Jau vēstīts, ka konkursu par jaunu auto iegādi Latvenergo izsludināja šā gada februārī. No konkursa uzvarētājiem - Auto Italia un Baltic Motors - Latvenergo plānoja nopirkt vairāk nekā 70 transportlīdzekļu kopumā par 700 tūkstošiem latu. Skaidrojot izvēli tieši par labu šiem diviem piegādātājiem, Latvenergo pārstāvji uzsvēra: abas firmas izteikušas labākus piedāvājumus attiecībā uz cenu un apkopes servisu.
Taču FM darījumam nav devusi zaļo gaismu, uzskatot, ka tas krīzes laikam ir pārāk apjomīgs. Diena jau rakstīja: konkursa rezultāti varētu būt izdevīgi TB/LNNK atbalstītājam Leonam Jakrinam, kuram pastarpināti pieder Auto Italia. Konkursa izsludināšanas laikā L.Jakrina dēls bija tēvzemiešu ekonomikas ministra Kaspara Gerharda padomnieks. Latvenergo akcionārs ir valsts, un tās intereses uzņēmumā pārstāv Ekonomikas ministrija.
Taču 77 mašīnu vietā Latvenergo ir atļauts nopirkt tikai 55, vēstī FM. Tas darījuma summu samazinās par 139 000 latu. Latvenergo gan teic, ka iepirks tikai 44 spēkratus. Kā skaidro Latvenergo pārstāvis Andris Siksnis, automašīnas ir nepieciešamas a/s Sadales tīkls vajadzībām - operatīvo un remonta brigāžu darbam. Galvenokārt jaunie auto paredzēti līdz šim ekspluatēto ņivu nomaiņai. «Šobrīd tiek saskaņotas formalitātes starp energokompāniju un autodīleriem, un nepieciešamie auto tiks piegādāti vēl šajā gadā,» uzsver A.Siksnis.