Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā 0 °C
Skaidrs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Zatlera rīkojums transformējies reklāmā

Politisko ieražu restarta mēģinājums, ko pērn maijā ar savu Rīkojumu numur divi iniciēja eksprezidents Valdis Zatlers (RP), nule guvis atbalsi mobilo sakaru operatoru Tele2 un Amigo reklāmās, kas ar Rīkojumu nr. 5 - īpaši zemu cenas piedāvājumu - cenšas pārvilināt klientus.

Reklāmas kampaņas autors Tele2 šādi centies pievērst konservatīvi noskaņotu klientu uzmanību, jo "telekomunikācijās ir ļoti daudz cilvēku, kuri, kā paņēma savu telefonu pagājušajā gadsimtā ar pagājušā gadsimta tarifu, tā joprojām to lieto", saka Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis. Viņaprāt, ja visās sfērās Latvijā būtu tāda konkurence kā mobilajos sakaros, "cenu līmenis pie mums būtu ļoti zems".

Visi trīs lielākie mobilo sakaru uzņēmumi (LMT, Tele2 un Bite) atzīst, ka mobilo sakaru cenas Latvijā ir teju zemākās Eiropā un nākamajam solim klientu piesaistē būs jābūt kam vairāk par zemu cenu un labu sakaru kvalitāti. "Nākotnē komunikācija mainīsies no minūšu skaitīšanas uz tehnoloģiju iespējām," saka LMT Mārketinga komunikāciju dienesta direktors Normunds Zalpēteris.

Kopija no parodijas

Kampaņu, kas parodē V. Zatlera Rīkojumu numur divi, gan televīzijā, gan citos medijos kā Rīkojumu nr. 5 aizsākaTele2, un LMT piederošais Amigo to uz karstām pēdām nokopēja. Līdzīgi Amigo jau agrāk parodējis arī Bites reklāmas stilu. "Acīmredzot mūsu piedāvājums ir tik labs, ka konkurents to nokopējis viens pret vienu," saka J. Spoģis. Viņaprāt, šīs kampaņas ietvaros LMT cenu karos cenšas neiesaistīties, uzticot "melno darbu" darīt sev piederošajam Amigo. "Ja mūsu konkurents būvē savu reputāciju, mēģinot kādu nomelnot, tad laikam ir jābūt lielam izmisumam," tā J. Spoģis. Sūdzības par Amigo reklāmu uzņēmums negatavo, jo paļaujas uz savu klientu spēju novērtēt šīs aktivitātes "ar smaidu".

"Jā, tā ir atbildes kampaņa," uz Dienas jautājumu atbild ZetCOM (tirgū darbojas ar mobilo sakaru zīmolu Amigo) valdes priekšsēdētājs Artūrs Freimanis. "Tele2 kampaņa ir sekla - atsildīts neveiksmīgais meteorīts. Mēs piedāvājam zemāku cenu, jo to esam apsolījuši saviem klientiem." A. Freimanis norāda, ka provokācija šajā gadījumā ir tikai radošās izpausmes forma un "tirgū ir tikai viens operators, kurš piedāvā zemāko cenu, un tas ir Amigo. Tele2 nav jēgas par tādu izlikties ar piecu dienu piedāvājumiem". LMT uzsver, ka ZetCOM paši veido savas kampaņas un arī šajā gadījumā LMT nav Rīkojuma nr. 5 iniciators.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) sūdzību par šo reklāmu neesot bijis. PTAC gan vakar apturēja citu Tele2 reklāmu, kas sola bez maksas iegūt mobilo tālruni pirmklasniekiem, novērtējot to kā "maldinošu un agresīvu komercpraksi". J. Spoģi izbrīna, ka pērn par identisku kampaņu no PTAC pārmetumi nav izskanējuši.

Cenu kara finišs?

Kampaņa Rīkojums nr. 5 (piedāvājums bija spēkā no 17. augusta līdz vakardienai) raisījusi lielu interesi, jo tieši cena šobrīd ir viens no galvenajiem faktoriem mobilā operatora izvēlei, uzsver J. Spoģis. Tiesa, ar cenu kariem mobilo sakaru nodrošinātāji ilgi vairs aizrauties nevarēs - gan LMT, gan Tele2 atzīst, ka cenas Latvijas tirgū jau šobrīd ir zemākās Eiropā. Piemēram, Tele2 kampaņas piedāvājums par 5 latiem mēnesī iegādāties 1000 sarunu minūšu un 500 īsziņu mēnesī Eiropā maksājot 20-25 eiro, uzsver J. Spoģis. Uzņēmums šādus piedāvājums varot izteikt īpaši "slaidu" izmaksu dēļ.

"Tas līdzinās izsolei, kur cenas tiek samazinātas, komunikācijā dominē cena, taču pietrūkst radošuma piedāvājuma saturā," saka Bites sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa. Viņasprāt, liela daļa klientu Latvijā aizvien vēl par mobilajiem sakariem vairākkārt pārmaksā. Izpētot esošo tarifu plānu piedāvājumus un klientu reālās vajadzības, secināts, ka vidēji gadā klients pārmaksā 25 latus, proti, iegādātais produkts netiek pilnībā izmantots vai tirgū līdzīgs produkts pieejams lētāk (vidēji viens klients mēnesī tērē 6-10 latus). Visticamāk, cenas faktora dēļ pēdējā pusgada laikā uz Biti no citiem operatoriem devušies 64% no visiem klientiem, kuri izšķīrušies par operatora nomaiņu. Saskaņā ar SPRK informāciju šogad 91 tūkstotis klientu mainījuši operatoru, saglabājot savu tālruņa numuru.

LMT pašlaik cenšas savu klientu bāzi saglabāt jau ārpus lētākās cenas piedāvājuma rāmjiem, piemēram, izglītojot klientus mobilo tehnoloģiju izmantošanas jomā. "Ir divi veidi, kā konkurēt, - ar cenu vai ar pievienoto vērtību. Katrs no zīmoliem pašlaik ieņem savu nišu, kur LMT vieta ir pievienotās vērtības radīšana," uzsver N. Zalpēteris. Līdzīgi kā Tele2, arī LMT spēj Latvijā piedāvāt vienu no zemākajām cenām savā uzņēmumu grupā, vienlaikus abi mobilie operatori pamanās saglabāt labus rentabilitātes rādītājus.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas