Ja vien tas būtu Chrysler spēkos, vārdiņš New (jauns) tiktu
piekarināts Grand Voyager priekšā un aizmugurē. Patiesībā minivenam
izmantota vecā Grand Voyager šasija ar visu grīdu. Tomēr riteņu asu
attālums palielināts līdz 3,08 metriem, pats auto nu jau ir 5,2
metrus garš un iztaisnotu sānu un kantainas aizmugures dēļ vēl
ietilpīgāks. Ar atvērtu bagāžnieka vāku iznāk visi seši jardi.
Atrodamas arī norādes uz līdzību ar Chrysler lepnāko modeli 300C,
tomēr minivens kā jau ģimenes auto izskatās draudzīgāks par
hromētas radiatora restes piesegto 300C. Piebraucot ar melnu Grand
Voyager Limited pie bankas, nevajadzētu brīnīties, ka tantiņas
vilcinās vērt durvis - ja nu bankā notiek aplaupīšana un no melnā
"katafalka" tūliņ izlēks maskās tērpusies specvienība ar
automātiem? Atnākšu labāk citudien...
Amerikāņu vēriens
Lieli amerikāņu automobiļi iekšpusē dažkārt mēdz būt smieklīgi
mazi, taču ne jau Grand Voyager. Ja sadomātu šādu minivenu nozagt
un izkomplektēt, visvieglāk būtu notirgot durvis, jo studenti no
Zelta zivtiņas reklāmas varētu tajās glabāt visu savu iedzīvi.
Nākamā rindā būtu kaste starp priekšējiem sēdekļiem, kuras
nodalījumu kopsumma pārspēj Suzuki Swift bagāžnieku. Priekšējais
panelis ir augsts un vertikāls kā Lielais kanjons, kura pašā apakšā
iekrituši XXL izmēra glāžu turētāji. Plastmasa ir vienkārša, pat
lēta, taču labāka nekā vecajā Voyager, kur dažas paneļa detaļas
rādījās esam ražotas no pārstrādātām Makdonalda krūzītēm. Var
redzēt, ka Chrysler patlaban ir trūcīgi ar naudu un nākas meklēt
lētākus piegādātājus. Gaišo, spīdīgo koka imitāciju Grand Voyager
interjerā laikam izgatavojuši lietuviešu vai poļu mēbeļnieki. Taču
dzeltenīgais akcents uzmundrina pelēko interjeru, stūre ir ērta,
dārgākajiem modeļiem regulējas pat pedāļu attālums (!), un pilnīgi
visiem Grand Voyager ir omulīgi priekšējie sēdekļi. Īsts Big
Momma"s House - un piedevām ar riteņiem.
Olimpiskie sēdekļi
Pirms iedarbināt dzinēju, nākas iepazīties ar neskaitāmām pogām
uz atslēgas. Grand Voyager Limited ar pulti var atvērt gan bīdāmās
sāndurvis, gan bagāžnieka vāku. To pašu var veikt, nospiežot kādu
no daudzajiem taustiņiem, ar kuriem piepogāts viss salons. Otrās
rindas sēdekļi ir tikai nedaudz mazāki par priekšējiem, un tos var
pilnībā ielocīt grīdā, tikai pirms tam priekšējie krēsli jāiestumj
panelī. Ar Stow"n"go principu Chrysler pārpēj citus lielus
minivenus, kuros sēdekļi pārsvarā salokās uz grīdas, nevis tajā
iekšā. Par to jāmaksā ar augstu grīdu un sēdēšanu tieši uz tās
Grand Voyager trešajā rindā. Šie sēdekļi varētu nopelnīt
amerikāņiem vēl vienu zelta medaļu sinhronajā peldēšanā. Kāds
brīnišķīgais prāts saskrūvējis tajos elektromotorus, un tagad trīs
beņķīši pa daļām vai reizē prot iegrimt tādā kā orķestra bedrē
bagāžniekā, reizē no tās atkal iznirt un apmest kūleni par 180
grādiem tā, ka iznāk sēdeklis piknikam. Pēc šī 441 eiro vērtā
priekšnesuma otrās rindas sēdekļu numurs Swivel"n"Go - apgriezties
ap savu asi un paķert līdzi saliekamo galdiņu (476 eiro) - pelna
tikai bronzu. Kad medaļas sadalītas, mūsu priekšā ir kravas mašīna
ar 3,3 kubikmetru kravas telpu. Vairāk vietas ir tikai
mikroautobusā.
Apdzina maizes mašīna!
