Kamēr valsts sekretārs Anrijs Matīss devies atvaļinājumā, SM tapa rīkojums par komandējumu. “de facto” ziņo, ka uz Maskavu devās Administratīvā departamenta direktore Iveta Turauska, Iekšējā audita nodaļas vadītāja Dace Kurša un Grāmatvedības nodaļas vadītāja Laila Langermane Grāve.
No Rīgas uz Krievijas metropoli ir seši reisi dienā. Taču sievietes šo iespēju neizmantoja. Tā vietā viņas nolēma Maskavā pavadīt trīs dienas. Aviobiļetes vien maksāja 916,86 LVL, klāt vēl jārēķina dienas nauda. Tāpat lielākā izdevumu daļa – uzturēšanās viesnīcā – 1 138,50 LVL. Kopējie tēriņi lēšami ap 2 343,36 LVL.
Tā vien šķiet, ka valsts amatpersonas šo darba vizīti bija ieplānojušas, kā iespēju apskatīt Maskavu, kur vēl esot jūtama Ziemassvētku noskaņa. D. Kurša “de facto” atzīst, ka ,,droši vien uz svētkiem bija vairāk to pasākumu, kas notiek, bet ir vēl tās lielās egles, kas ir grandiozākas nekā pie mums”. Jautāta par darbu D.Kurša kļūst mazrunīgāka, bet trīs dienas pāris pamatlīdzekļu - galda, krēsla, datora - saskaitīšanai esot bijušas nepieciešamas, jo, ,,ja skaita, ka es aizbraucu pirmās dienas vakarā, tad pirmā diena neskaitās, un vakar visu dienu pavadījām (pildot darba pienākumus)”.
Ārējie normatīvie akti nosaka, ka inventarizācija jāveic pārskata sagatavošanas gadījumā un ārkārtas situācijās. Piemēram, ja telpa būtu nodegusi vai applūdusi. Taču SM papildu nolemts, ka šis process jāveic arī, ja kāds cilvēks otram nodod pamatlīdzekļus, par kuriem iepriekš bijis atbildīgs.
Taču absurda ir situācija, ka, iespējams, inventarizācijas process izrādījies dārgāks par pamatlīdzekļu kopējo vērtību. Tā vietā varēja iztikt vien ar pieņemšanas/nodošanas aktu starp amatpersonām un uz Maskavu nebraukt. Valsts kontroliere Inguna Sudraba papildina, ka ,,redzot, ka ir situācija, kurā jau tas kļūst ekonomiski nepamatoti, var iekšējās kārtības precizēt, lai ar līdzekļiem rīkotos racionāli”.