Līdzības un pretstati
Jaunais Cherokee pēc izskata ir ļoti līdzīgs superrobustajam Dodge
Nitro, bet tipiskais Jeep septiņu rievu radiatora režģis un zemāka
sānlogu līnija to dara mazāk brutālu. Abi auto ir būvēti uz vienas
un tās pašas bāzes, izmantojot kopīgus agregātus. Taču principiāla
atšķirība ir pilnpiedziņā. Lai arī cik draudīgs izskatās Nitro, tas
faktiski ir tikai tāds parketa džips bez pazeminātajiem
pārnesumiem.
Turpretim Cherokee 4WD Low režīms (tiesa, ne mehāniski, bet elektroniski ieslēdzams) ir, un tas nozīmē, ka vārti uz neceļiem atvērti gana plaši. Tiesa, Select-Track II spēka sadalē starpasu bloķējošais diferenciālis tagad aizstāts ar daudzdisku sajūgu, kas priekšējos riteņus pieslēdz tikai tad, kad velkošā aizmugures ass sāk izbuksēt. Pieslēdzošā automātika darbojas gana nadzīgi, taču pieredze liecina, ka grūtākos apstākļos elektronika reizēm mēdz apjukt. Tāpēc īsti grūtiem apstākļiem ir Low režīms, kurā Cherokee griezes moments ir ievērojami lielāks nekā parastajā 4WD.
Cherokee ārpusceļu iespējas salīdzinājumā ar Nitro palielina ne tikai piedziņas atšķirība, bet arī par 7 cm īsāka garenbāze, kas samazina uzkāršanās draudus, kā arī īsākas virsbūves pārkares gan priekšā, gan aizmugurē. Turklāt Cherokee ir apgādāts ar Hill Descent Control sistēmu, kura kontrolē auto nolaišanos stāvos slīpumos. Jāpiebilst, ka atšķirībā no daudzām citos automobiļos izmantotajām analogajām sistēmām čeroka HDC dod iespēju vadītājam slīpumā gan piebremzēt, gan piedot gāzi.
Robustums nav netikums
Iespējams, iepriekšējā noapaļotā Cherokee traģēdija biji tieši
pielaizītais dizains, jo īstu apvidnieku pulkā robustas un spēcīgas
formas tiek cienītas. Jaunais modelis atkal ir kantains kā ķieģelis
un nepārprotami simbolizē Jeep kultivēto vīrišķīgi primitīvo šarmu.
Atšķirīgas no Nitro un iepriekšējo Cherokee kontekstā ir veidotas
arī kantainās riteņu arkas, bet salonā atšķirību ir gauži maz.
Mazliet citāda - ar mazu širmīti - ir priekšējā paneļa augša, un pirmās rindas pasažierim pie ceļgaliem ir gruntīgs rokturis, lai pieturētos, kad pilots šturmē šķēršļus. Mērinstrumentu sekcijas daļa ar izceltajām trim pulksteņu glāzēm gan Nitro bija atraktīvāka, taču rādījumu nolasīšanas ziņā arī Cherokee nav kur piesieties.
Kustībā
Cherokee savā ziņā noteikti kļūst par ierobežotas nišas modeli, jo
neliela, pietiekami komfortabla visurgājēja talants urbanizētajā
pasaules daļā pamazām, bet neatvairāmi zaudē savu nozīmi, turklāt
pat paša Jeep iekšienē ir spēcīga iekšējā konkurence - Grand
Cherokee, Wrangler Unlimited un Commander.
Šajos apstākļos aktuāls ir Dienas izmēģinātais 2,8 litru dīzeļmotors, kas komplektējas ar piecpakāpju automātisko transmisiju. It kā tie paši agregāti, kas Nitro, bet iespaids citāds. Labāks, jo salonā subjektīvi šķiet klusāks un - kas galvenais - automāts un motors spēlē labākā unisonā.
Tehniskie dati sajūtas apstiprina, jo Cherokee dīzeļmašīna ar piecpakāpju automātu līdz 100 km/h ieskrienas par veselu sekundi ātrāk nekā analogs Nitro. Arī kārbas darbība ir smalkāka un braucējiem patīkamāka. Manuālās ātrumkārbas indiānim nemaz netiek piedāvātas, jo arī sešcilindru 3,7 l benzīna dzinējs tiek komplektēts ar automātu. Tiesa, vecāka izlaiduma četru pārnesumu, lai arī modernizētu.
Pie mazliet lāceniskās tipiska apvidnieka gaitas pierast ir viegli, jo vairāk tāpēc, ka, tāpat kā Nitro, Cherokee stūrējas labi. Ceļu nelīdzenumus un grambas kopumā kož kā riekstus, bet gruntsceļos tomēr dīžājas kā jauns kumeļš, jo "trepe" tam diez ko nepatīk. Pakaļējais viengabala tilts dara savu un nav rada neatkarīgai riteņu piekarei.
Grūtāk nekā braukšanas īpašības, kam cēlonis ir zināms, ir uzreiz pieņemt vadītāja vietas iekārtojumu, kas atgādina Land Rover Defender angliskās ačgārnības. Apjomīgu vietu aizņemošā transmisija ir jūtama arī salonā, un kājām attiecīgi rūmes paliek mazāk. Taču vēl nesaprotamāk ir tas, ka ergonomiķi nav parūpējušies par ērtu plauktu kreisās kājas atbalstam. Un tomēr - jau otrajā dienā Cherokee sāk iepatikties tāds, kāds ir, un par to, ko spēj. Tiesa, tas gan varēs notikt tikai ar tiem, kam šāda tipa automobiļi ir tuvi principā.
***
Jeep Cherokee 2,8 CRD A/T Limited
***** Dizains
**** tehnika
*** komforts
cenas, eiro
Jeep Cherokee 2,8 CRD 5A/T Sport 29 861
Jeep Cherokee 2,8 CRD 5A/T Limited 34 471
Jeep Cherokee 3,7 V6 4A/T Limited 34 071
***
konkurenti
Toyota Land Cruiser
Visos laikos un ar jebkādu no laika gaitā bijušajiem dizainiem iecienīta bezceļu leģenda, ko izmanto arī braucieniem uz teātri. Bīstams konkurents, jo ir mazliet lielāks un ar vēl senāku un slavenāku vēsturi.
Kia Sorento
Sākotnējo aktualitāti varbūt zaudējis modelis, jo pašreizējā paaudzē jau paspējis morāli novecot. Tomēr ceļu un bezceļu iespēju kokteilis par visnotaļ demokrātisku cenu arvien ir vilinošs.
Ssang Young Kyron
Īsts rāmis, ko daudzi nosauks par arhaismu, bet kvēli pārbaudīto bezceļu vērtību atzinēji uzteiks joprojām, un no visiem citiem pilnīgi atšķirīgs dizains ir korejiešu apvidus automobiļu ražotāja trumpji. Arī modelim Kyron.