Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies

Par Rail Baltica piešķirtajiem 238 miljoniem eiro būvēs atzaru no Centrālās stacijas uz lidostu

Eiropas sliežu platuma Rail Baltica projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai, norāda Rail Baltica projekta koordinējošās institūcijas - trīs Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail - valdes loceklis Edvīns Bērziņš.

Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.

Kā norāda Bērziņš, pirmā posma nauda ir domāta savienojumam - pamatlīnijai posmam no Rīgas Centrālās stacijas līdz Rīgas lidostai, kuru plānots sākt būvēt 2018.gadā un pabeigt līdz 2020.gadam. Tāpat Satiksmes ministrija ir noslēgusi līgumus par plānotā loģistikas centra pie Salaspils izpēti un Centrālās stacijas iespējamās pārbūves skiču projektu. Stacija būs multifunkcionāls mezgls, kas savienos autoostu, 1520 milimetru un 1435 milimetru sliežu stacijas.

"Vai par iedalīto naudu izdosies ko iesākt arī stacijas pārbūvē, varēs vērtēt pēc jaunajām aplēsēm. Kad zināsim tehniskos risinājumus un skices līnijai, tad zināsim precīzākas summas. Atjaunotajam pētījumam saskaņā ar pieteikumu un tehniskajām specifikācijām jābūt gatavam līdz 2016.gada beigām. Tas ir apjomīgs darbs - tur tiek ņemtas vērā ne tikai trīs Baltijas valstu kravu un pasažieru plūsmas prognozes, bet arī ostu un lidostu attīstība un pasaules ekonomikas attīstība, kā arī Krievijas faktors. Šī izmaksu un ieguvumu analīze būs arī jāiesniedz, lai saņemtu nākamā posma līdzfinansējumu no Eiropas Savienības (ES)," skaidro kopuzņēmuma pārstāvis.

Vaicāts, vai veidojot savienojumu uz lidostu zem Āgenskalna tomēr tiks raksts tunelis, Bērziņš norāda, ka galvenais jau ir būves drošums - vai tas būtu tilts, tunelis vai kas cits, kā arī sabiedrības informēšana par izvēles argumentiem. Ņemot vērā dalību dažādu pārrobežu projektu semināros un vērtējot tehnoloģiju attīstību, Bērziņš uzskata, ka ir iespējami daudzi un dažādi droši varianti. "Projekti tiek monitorēti no satelītiem, un var fiksēt pat milimetra izmaiņas, kas notiek, rokot tuneļus. Domāju, ka RB Latvija pētnieki varēs piedāvāt gan izmaksu, gan no sabiedrības viedokļa pieņemamāko variantu. Izvēloties variantu, viņiem ir jāskaidro, kāpēc tas ir izvēlēts, un jāpamato drošums. Pret konkrētiem variantiem daudzi droši vien ir pret tāpēc, ka pagaidām tomēr baidās, ka kāda māja neiegāžas," secina kopuzņēmuma pārstāvis.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas