Konferences mērķis bija mudināt novērtēt un attīstīt skolēnos prasmi kritiski izvērtēt interneta saturu, sniedzot informāciju arī par iespējamiem riskiem internetā.
Konferenci atklāja IZM valsts sekretārs Mareks Gruškevics, apliecinot ministrijas atbalstu un izpratni par interneta lomu izglītības procesā, kā arī uzsverot nepieciešamību pēc nemitīgas mediju kompetences pilnveides gan skolotājiem, gan skolēniem.
Lai analizētu interneta satura ietekmi uz personību gan no pedagoģiskā, gan mediju satura veidotāju aspekta, konferences dalībnieki strādāja 2 darba grupās – „Pedagoģiskie izaicinājumi informācijas sabiedrībā” (vadītāja LU, Dr.paed., mag.phil. Zanda Rubene) un „Jaunieši un interneta mediji” (vadītāja RSU, Dr.sc.soc. Anda Rožukalne).
Galvenās konferencē izskanējušās atziņas:
Pedagogi apzinās straujās izmaiņas, ko mācību procesā ienes plašā interneta pieejamība, bet trūkst metodiska atbalsta, kā katrā mācību procesā attīstīt skolēna prasmi izvērtēt interneta saturu un veiksmīgi izmantot internetu kā izziņas avotu; Skolēni vairāk uztver interneta izklaides funkciju, mazāk informatīvo un izziņas funkciju, pedagogu uzdevums parādīt plašākas interneta lietošanas iespējas; Sadarbībā ar IZM ir jāveido skolotāju tālākizglītības moduļi, kas celtu skolotāju mediju kompetenci. Lai nodrošinātu konferences rezultātu ilgtspēju, visi konferences laikā izskanējušie ieteikumi tiks apkopoti un iesniegti IZM. Lai apliecinātu nepieciešamību celt interneta lietošanas kompetenci, 6. un 7. februārī sadarbībā ar Draugiem.lv tika veikts eksperiments, izvietojot lietotāju vecuma grupā no 10 – 20 gadiem profilos uzskatāmi nedrošu baneri.
Banerim tika pievienota informācija, ka akciju organizē drossinternets.lv – dodot iespēju ikvienam pārbaudīt informācijas patiesumu. Uz banera uzklikšķināja 2281 bērni un jaunieši, no kuriem vairāk nekā puse - 1211 arī piereģistrējās un norādīja savu tālruņa, numuru un/vai e-pasta adresi. Diemžēl bija arī ne viens vien tāds bērns, kas norādīja precīzu savas mājas adresi. Brīdī, kad tika veikta reģistrācija, atvērās kampaņas lapa ar informāciju „Apsveicam! Arī tu uzķēries! Vai zināji, ka 45 % Eiropas jauniešu nepārbauda internetā pieejamās informācijas patiesumu? Ne visam, ko redzi vai lasi internetā, ir jātic! Izvērtē kritiski! Dari virtuāli - domā reāli!”, šādi liekot aizdomāties par to, cik vienkārši viņus bija apmānīt un izvilināt personisku informāciju.
„Bērnu un jauniešu reakcija uz viltus ziņu tikai apliecina nepieciešamību attīstīt prasmi kritiski izvērtēt intenetā pieejamās informācijas patiesumu un analizēt tās saturu. Konferences diskusiju intensitāte tikai apliecina pedagogu, jomas ekspertu, atbildīgo institūciju un industrijas pārstāvju vēlmi sadarboties, lai palīdzētu skolēniem mācēt atšķirt kvalitatīvu un uzticamu interneta saturu, šādi pasargājot sevi no liekiem pārpratumiem. Kopā ar atbalstītājiem turpināsim darbu pie kvalitatīvu, izglītojošu materiālu izstrādes, kā piemēram tikko tapušās video instrukcijas „Dari virtuāli, domā reāli!”, komentē Net-Safe Latvia Drošāka interneta centra vadītāja Maija Katkovska.