez infrastruktūras konflikti nepazudīs

Šis gads nebūs izņēmums, un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) plāno kampaņu par braukšanas kultūras veicināšanu un savstarpējām attiecībām starp velosipēdistu un autovadītāju. Konflikti uz ceļa un ietvēm nav rimuši, tomēr speciālisti norāda, ka situācija nemainīsies, ja netiks attīstīta veloinfrastruktūra. Ceļu satiksmes negadījumu un administratīvi sodīto riteņbraucēju šogad gan pagaidām ir mazāk nekā pērn.

Šogad Valsts policija (VP) reģistrējusi 213 ceļu satiksmes negadījumus, kuros iesaistīti velosipēdisti. 68 gadījumos neviens nav cietis, bet pieci velosipēdisti gājuši bojā. Pērn šajā pašā laika posmā līdz jūnijam bijuši 293 negadījumi, bet miruši trīs riteņbraucēji. CSDD pārstāvis Rolands Rumba Dienai gan norāda, ka kopumā situācija ar velobraukšanas kultūru Latvijā ik gadu uzlabojas. Riteņbraucēji kļūst apzinīgāki un arvien biežāk ievēro ceļu satiksmes noteikumus. Arī pēc VP datiem, šogad velosipēdistiem piemēroti 2590 administratīvie sodi (pērn par gandrīz 300 vairāk). Piemēram, dzērumā šogad ar velosipēdu braukuši 1422 cilvēki.

Dienas uzrunātie cilvēki gan uzskata, ka par satiksmes kultūru, velosipēdistu drošību un ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu nevar runāt atrauti no infrastruktūras. Policistu velobiedrības priekšsēdētājs Zintis Gailis, kas brīvprātīgi strādā pie drošības veicināšanas uz ceļa, uzskata, ka situācija ir ļoti bēdīga. Rīgā pēdējos divus gadus šajā ziņā ir stagnācija, bet, neattīstot infrastruktūru, konfliktsituācijas starp satiksmes dalībniekiem turpinās. Pēc viņa domām, nevar runāt par drošību un kultūru, ja, piemēram, Rīgā, kā risinājumu veloceliņam pirms tā jau šauras ietves uzliek ceļazīmi, ka tas ir gājēju un velosipēdistu ceļš. Tas pastiprina nedrošību un veicina nesaskaņas. Gailis gan piebilst, ka kultūra uz ceļa ir atkarīga no katra paša cilvēka un viņa izglītības līmeņa – ja cilvēks nav tolerants pret citiem, tad nekas to nemainīs. Arī izglītojošas kampaņas te nelīdzētu – viņaprāt, tā ir naudas izgāšana vējā. Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu veicina arī, piemēram, neloģiska satiksmes organizācija. Jārada apstākļi, lai velosipēds būtu ātrākais pārvietošanās līdzeklis pilsētā ne tikai uz papīra, bet tam trūkst politiskās gribas, uzskata Gailis.

Visu rakstu lasiet laikraksta Diena trešdienas, 7.jūnija, numurā!

Top komentāri

neo
n
Lāčplēša ielā tik un tā ar velo brauc pa ietvi. Acīmredzot nepietiek ar to, ka uzkleķerē baltas svītras uz asfalta. Barona ielā celiņš ir reāli bīstams.
Uzmanību,
U
jums ir iespēja attēlā aplūkot tipisku "pelēko velosipēdistu". Ja redzamība nav gluži ideāla, tad pamanīt šo satiksmes burzmā un arī uz šosejas ir ļoti grūti. Labi, vismaz, ka šim ir daži tīri atstarotāji.
veloinfrastruktūra ir stulba
v
Kas man var izstāstīt, kādēļ Lāčplēša ielai abās pusēs ir velojoslas? Kādēļ tā nevarēja būt nedaudz platāka, bet tikai vienā pusē?
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas