Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +14 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 12. oktobris
Valfrīds, Kira

papildināts ar FOTO - Inženieris Kaljass: Zolitūdes lielveikala būvinženieriem nav ne jausmas, kā projektēt šādas konstrukcijas

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Konstruktors
K
Un kas ir šis te Kaljass? Kaut kāds iznirelis-konjunktūrists,līdzīgi kā Biršs Latvijā.Kur ir viņa konstrukciju aprēķinu metodikas,kur ir viņa zinātniskas publikācijas vismaz Eiropas mērogā?Kur ir viņa izstrādāta aprēķinu programmatūra?Lieta tāda,ka pasaulē vispār metālkonstrukciju projektēšanai izmanto 5-6 galvenos aprēķinu kompleksus.To pašu metodiku lieto kā USA,tā Vācija,Krevijā vai Ķinā. Cilvēciskais faktors ir izstrādāt konstruktīvo shēmu,noteikt būvnormatīvu,pēc kā tiks projektēts,un uzdot atbilstošas slodzes.Pat pārslodzes koeficientus nosaka pati programma. Cik reiz jau neesmu rakstījis,ka Latvijā VISPĀR!!!!!nav metālkonstrukciju projektēšanas būvnormatīva,bet Eirokodeksi mētājas pie normatīviem,un saskaņā ar mūsu likumdošanu –pielietošanā nav obligāti. Tālāk:es intereses pēc parēķināju slodzes pēc Eirokodeksa,un man sanāca,ka ta pārseguma nestspējai arī būtu jābūt 2,5 tonnnas uz m2.Lūk arī visa problēma.Programmatūra,ar kuru rēķina un konstruē mezglus,nedos OK,ja kaut kur būs kļūda par milimetru.Arī šeit kļūda ir izslēgta.Protams,ka pierdzējis konstruktors parasti ņem vērā arī celtnieku stulbuma faktoru, un nepieļauj konstrukcijas noslogojuma koeficientu lielāku par 80%Bet,ja rēķināja studenti,un pasūtītājs gaudoja par katru kilogramu metāla-arī tas jāņem vērā. Nākošais-ir nerakstīts likums,ka tik atbildīgos savienojumos lieto tikai 10.9 klases skrūves.Tās,ko te vicina bildēs-noteikti tādas nav.Nav arī nekur teikts,ka skrūves tikušas vienmērīgi nospriegotas ar dinamometrisko atslēgu,katu gan parasti projektos to raksta,un katrai stiprības klasie un diametram,ir ar standartu noteikts spriegojums. Vēl-visa tā muldēšana par savienojumu metināšanu-pilnīgs diletantu stulbums.Metinašana būvlaukumā ir lietojama tikai atseviškos gadījumos un nenozīmīgām konstrukcijām,jo tāda metināšana nespēj nodrošināt ne metāla struktūras saglabāšanu,ne šuves precizitāti.
celtniekam nav jābūvē
c
ja viņš redz, ka projekts ir idiotisks. Neviena medmāsa neievadīs ārsta idiota nozīmētas zāles tev vēnā. Cita lieta, ka arī celtnieks ir idiots.
oppā
o
Šim gudrajam inženierim tāds izteikti godīgs ģīmis ...
niks
n
Kā nav saprašana ne mazākā kā tādas būves celt? Vai tad augstskolas, kas izdeva diplomus un serifikātus nemācīja? Nu ja tās nemācīja un tām arī nav nekāda saprašana, tad visi docētāji un augstskolas ir jābūt cietumos pirmkārt, kas šādus bīstamus speciālistus gatavoja un tiem sertifikātus izdeva. Programma būvniekiem, arhitektiem ir viena un tā pati taču. Tātad visi vienadi un tāpat saceltās mājas. Varbūt ārsti mums tādi paši jau samācīti bīstami sabiedrības dzīvībai?
Visi visi
V
arī anonīmie komentētāji ir tikpat bīstami sabiedrības dzīvībai.
  • 0
  • 3
diez cik
d
misters 20% samaksāja, lai ussi pekkonens-labākais somu inženieris pamestu visus darbus un mestos expertēt gluži par baltu velti un neiedomājamā ātrumā ar precizitati līdz gramam , ka inženieri Latvijā nemāk rēķināt
Hm
H
Ļoti interesanti vērot, kā mainās interneta lasītāju viedokļi, atkarībā no ieliktajiem rakstiem. Tagad visi jau pārliecināti, ka somam taisnība. Un, ja nu viņš kļūdās? Ko tad? Ja projektētājs pierādīs, ka viņš nav vainīgs? Eksperti pārrēķinās projekta variantu, un konstatēs, ka aprēķins izdarīts pareizi! Ko tad jūs teiksiet?
ar sviras likumu nepieteik
a
Pārrēķini pēc 20% likuma!
