Sabiedrības par atklātību _Delna_ analītiķe Līga Stafecka norāda: tas tikai pastiprina bažas, ka Rīgas tēla reklamēšanas ietvaros var tikt nopludināta nauda 10. Saeimas vēlēšanu kampaņām. «Neloģiski, ja reklamē pašvaldību kā piesaistošo - tūristus taču neaicinās nākt un vērot domes sēdes,» teic L.Stafecka.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieka vietnieks Alvis Vilks Dienai sacīja, ka vērtēt, vai pilsētas reklāmās nav saskatāmas aģitācijas pazīmes, birojs varēšot, kad redzēs, kā tās izskatīsies. Šonedēļ KNAB izlems, vai sākama pārbaude par konkursa izsludināšanu un norisi.
Kā ziņots, konkursu, kurā ar zīmolu LIVE RĪGA uzvarēja Vācijas aģentūra Embassy, faktiski organizēja un apmaksāja nacionālā lidsabiedrība airBaltic, lai gan nolikumā minēts, ka piedāvājumus aicina sniegt RD un Latvijas tūrisma organizācijas un galvaspilsētas dome solījusies Rīgas reklamēšanai tērēt piecus miljonus latu.
Latvijas Reklāmas asociācija paudusi sašutumu, kāpēc konkursā netika aicinātas vietējās aģentūras, tās kritiku izraisīja arī īsie termiņi, neskaidrais pasūtījuma priekšmets un nesaprotams pasūtītājs. «Logotipu izstrādāja kompānija, kurai maksāja airBaltic. Viņi atnāca pie mums un teica: mums ir izstrādāts logotips, ņemsiet? Mums šobrīd cita nav, un nolēmām, ka mēs to izmantosim,» LTV trešdien skaidroja Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC). Viņš sacīja, ka airBaltic un pašvaldības intereses šajā gadījumā sakrīt, jo abi vēlas, lai Rīgā būtu vairāk tūristu.
Par tūrisma kūrēšanu atbildīgais Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC), kura partija tāpat kā SC nākamajā rudenī gatavojas startēt Saeimas vēlēšanās, lūgts komentēt reklāmas nozares pārstāvju bažas par Rīgas tēlam atvēlēto līdzekļu iespējamu izmantošanu priekšvēlēšanu kampaņai, ar preses sekretāra Ģirta Dripes starpniecību sacīja, ka absurdus apgalvojumus komentēt neesot vajadzības. Atbildi tam, vai A.Šlesers bijis informēts par prasību zīmola iztrādātājiem pucēt arī RD tēlu, trešdien iegūt neizdevās.
Savukārt airBaltic prezidents Bertolts Fliks trešdien izplatīja paziņojumu, kurā apgalvoja: «Konkursā tika pieaicinātas desmit pieredzējušas starptautiskas reklāmas un mārketinga aģentūras. Tām tika izvirzīts darba uzdevums, un tika izraudzīts kvalitatīvākais un ekonomiskākais no piedāvājumiem. Tas ir sākotnējais ieguldījums jaunizveidotā Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) darbības uzsākšanai. Turklāt svarīgi ir norādīt, ka jaunā zīmola izveide nav prasījusi miljonu.» Cik tas izmaksāja, B.Fliks gan neatklāj.