Aptaujā, kurā piedalījās darba vajadzībām regulāri ceļojoši dažādu rangu darbinieki un uzņēmumu vadītāji no deviņām Eiropas valstīm, tika noskaidrots, ka 54% no viņiem vismaz pusi pārbrauciena vai pārlidojuma laika izmanto, lai pēdējā brīdī veiktu ar komandējuma mērķi saistītos sagatavošanās darbus. Visbiežāk šādu iespēju izmanto britu biznesa ceļotāji, kuri 67% gadījumu pavada vismaz pusi no ceļā pavadītā laika, gatavojoties paredzētajām prezentācijām un tikšanām. Savukārt viskonservatīvākie šajā ziņā ir Vācijas darījumu ceļotāji, no kuriem vien 43% tamlīdzīgiem mērķiem mēdz izmantot vairāk par pusi no sava pārceļojuma laika.
Kopumā jaunāko tehnoloģiju pielietošana ļāvusi 88 procentiem aptaujāto biznesa ceļotāju apsteigt laiku un saglabāt augstu produktivitāti, ceļā lasot vai atbildot uz e-pasta vēstulēm (31% gadījumu), iegūstot informāciju (24% gadījumu) vai rediģējot prezentācijas materiālus (22% gadījumu). Arī šajos statistikas rādītājos līderi ir britu biznesa ceļotāji, no kuriem 46% komandējuma laikā turpina veikt savus ikdienas darba pienākumus, lai neiekavētu plānotos darbus, kamēr Vācijā nepieciešamību strādāt biznesa ceļojuma laikā izjūt vien 27% darījumu ceļotāju.
HP veiktais pētījums uzskatāmi parāda, ka aizvien vairāk darbinieku vairs neuzskata biroju par visproduktīvāko darba vietu. Patiesībā 73% biznesa ceļotāju tieši darījumu braucienus uztver kā vienu no labākajām iespējām paveikt iekavētos darbus un uzlabot savu produktivitāti, turklāt 56% atzīst, ka vislabākās idejas viņiem ir radušās, atrodoties ārpus biroja. Tiecoties pēc maksimāli augstas produktivitātes, darbinieki bieži izmanto iespēju strādāt visos biznesa ceļojuma etapos. Darbam tiek veltīti vidēji 17% ceļā uz vai no lidostas pavadītā laika, 17% laika, kas aizrit lidostā, gaidot reisu, 20% paša lidojuma laika un 31% viesnīcā pavadītā laika.
“Mobilais darbs ir kļuvis par neatņemamu mūsdienu vadītāja dzīves sastāvdaļu. Mūsu pētījums skaidri norāda uz jaunām informācijas tehnoloģiju lietošanas tendencēm, kuru attīstību veicinājusi interneta pieejamības palielināšanās, tādējādi mobilo ierīču lietotāji no tām sagaida arvien vairāk funkciju un lielāku veiktspēju,” norāda Mantas Gabrijolavičius, HP Personālo biznesa produktu vadītājs Baltijas valstīs. Tieši tādēļ HP izstrādāja ElitePad 900 – pirmo korporatīvajiem klientiem paredzēto planšetdatoru, kas piedāvā tāda paša līmeņa funkcionalitāti, kādu lietotājs sagaida no standarta klēpjdatora, apvienojumā ar akumulatora darbības laiku, kas sasniedz veselu darba dienu, nevis tikai dažas stundas, kā tas ir vairumā citu šāda veida ierīču.
Tāpat aizvien lielāks biznesa ceļotāju īpatsvars vairs nav ar mieru pastāvīgi nēsāt līdzi vairākas ierīces, tādēļ mēs esam nākuši klajā ar jauniem, elastīgiem formas un izmēra risinājumiem, piemēram, ar HP EliteBook Revolve – pārveidojamu personālo datorierīci, kurā klēpjdatora jauda un grafiskās iespējas ir veiksmīgi apvienotas ar planšetes prezentāciju un koplietošanas potenciālu. Šī HP radītā dizaina inovācija palīdz mūsu klientiem samazināt izmaksas un sasniegt augstāko produktivitāti.”
HP veiktajā aptaujā tika pārstāvēti visdažādākie biznesa ceļotāju tipi – no uzņēmumu vadītājiem, kuri lielu daļu darba laika pavada lidostās un lidmašīnās, ceļojot no valsts uz valsti, līdz „lielceļu karaļiem”, kuri paši vada komerciālos transportlīdzekļus vai regulāri izmanto sauszemes transportu, lai dotos pie saviem klientiem un kolēģiem. Šiem tipiem atbilstošās atšķirīgās iespējas un vajadzības atspoguļojas viņu lietotajos datorierīču veidos – sauszemes transporta lietotāji biežāk dod priekšroku viedtālruņiem un klēpjdatoriem, kamēr 67% aviotransporta lietotāju regulāri izmanto planšetdatorus.