  • 0
  • 0
Ants
A
Neesmu būvinžnieris, bet aprēķins izskatās gaužām vienkārš. Un tam pieteik ar sviras likumu, kuru reiz mācīja pamatskolā. Ja puskopnes garums ir 8 metri, attālums starp kopnēm arī 8 metri, bet kopnes augstums 1.7 metri, un jumta noslodze ap 1 tonnu uz kvadrātmetru, tad lai noturētu 64 tonnas jumta svaru, kas darbojas 4 metru attālumā no kopnes gala atbalsta, kopnes lejas daļas savienojumam ir jānotur 64x4:1.7~150 tonnas stiepes spēks. Ideālā gadijumā, ja spēks sadalās vienmērīgi uz visām 10 skrūvēm, tad katrai skrūvei jānotur vismaz 15 tonnas. Tas izsktās tuvu M20 8.8 kategorijas skrūvju maksimāli pieļaujamai slodzei. Otrajā bildē izskatās, ka vītne norauta uzgrieznim, bet nevis skrūvei...
  • 2
  • 0
Somu Eksperts
S
Reristiem vajadzeeja noalgot Anglju Zinaatniekus, buutu veel iespaidiigaaks Sleedziens!
arturs
a
Kādas intereses šo inženieri ir atdzinušas uz Latviju? Kādēļ te nespieto Zviedrijas, Vācijas u.c. inženieri ar savām atklāsmēm? Vai Dienas žurnaļuga pirms šī raksta ir papētījis kas tas par fruktu un ko viņš pats ir uzprojektējis?? Kur te slēpjas pipariņš? Vai šim speciālistam kāds maksā? Vai tie ir Re&Re vai arī Somijas uzņēmums grib ienākt Latvijas tirgū un šī ir mārketinga akcija? Kādēļ Diena tupi bublicē kautkādu ekspertu viedokļus nepārbaudot viņu izcelsmi? Nu jā, tad taču tā būs analītiskā žurnālistika...
Vārds
V
Te viens raksta un šķiet ka pazīst drēbi. Vajadzēja kniedes, kā kuģiem, augstceltnēm, tiltiem u.tml. konstrukcijām.
abc
a
kniedes vai skrūves(kas arī ir par maz) neglābs šāda veida konstrukcijas,nav papildus balstu,pretsagrūšanas elementu,pie tam metāls nogurst,pašas no sevis šīs konstrukcijas nav drošas,arī Somijā ar šādiem ir problēmas,kur nu vēl pie mums,visi šitie jumti jāpastiprina,lai cik tas maksātu.
  • 6
  • 0
ngt
n
vai tad mēs muļķu tauta nezinam ka tiek atmazgāta nauda.Sk vieglas un ātras naudasrūves protams bija zolitūdes traģēdijas viens no iemesliem.Bet paneļi kas lūza kā cepumi vaitad to neviens eksperts nav paņēmis uz analīzēm.novēlu tiem cilvēkiem kas pieļavava šos
C 10;C15
C
Skrūves un uzgriežņi acīmredzot ražoti no neatbilstošas markas tērauda,kuram nav pievienoti leģējošie elementi.Pārkausē vecus spaiņus un štancē atbildīgu mezglu detaļas-kaut kas neiedomājams!
v
v
kas kajasam maksā, lai brauktu uz lv un paustu savu _viedokli_? re&re?
abc
a
viņs pareizi norāda,vaina nav skrūvēs bet šajos idiotiskajos projektos kopumā,tāda veida jumta konstrukcijas nav drošas,tās izrādās nav pat vislētākās,droši vien visātrāk samontējamās,visi šāda veida jumti ir jāpastiprina,valsts ir pilna ar šādu nāvējošu veikalu,sporta haļļu būvēm.tieši par to soms arī brīdina.
  • 5
  • 0
Vārds
V
runaa, ka rere esot vinju piespeeleejusi...
  • 2
  • 3
ILARS
I
Cietumā jāsēž sarkanā FAŠISTA mazdēliņam ušakam un KANGARAM amerikam .... bez viņu ziņas un parakstiem nekas pilsētā nenotiek .... NOLĀDĒTIE SLEPKAVAS cik vēl jums upuru vajag ?????!!!!!
Dainis
D
cietumā būs jāsēž projektētājam,kā var " aprēķināt" šādas slodzes,vispār iedomāties projektēt uz esošas ēkas dārzu.
  • 6
  • 1
Gunārs
G
Apskatieties MK noteikumus un tiem pievienotos būvnormatīvus....būvnormatīvos ir atsauce uz LVS EN un LVS standartiem.... JŪSU ZINĀŠANAI LATVIJĀ STANDARTI NAV OBLIGĀTI (!!!), tie ir TIKAI rekomendējoši dokumenti... GOST bija norāde, ka par GOST NEIEVĒROŠANU iestājas KRIMINĀLATBILDĪBA.... NEVIENĀ LVS EN vai LVS STANDARTĀ NAV NORĀDES UZ KRIMINĀLATBILDĪBU NAV NEVIENS NORMATĪVAIS DOKUMENTS, kas NOSAKA, ka LVS EN un LVS STANDARTU NEIEVĒROŠANA IR KRIMINĀLNOZIEGUMS......
Kaljasam
K
Inženieris Kaljass: Zolitūdes lielveikala būvinženieriem nav ne jausmas, kā projektēt šādas konstrukcijas- nav tiesa, viņiem ir sertifikāts un viņi ir diplomēti būvkonstruktori, vispār visiem ir visi papīri un tie papīri ir īsti un kārtībā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas