Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 28. novembris
Rita, Olita, Vita

Vēlme noķert adrenalīnu

Aizvadot abas šosezon sarīkotās starptautiskās sacensības ūdensmotosportā, sapratām, ka vēlamies tikt pie papildu adrenalīna, tāpēc debitēju minirallijā Latvija 2020 un ieguvu pavisam jaunu pieredzi. Nākotnē noteikti meklēsim vēl citus izaicinājumus, tomēr nākamā gada galvenais mērķis būs identisks kā šogad – beidzot kļūt par pasaules čempionu F4 klasē, lai varam tajā durvis aizcirst ar troksni.

Divi debitanti

Sevi izaicinām visu laiku un šoreiz nonācām pie iespējas izmēģināt spēkus pavisam jaunā sporta veidā. Sezona ātrumlaivās bija noslēgusies, bet gribējām iegūt adrenalīnu un pieteicāmies startam minirallijā. Mūsu ilggadējie draugi no komandas VRR sagatavoja Renault Clio Sport mašīnu, bet mūsu treneris bija VRR komandas stūrmanis Jānis Sokolovs, kurš apmācīja, kā tieši braukt, kā rakstīt un lasīt stenogrammu. Pirms starta arī veicām testus. Es biju pilots, bet stūrmaņa lomu pildīja Andris Plints, kurš ikdienā ūdensmotosportā ir mans mediju cilvēks un nodarbojas ar mana tēla veidošanu. Viņš iepriekš bija braucis motošosejā, bet rallija pieredzes nebija. Šis mums abiem bija liels izaicinājums. Sacensības ievērojami atšķiras no treniņiem, mēs nezinājām, kā viss notiks. Saskārāmies, piemēram, ar laika skaitīšanu, lai visur iebrauktu īstajā brīdī. Sākumā bija pāris kļūdu, bet tad jau visu sapratām un iegājām ritmā. Savukārt trasē galvenās problēmas sagādāja mainīgie laikapstākļi. Pirmais bija asfalta ātrumposms slapjā un ļoti slidenā trasē. Braucām ar uzdevumu nepārspīlēt, jo galvenais mērķis bija sasniegt finišu, un to arī izpildījām. Nākamajos dopos jau klājās labāk. Sākām ar 22. vietu, bet līdz finišam pacēlāmies jau līdz 17. pozīcijai klasē 2000. Uzskatām, ka pirmajām sacensībām tas ir diezgan liels sasniegums, jo citi braucēji mūsu klasē bija ar lielu pieredzi rallijā. Guvām jaunas emocijas, un rezultāts finišā ir labāks, nekā cerēts. Īpaši labi izdevās braukt pa sausu asfaltu, tomēr, protams, vēl ir, kur pielikt.

Meklējam jaunus izaicinājumus. Plānojam veidot raidījumu, kurā sacentīsimies ar Latvijas vadošajiem sportistiem, bet sīkāk par to varēsiet uzzināt manos sociālajos tīklos. Domājam, ka turpinājums būs arī rallijam, iespējams, tiksim pie savas automašīnas, tomēr, kad un kur brauksim, pašlaik konkrēti vēl nav zināms, jo visi gaida nākamā gada kalendārus. Pandēmijas dēļ šobrīd ir grūti sastādīt plānus. 