Kopumā lielākā daļa Eiropas biznesa ceļotāju regulāri izmanto trīs datorierīces, no kurām vispopulārākie ir klēpjdatori (lieto 71% respondentu) un viedtālruņi (70%), bet daži lieto līdz pat piecām ierīcēm. Tāpat 50% respondentu atzīst, ka visu ierīču vienlaicīga pārnēsāšana viņiem mēdz sagādāt grūtības.
Jautāti par būtiskākajiem šķēršļiem augstas darba produktivitātes sasniegšanā, 62% respondentu minēja interneta pieejas trūkumu ceļojuma laikā (62%) un no tā izrietošo nespēju piekļūt ikdienas darbā nepieciešamajiem rīkiem un lietotnēm (51%).
Tādējādi pētījuma rezultāti liek secināt, ka lietotāju vajadzības sāk pārsniegt ierīču piedāvātās iespējas. Par spīti pieaugošajai tehnoloģiju efektivitātei, astoņi no desmit biznesa ceļotājiem to izmantošanā joprojām jūtas ierobežoti, un četri visbiežāk minētie ierobežojumu veidi ir šādi:
• 59% uzskata, ka viņiem pieejamais interneta pieslēgums mēdz būt pārlieku lēns vai nestabils;
• 56% izteikušies, ka viņu izmantotajām ierīcēm ir nepietiekams akumulatora darbības laiks;
• 51% atzīst, ka viņu datorierīces strādā pārāk lēni;
• 50% uzsver, ka interneta un mobilo ierīču tīkla pieslēgums ir pārāk dārgs vai sarežģīts.
Ņemot vērā viņu ikdienas darba pieaugošo atkarību no tehnoloģijām, biznesa ceļotāji arvien biežāk mēdz aizdomāties par drošības riskiem, kas saistīti ar šo tehnoloģiju lietošanu. Gandrīz trīs ceturtdaļas (72%) aptaujāto respondentu pauduši satraukumu par fiziskās zādzības risku, kam pakļautas viņu datorierīces un gandrīz tikpat liels īpatsvars (71%) apzinās arī kiberdrošības un datu nozaudēšanas riskus.
“Pēdējā laikā esam novērojuši, ka biznesa ceļotāji no savām darba ierīcēm sagaida tādu pašu lietošanas ērtumu, dizaina īpašības un veiktspējas parametrus, kādus nodrošina plaša patēriņa tehnoloģijas. Līdz ar to viņi savā darba ikdienā vairāk un vairāk iekļauj privātās datorierīces, taču šīm ierīcēm piemīt būtiski trūkumi tādos aspektos kā informācijas drošība, darbības stabilitāte un akumulatora ietilpība. Tādēļ korporatīvo produktu segmentā mēs virzām savas inovācijas uz labākā iespējamā interneta savienojuma nodrošināšanu un maksimālu funkcionalitāti atbilstoši uzņēmumu vajadzībām, saglabājot nevainojamu stila izjūtu un plaša patēriņa ierīcēm raksturīgo lietošanas ērtumu,” uzsver Mantas Gabrijolavičius, HP Personālo biznesa produktu vadītājs Baltijas valstīs.
Piezīmes
1 – HP pārraudzīto aptauju, kuras mērķis bija izpētīt Eiropas biznesa ceļotāju ieradumus un preferences, kā arī viņu izjustos produktivitātes šķēršļus, 2013. gada jūnijā veica Vanson Bourne – neatkarīgs, starptautisks pētījumu uzņēmums, kas šīs aptaujas veikšanai izmantoja on-line anketēšanu. Pētījumā piedalījās 600 biznesa ceļotāji no deviņām Eiropas valstīm, kuru vidū ir Dānija, Francija, Vācija, Itālija, Nīderlande, Krievija, Spānija, Zviedrija un Lielbritānija.
Respondenti pārstāvēja dažādus uzņēmējdarbības sektorus, tādus kā ražošana, informācijas tehnoloģijas, finanšu pakalpojumi, veselības aprūpe u.c. Lai kvalificētos šim pētījumam, biznesa ceļotājiem vajadzēja atbilst vienam no diviem kritērijiem: pavadīt vairāk nekā pusi sava darba laika, atrodoties komandējumā, vai arī vismaz divas reizes mēnesī doties ar saviem darba pienākumiem saistītos ārvalstu ceļojumos.