Pirms elektriskās pariktes nosēdinājušas akumulatoru, griežam
atslēgu, un priekšā ierukšķas pazīstama 2,8 litru dīzeļa skaņa. 163
zirgspēku motors pārcelts no vecā modeļa un tagad pieejams tikai ar
sešpakāpju automātu. Panelī blakus stūrei novietotā ātrumkārbas
svira vedina to paraut uz leju no visa spēka cerībā, ka aiz
trīszonu klimatkontroles paslēpts vienrocis bandīts, - ja klimata
kontrolē uzlēks trīs vienādas temperatūras, varbūt sāks žvadzēt
monētas! Taču nekā - Grand Voyager ar tādu kā jautājošu grūdienu
izkustas no vietas. Turpmākajos mirkļos nākas intensīvi grozīt
stūri un mest satrauktus mirkļus te spoguļos, te atpakaļskata
kamerā, jo manevrējot minivens piepeši šķiet tik liels, it kā uz tā
būtu rakstīts Maize. Nākamais pārbaudījums ir iekļaušanās plūsmā,
ko amerikāņu skapis arī veic ar maizes mašīnas temperamentu. Starp
piknika kastēm, velosipēdiem un pludmales bumbām dinamika laikam
aizmirsusies priekšnamā uz grīdas. Tas, kas palicis pāri, ar skaļu
uorrrrrrr! iešūpo Grand Voyager līdz 100 km/h garās 13 sekundēs.
Itāļu VM Motori turbodīzelis nav pirmā svaiguma, taču modernākam un
krietni jaudīgākam 3.0 CRD no Mercedes minivena sešos jardos
vienkārši nepietiek vietas. 3,8 litru V6 benzīns nav necik ātrāks
un degvielas patēriņa dēļ der tikai šovbiznesam vai ātrās
reaģēšanas vienībai.
Minivens ārpilsētai
Par spīti mehāniskai aizdusai, Chrysler Grand Voyager ir apbrīnojami ērts auto. Vajag tikai samierināties, ka žurnālā Country Living par to ir daudz vairāk ko rakstīt nekā Motortrend. Ārpus pilsētas ar Grand Voyager jūs nevis braucat, bet dzīvojat uz šosejas. Ar podziņām te darbojas gandrīz it viss, līdz pat aizmugurējiem vēdlodziņiem, un katrs no trim ekrāniem rāda citu filmu. Tiesa, tas maksā 861 eiro par MyGiG multimediju iekārtu un vēl 1854 eiro par papildus ekrāniem un četrām bezvadu austiņām, kas mētājas visos kaktos kā ierakstu studijā. Taču tas ir daudz jēdzīgāk par absurdiem 971 eiro, ko Chrysler grib par mazu jumta lūku. Turklāt vismaz viens ekrāns noteikti ir vajadzīgs atpakaļskata kamerai, citādi var nākties nemitīgi labot kaimiņa žogu, pirkt sētniecei jaunu suni un izlikties par Džekiju Čanu, jo tikai viņa filmās automašīnas regulāri atmuguriski pārkrīt pār daudzstāvu stāvvietas malu. Un, tā kā vairumā gadījumu neesam ne sacīkšu braucēji, ne kaskadieri, izrādās tīri noderīgi, ka Grand Voyager vidēji patērē ap 9 l degvielas uz 100 km un visur dodas ar pilnīgi nestilīgām, toties bedru drošām un atsperīgām 65 profila riepām, kā arī krietni labākiem rezultātiem crash testos nekā priekšgājējam.
***
Chrysler Grand Voyager
**** Dizains
*** Tehnika
***** Komforts
***
Konkurenti
Ford Galaxy
Ford Galaxy patlaban ir saistošākais lielo minivenu piedāvājums no Eiropas ražotāja, jo jaunais VW Sharan kavējas. Brauc nesalīdzināmi labāk par Chrysler, taču netiek līdzi izmēru, ietilpības un aprīkojuma ziņā. Pārliecinoša salona kvalitāte un galīgi nepārliecinošs griestu tapsējums.
Renault Grand Espace
Drošākais un humānākais minivens pasaulē, kam, par spīti izmēriem, ir viegla stūre, viegla gaita un maksimāls stiklojuma laukums. Latvijā nav populārs, jo tik dārgu Renault cilvēki vienkārši neņem nopietni.
VW Multivan
Drīzāk mikroautobuss nekā minivens, taču nepiekāpjas Chrysler gabarītiem. Tehniski spēcīgs, taču skops standartaprīkojumā. Mēģinājums iztaisīt Grand Voyager Limited no Volkswagen radītu monstru - Multivan Business par 100 000 eiro.