Pēdējais solis F4 klasē

Ūdensmotosportā šogad sanāca aizvadīt tikai divas starptautiskās sacensības. F2 klasē bija smaga sezona, jo sacensības visu laiku tika atceltas vai pārceltas, tomēr paveicās, ka septembra otrajā pusē mūsu lietuviešu draugiem tepat Kauņā izdevās noorganizēt pasaules čempionāta sezonas pirmo posmu. Pandēmijas laikā bija problēmas ar detaļu sagādi, tāpēc pirms Kauņas nebija iespēju aizvadīt treniņus. Startējām ar to, kas mums bija, tāpēc varam teikt, ka izcīnītā piektā vieta ir diezgan labs rezultāts – priekšā bija, piemēram, ļoti pieredzējušie F1 piloti Duarte Benavente un Sami Selie. Jau trešo gadu pakāpeniski ieejam šajā klasē, ir zināms, kur varam pielikt, tomēr diemžēl šī sezona bija ļoti īsa. Nedēļas nogalē, kad notika sacensības Lietuvā, stājās spēkā lēmums, ka, atgriežoties no mūsu kaimiņvalsts, jāizcieš pašizolācija. Tāpēc mājās tikai pārkrāmējām mantas un pašizolāciju ievērojām mašīnā, būdami ceļā uz Itāliju, kur bija paredzēts sezonas vienīgais F4 pasaules čempionāta posms. Šajā klasē iepriekšējos piecus gadus esmu kļuvis par vicečempionu.

Šoreiz bijām ātrākie visos brīvajos treniņos un arī kvalifikācijā, tomēr pieļāvām kļūdu un mums tika konstatēts nepietiekams svars, tāpēc kvalifikācijas rezultātu tiesneši anulēja. Neskatoties uz startēšanu no pēdējās pozīcijas, pirmajā braucienā izdevās pacelties līdz piektajai vietai, bet otrajā braucienā cīņā par vietu sadūros ar pretinieku un uzmetu kūleni. Lielas traumas neguvu, turklāt izdevās arī stundas laikā savest kārtībā tehniku un trešajā braucienā vēlreiz pacēlos no pēdējās pozīcijas uz piekto. Cerējām, ka tiks aizvadīts arī ceturtais brauciens un tad, skaitot kopvērtējumu, ņemtu vērā trīs labākos, tomēr bija smagi laikapstākļi, dienas kārtība ievērojami iekavējās un vietējā pašvaldība aizliedza aizvadīt sacensības pēc pulksten sešiem vakarā, kas lika noslēdzošo braucienu atcelt.

Augstākiem mērķiem pietrūkst finanšu

Gandrīz katrā no iepriekšējiem pieciem gadiem man bija iespējas tikt pie titula F4 klasē, bet allaž kaut kas nedaudz ir pietrūcis vai piedzīvoju izšķirošu tehnisko bojājumu. Arī šogad uzvarējām visos brīvajos treniņos, bija ļoti liels pārsvars, viss gāja uz to, ka būs labi, tomēr sacīkstēs saskāros ar negadījumiem. Jāpiebilst, ka papildu grūtības radīja tas, ka Covid-19 ierobežojumu dēļ mūsu komanda Itālijā nebija pilnā sastāvā. Vēl ir, kur pielikt, tāpēc mērķi nemainās un nākamgad turpināsim braukt F4 klasē – strādājam pie tehnikas atjaunošanas un sagatavošanas. Vēlamies aiziet no šīs klases, kad būsim uzvarējuši – tad pāršķirsim lapu, pilnībā pārejot uz F2. Vai ir iespējams iekļūt arī F1? Viss atkarīgs no finansiālās situācijas – bez papildu atbalstītājiem tas būs ļoti grūti. F4 un F2 čempionātos braucam lielākoties par privātiem līdzekļiem, palīdz arī Jūrmalas pilsēta un nelieli uzņēmumi. F1 ir viens no mērķiem, tajā apritē nedaudz esam bijuši, zinām, kā tas ir, – komandas sastāvs jau ir gatavs F1 līmenim, tomēr finansiālu iespēju šobrīd tam nav. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Jāņa Daliņa dzīves soļi

Viens no divdesmitā gadsimta izcilākajiem soļotājiem Latvijā un pasaulē Jānis Daliņš savas karjeras laikā uzstādījis septiņus pasaules un vairāk nekā 40 Latvijas rekordus dažādās distancēs. 1932. g...

Intervijas

Vairāk Intervijas


Portrets

Vairāk Portrets


Tuvplānā

Vairāk Tuvplānā