Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +16 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 5. jūlijs
Edīte, Esmeralda, Andžejs, Andžs

Augulis: Viens no airBaltic vadītāja kandidātiem ir Gauss

Viens no iespējamiem Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic) vadītājiem, par kura iecelšanu lemj uzņēmuma padome, ir bijušais Ungārijas nacionālās aviokompānijas Malev ģenerāldirektors Martins Gauss, apstiprināja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš atklāja, ka Gauss šovakar ielidošot Rīgā.

Savukārt uz jautājumu, vai ir veiktas iemaksas airBaltic kapitāla palielināšanai, Augulis atbildēja: "Viss izdarīts!"

Privātā akcionāra Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) pārstāvis Juris Pētersons, atsaucoties uz oficiālajos reģistros pieejamo informāciju, iepriekš gan teica, ka "lēmums par kapitāla palielināšanu no akcionāru puses vēl nav pieņemts un reģistrēts."

Satiksmes ministrija kā valsts akcionāra pārstāvji līdz pat vakaram nebija noskaidrojuši, vai pamatkapitāls ir palielināts no privātā akcionāra puses un kad valsts pati plāno veikt savas daļas iemaksu - 16 miljonu latu apmērā.

Vācietis Gauss iepriekš vadīja Malev, kuras nākotne patlaban ir neskaidra, jo, kā vēsta Ungārijas masu mediji, valsts nākamā gada budžetā neesot ieplānojusi finanšu palīdzības sniegšanu aviokompānijai. Tas nozīmējot, ka lidsabiedrība tiks pārdota vai arī tā varētu bankrotēt.

Iepriekš Gausam bijušas problēmas arī ar atalgojuma lielumu - Malev vadītāja postenī viņš saņēma aptuveni 18 500 eiro jeb 13 000 latu mēnesī, taču pēc izmaiņām Ungārijas normatīvajos aktos par atalgojuma lielumu valsts uzņēmumos viņa alga samazinātos uz pusi, raksta Ungārijas prese.

Malev ir pārstāvniecības 35 valstīs, un tās flotē ir 22 lidmašīnas, kuru vidējais vecums ir 7,1 gads. 2007.gadā lidsabiedrību pārņēma Krievijas kompānija AiRUnion, kurai vēlāk pašai radās finansiālas problēmas un to pārņēma Ungārijas valsts, iegūstot savā valdījumā 95% uzņēmuma akcijas un palielinot uzņēmuma pamatkapitālu par 93 miljoniem eiro jeb 65,3 miljoniem latu.

Malev Gauss vadīja divus gadus, pirms tam divus gadus viņš vadīja kompāniju Cirrus Airlines, bet vēl pirms tam - Vācijas lidsabiedrību Dba Luftfahrtgesellschaft, kur no pilota kļuva par lidsabiedrības vadītāju.

Karjeru viņš sāka 1992.gadā kā Boeing 737 pilots, treniņu vadītājs un eksaminētājs kompānijā Dba Luftfahrtgesellschaft. No 1995.gada pārņēmis kompānijas menedžmenta funkcijas, bijis arī operatīvās darbības vadītājs un virszemes pakalpojumu departamenta vadītājs, bet no 2004. līdz 2007.gada bija lidsabiedrības vadītājs.

Gauss kļuvis par trešo airBaltic valdes locekli - tajā darbojas arī airBaltic operāciju vadības direktore Laila Odiņa un bijušais investīciju baņķieris Vitolds Jakovļevs.

Kā ziņots, starp airBaltic akcionāriem tika parakstīta vienošanās par nosacījumiem pamatkapitāla palielināšanai, Latvijas valstij un BAS lidsabiedrībā ieguldot 153 miljonus eiro (107,1 miljonu latu). Saskaņā ar airBaltic akcionāru vienošanos tika izbeigts valstij neizdevīgais akcionāru līgums.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas