Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +2 °C
Skaidrs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

McDonald’s: Mūsu lielākais konkurents ir mājās gatavots ēdiens

Lielākais McDonald's konkurents Latvijā ir esošo un potenciālo klientu mājas virtuve jeb mājās gatavots ēdiens, norāda McDonald's attīstības licences īpašnieks Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Grieķijā un Maltā Melo Hili un McDonald's centrālās divīzijas prezidents Hamzats Hasbulatovs.

Tāpēc ķēdei McDonald's ir jācenšas izdomāt dažādus veidus, kā izvilināt klientu ārā no mājas, lai tas dotos uz ēstuvi.

Hasbulatovs atzīmē, ka konkurence vienmēr liek būt modram, censties atrast jaunus risinājumus, piedāvājumus klientu piesaistei vai noturēšanai. Tāpēc pēdējo dažu gadu laikā McDonald's ir veicis ievērojamas investīcijas, lai, piemēram, pārveidotu esošās ēstuves atbilstīgi jaunākiem ēstuvju konceptiem.

"Tāpat jāņem vērā, ka ar katru gadu arvien lielāku nozīmi ēdināšanas biznesā iegūst informācijas tehnoloģiju un digitālo tehnoloģiju attīstība un to piedāvātie risinājumi. Lai noturētu esošos klientus un piesaistītu jaunus, ir nepieciešams sekot līdzi jaunākajām tendencēm tehnoloģiju tirgū un piedāvāt jaunas iespējas klientiem," atzīst Hasbulatovs.

Bet Hili norāda, ka tāpēc McDonald's kā viens no ēdināšanas tirgus līderiem Baltijā turpina izaugsmi. Piemēram, Latvijā gada laikā McDonald's ēstuves apmeklē gandrīz desmit miljoni klientu, bet visā Baltijā gada laikā uzņēmums apkalpo 26,5 miljonus klientu.

Taču, raugoties no iedzīvotāju augošā paraduma ēst ārpus mājām, Latvijā noteikti ir ievērojams potenciāls audzēt tirgu. "Mūsu galvenais stratēģiskais mērķis turpmākajiem 20 gadiem ir turpināt veidot savu industriju, dažādojot piedāvājuma klāstu un klientu apmeklējuma pieredzi," stāsta Hili.

Arī Hasbulatovs atzīst Baltijas un Latvijas tirgu izaugsmes potenciālu. Viņš skaidro, ka, salīdzinot, piemēram, ar tik piesātinātu tirgu kā Zviedrija, kur uz 27 000 iedzīvotāju atrodas vismaz viena McDonald's ēstuve, un ņemot vērā iedzīvotāju skaitu Baltijas reģionā, noteikti var teikt, ka McDonald's vēl ir, kur augt.

Tāpēc, kā atzīmē Hasbulatovs, svarīgākais ir turpināt veikt ieguldījumus servisa uzlabošanā, inovāciju ieviešanā, kā arī piedāvājuma klāsta paplašināšanā.

"Iespējams, ka dažu gadu laikā varēsim klientiem piedāvāt iespēju veikt pasūtījumu un norēķinus, izmantojot viedtālruņa aplikāciju. Tāpat nav izslēgta iespēja, ka kādudien varēsim nodrošināt klientiem iespēju ne tikai veikt pasūtījumu no esošā piedāvājuma, bet arī pašiem, izmantojot, piemēram, digitālās tehnoloģijas, izveidot savu burgeru no McDonald's piedāvātajām sastāvdaļām," stāsta Hasbulatovs.

Kā ziņots, nākamo trīs gadu laikā McDonald's attīstībā Baltijas valstīs plānots investēt aptuveni 15 miljonus eiro, no kuriem seši miljoni eiro tiks investēti Latvijas ķēdes attīstībā.

Nākamo trīs gadu laikā Latvijā paredzēts atvērt vēl trīs ēstuves, kā arī sākt Latvijā esošajās ēstuvēs ieviest jaunas tehnoloģijas un klientiem ērtus risinājumus ēdiena pasūtīšanā. "No nākamā gada Baltijā, sākot ar Latviju, plānota pašapkalpošanās ēdienu pasūtīšanas un norēķinu kiosku ieviešana," teica Hili.

Jautāti par šī gada finanšu rezultātiem, McDonald's pārstāvji atzīmē, ka pērn Baltijā apgrozījumus bijis ap 50 miljoniem eiro. Taču šogad Latvijā plānots apgrozījuma pieaugums 5-10% apmērā, salīdzinot ar apgrozījumu pērn.

McDonald's ir ātrās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējs ar vairāk nekā 34 000 ēstuvju, kurās ik dienu apkalpo ap 69 miljoniem klientu 119 valstīs. Vairāk nekā 80% McDonald's ēstuvju pārvalda franšīzes vai uzņēmumi, kuri ieguvuši ēstuves attīstības licenci.


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas