Līdz ar Lidl ienākšanu Latvijā uzņēmuma veikalos arvien vairāk uz pārtikas produktu iepakojumiem redzams pārtikas veselīguma marķējums pēc Nutri-Score skalas. Arī atsevišķi vietējie pārtikas ražotāji izmanto šo skalu uz saviem produktiem, ja vien paši produkti iekļaujas zaļajā zonā un skalu iespējams izmantot arī kā mārketinga materiālu.
Rīgas Stradiņa universitātes lektore un dietoloģe Lolita Neimane uzskata, ka mums Latvijā noteikti šāda pārtikas veselīguma skala ir nepieciešama, jo ideja palīdzēt cilvēkiem veikalā atrast veselīgākus produktus ir ļoti laba. Tomēr šī skala ir jāizskaidro cilvēkiem, izglītošana ir svarīga.
"Pētījumi par piesātinātajiem taukiem, transtaukiem, cukuriem un sāļiem liecina, ka situācija Latvijā mums nav laba, ņemot vērā slimības, kuras var ietekmēt ar uzturu. Te ir divas lietas. Pirmā – ir gana daudz pētījumu, kas parāda, ka cilvēki nelasa marķējumus uz pārtikas produktiem. Bieži vien tas saistīts ar to, ka burtiņi ir ļoti sīki uz atsevišķiem produktiem, piemēram, konfektēm marķējums nav iespējams. Otrā – kopumā mums uztura vai veselības pratība nav pārāk augst
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 4. novembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00

