Sākotnēji pirmajai A350, kas paredzēta tālajiem lidojumiem, Kataras aviokompānijas rīcībā vajadzēja nonākt 13. decembrī, bet nezināmu iemeslu dēļ Qatar Airways pēdējā brīdī atcēla lidaparāta pārņemšanas ceremoniju. Līdzīgi notika arī gada sākumā, kad lidsabiedrība pārcēla Airbus ražotās pasaulē lielākās pasažieru lidmašīnas A380 saņemšanu. Toreiz Qatar Airways vadītājs Akbars el Bakers paziņoja, ka lidmašīna neatbilstot specifikācijai.
Neraugoties uz to, ka aviokompānija A350 saņēma vairāk nekā nedēļu vēlāk, nekā bija paredzēts, Qatar Airways paziņojusi, ka aviolainera pirmais komercreiss notiks plānotajā laikā - 15. janvārī, kad tas veiks lidojumu no Kataras galvaspilsētas Dohas uz Frankfurti Vācijā.
Avioinženierijas eksperti apgalvo, ka Airbus A350 ir "patiesi novatoriskākā lidmašīna", kas radīta pēdējos desmit gados. Tās vienreizība esot apslēpta konstrukcijā, jo 53% no aviolainera karkasa veido plastikāta komponenti - A350 fizelāža un spārni ir izgatavoti no polimēra materiāla, kas pastiprināts ar oglekļa šķiedru.
Lidmašīnu uz priekšu dzīs divi angļu uzņēmuma Rolls Royce radīti dzinēji Trent XWB, kas esot ļoti klusi. Dzinēju izstrāde izmaksājusi 1,27 miljardus eiro un aizņēmusi desmit gadu, kuru laikā uz zemes un gaisā veikti gandrīz 11 tūkstošu stundu ilgi izmēģinājumi, raksta britu izdevums The Financial Times.
Lidmašīnu uz priekšu dzīs divi angļu uzņēmuma Rolls Royce radīti dzinēji Trent XWB, kas esot ļoti klusi. Dzinēju izstrāde izmaksājusi 1,27 miljardus eiro un aizņēmusi desmit gadu, kuru laikā uz zemes un gaisā veikti gandrīz 11 tūkstošu stundu ilgi izmēģinājumi, raksta britu izdevums The Financial Times. Airbus apgalvo, ka, pateicoties tiem, A350 sadedzinās par 25% mazāk degvielas nekā līdzīga izmēra Boeing lidmašīnas. Tas ir ļoti nozīmīgi laikā, kad avionozare cīnās ar augstām izmaksām.
Airbus, kas nodarbina 63 tūkstošus cilvēku Francijā, Vācijā, Spānijā un Lielbritānijā, 2006. gadā sāka A350 izstrādi, lai izbeigtu galvenā konkurenta Boeing dominanci 1,9 triljonus dolāru (1,55 triljoni eiro) vērtajā vidēja izmēra tālo lidojumu pasažiera lidmašīnu tirgū ar gaisa laineriem Boeing 777 un 787 Dreamliner.
Airbus ir izstrādājis trīs A350 modifikācijas - A350-800, A350-900 un A350-1000, kurās ir paredzētas attiecīgi 270, 314 un 350 pasažieru vietas. Lielākais lidmašīnu pasūtītājs Qatar Airways ir pasūtījis 43 A350-900 (viena lidaparāta cena ir 240 miljoni eiro) lidmašīnas ar 283 pasažieru vietām katrā. Aviokompānija pasūtījusi arī 37 A350-1000 (cena - 277 miljoni eiro) lidmašīnas, kas Qatar Airways floti papildinās ar 2017. gadu.
Kopumā Airbus ir saņēmis pasūtījumus par vismaz 778 A350 lidmašīnu piegādi, kas ir ļoti labs rādītājs. Tajā pašā laikā Boeing kopš 2011. gada ir saņēmis pasūtījumus par vismaz 1055 787 Dreamliner piegādi, ziņo France Press.
sadarbībā ar Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā