Rīgas brīvostā šogad desmit mēnešos pārkrauts 15,691 miljons tonnu kravu, kas ir par 17,7% mazāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, liecina brīvostas publiskotā informācija.
Latvijas ostās šogad deviņos mēnešos pārkrāva 29,32 miljonus tonnu kravu, kas ir par 16,4% mazāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, liecina Satiksmes ministrijas publiskotā informācija.
Pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru šī gada septiņos mēnešos pārvadāti 27.19 miljoni tonnu kravu, kas ir 79.5% salīdzinot ar pagājušajā gadā šajā periodā pārvadāto kravu apjomu, portālu _Diena.lv informēja VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz)._
Valsts ieņēmumu dienesta (VID) muitas amatpersonas jau otro reizi viena mēneša ietvaros atklāj pārkāpumus saistībā ar ūdenspīpju tabakas kravām, kas tranzītā ievestas no Lietuvas. Ņemot vērā, ka krava ievesta no Lietuvas, ir uzsākta sadarbība ar Lietuvas Republikas tiesībaizsardzības iestādēm lietas apstākļu noskaidrošanai.
Sauszemes kravu pārvadājumos importa un tranzīta kravu apjomu izaugsme turpina stagnēt, tāpēc it īpaši svarīgi ir sekmēt eksporta kravu kāpumu - šāds secinājums izriet no nozares ekspertu teiktā Dienai.
Transporta būtiskākā ietekme uz vidi ir gaisa piesārņojums. Eiropas Komisijas Transporta Baltā grāmata šai nozarei līdz 2050. gadam paredz samazināt siltumnīcas efekta gāzu emisijas par 60% salīdzinājumā ar 1990. gada līmeni. Eiropas valstu dati par emisijām gaisā liecina, ka dzelzceļa radītais gaisa piesārņojums ir daudzkārt mazāks nekā citiem transporta veidiem.
Rīgas ostas kravu termināļi šī gada pirmajos astoņos mēnešos kopumā strādājuši iepriekšējā gada līmenī, taču pasažieru skaits sarucis par 35%, aģentūru LETA informēja ostā.
Latvijas vēstnieks Baltkrievijā Mihails Popkovs ticies ar Baltkrievijas ārlietu ministra pirmo vietnieku Aleksandru Mihņeviču, lai pārrunātu kravu apjomu palielināšanu caur Latvijas ostām, informē Ārlietu ministrijas Preses un informācijas nodaļas vadītāja Diāna Eglīte.