Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -1 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Costa Concordia kapteinis tiesas priekšā kaujiniecisks un pašpārliecināts

Kruīza lainera _Costa Concordia _katastrofas izraisīšanā vainotais kuģa kapteinis Frančesko Sketīno pirmo reizi sniedzis liecību tiesā. Sketīno joprojām pilnībā noliedz savu vainu viņam uzrādītajā apsūdzībā par nolaidību, kā rezultātā bojā gājuši cilvēki, un apgalvo, ka "tiesas priekšā jūtas pārliecināts [par sev labvēlīgu iznākumu]", vēsta CNN.

Kapteinis, kuru vaino 32 cilvēku nāvē pēc tam, kad kruīza laineris 2012.gadā uzskrēja klintij pie Džiljo salas, uzsver, ka liecības sniegšana tiesā ir "viņa iespēja iepazīstināt tiesu ar notikumu gaitu no sava skatpunkta". Tiesa gan, Sketīno sniegtās liecības brīžam ir pretrunā ne vien ar viņa padoto apkalpes locekļu teikto, bet pat ar paša iepriekš paustajiem apgalvojumiem plašsaziņas līdzekļos. Sketīno advokāts šeit problēmu nesaskata un paskaidro, ka kuģa kapteiņa paustais televīzijas intervijās nevar tikt izmantots kā pierādījums tiesā. Pieci no kuģa apkalpes, tostarp divi virsnieki, jau atzinuši savu vainu katastrofā bojāgājušo nāvē. Kapteiņa pirmais palīgs, sniedzot liecības, notikumu gaitu iezīmējis līdzīgi kā pats kuģa kapteinis iepriekš paša sniegtajās intervijās, taču tiesas priekšā viņa liecība vairs neatbilda iepriekš paustajam. Pretrunas konstatētas, piemēram, liecībās par to, kurš negadījuma brīdī atradās uz komandtiltiņa. Iepriekš Sketīno nācis klajā arī ar neticamiem apgalvojumiem. Sketīno apsūdzēts arī par kuģa pamešanu, pirms evakuēti pasažieri. Kapteinis izmeklētājiem komentējis, ka glābšanas laivā nonācis nejauši. Kad notika sadursme ar klinti, "es paklupu un attapos glābšanas laivā,"viņu citē Telegraph. Ne vienu reizi vien viņš arī uzsvēris, ka iekritis ūdenī, kuģim sasveroties, bet nav to apzināti pametis. Slepeni ierakstītā Sketīno telefonsarunā ar kādu viņa paziņu kapteinis gan atzinies, ka, kuģim sasveroties, nolēmis no tā bēgt. Sketīno tostarp paudis arī neizpratni, kāpēc cilvēki pēc sadursmes paši aktīvāk nav evakuējušies. "Kādēļ pēc uzbrukuma Dvīņu torņiem cilvēki metās ārā pa logiem, bet pēc Costa Concordia sadursmes ar klinti neviens neko tamlīdzīgu nedarīja?"Par spīti daudzajām pretrunām un citu apkalpes locekļu liecībām Sketīno jūtas pašpārliecināts. "Tas [tiesas process] ir nogurdinošs, bet man šķiet, ka viss norit labi. Liecību sniegšana ir svarīga, tā ir vienīgā iespēja tiesai izklāstīt savu versiju. Tā kā šī ir pirmā reize, kad es personīgi varu vērsties pie tiesnešiem, šai jābūt arī pirmajai reizei, kad tiesa drīkst ņemt vērā manus izteikumus. Es esmu pārliecināts par sevi," raidorganizācijai CNN pastāstīja Sketīno.Jau vēstīts, ka kruīza kuģis Costa Concordia jūras ceļojumus uzsāka vien 2006.gadā. Liktenīgajā dienā, 2012.gada 13.janvārī, okeāna laineris ar 4299 cilvēkiem uz klāja uzskrēja zemūdens klintij pie Džiljo salas Toskānā. Kuģa avārijā dzīvību zaudēja 32 cilvēki. Kuģa vraks avārijas vietā atradās līdz pat 2014.gada vasarai. Šā gada jūlija pirmajā pusē tas tika uzsliets peldus stāvoklī, bet aptuveni nedēļu vēlāk aizvilkts uz Dženovas ostu, kur to sagriezīs metāllūžņos.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Baltijas valstis

Vairāk Baltijas valstis


Eiropa

Vairāk Eiropa


ASV

Vairāk ASV


Krievija

Vairāk Krievija


Tuvie austrumi

Vairāk Tuvie austrumi


Cits

Vairāk Cits