Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +4 °C
Skaidrs
Sestdiena, 27. aprīlis
Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne

Kampaņu radošā krīze

Modernās tehnoloģijas maina daudzas jomas – no medijiem līdz finanšu sektoram, no rūpniecības līdz tirdzniecībai. To akcentējuši informācijas tehnoloģiju, biznesa vides, mediju, izglītības un citu jomu eksperti.

Arī atskatoties uz nesen notikušajām Saeimas vēlēšanām, redzams, ka modernās tehnoloģijas spēlējušas būtisku lomu. Politisko procesu analītiķi šīs vēlēšanas jau nosaukuši par digitālām, un tas attiecas tieši uz priekšvēlēšanu kampaņām, jo pašā balsošanas procesā nekā digitāla nebija. Balsojām visai veclaicīgā stilā – parakstīšanās sarakstā, zīmogs pasē, vēlēšanu zīmes, pildspalva, aploksne...

Savukārt priekšvēlēšanu kampaņās būtiska vieta bija sociālajiem tīkliem un politiķu izpausmēm tajos. Svarīga loma bija arī tam, ka priekšvēlēšanu diskusijas, patiecoties interneta nodrošinātajām iespējām, ja gribēja, tad varēja vērot liels skaits cilvēku. Vairs nebija tā kā senāk, kad politiķu diskusijas ar uzņēmējdarbības, kultūras vai izglītības jomas pārstāvjiem redzēja un dzirdēja tikai klātesošie cilvēki. Tiešraide, piemēram, sociālajā tīklā Facebook.com, patlaban jau tiek uzskatīta par normu. Turklāt internets arī paver iespēju dažādu televīziju, piemēram, LTV1, rīkotās diskusijas vērot brīvā brīdī, nevis tikai konkrētā laikā atrodoties pie televizora. Līdz ar to var uzskatīt, ka nākotnē aizvien lielāka nozīme būs politiķu prasmei sociālajos tīklos radīt savam elektorātam simpātisku tēlu.   

Jāpiemin arī vēl kāds aspekts. Mēs jau gadiem dzirdam, ka mediji nav tik jaudīgi, kā vajadzētu, un ka politiķi nav tik profesionāli, kā būtu vēlams, taču šo Saeimas vēlēšanu kampaņas liek domāt – šoreiz tieši sabiedrisko attiecību jomu piemeklējusi radošā krīze. Ir gan dzirdēts, ka daudzi tiešām talantīgie, profesionālie, ar spožu erudīciju apveltītie sabiedrisko attiecību speciālisti labprāt konsultē uzņēmumus, kultūras projektus un sociālās kampaņas, bet ne pārāk vēlas sadarboties ar politiķiem. Var jau būt, ka tā, jo maz ticams, ka tādi priekšvēlēšanu kampaņas elementi kā dažu politiķu histēriskā klaigāšana visās diskusijās pēc kārtas, citu politiķu salkanā pašslavināšanās un vēl citu politiķu izmisīgie centieni sev piedēvēt svešus nopelnus ir viss, ko politiķiem spējīga ieteikt kopumā intelektuālā, gandrīz 30 gadus rūdītā sabiedrisko attiecību joma.

Taču varbūt arī, ka politisko kampaņu veidotājiem, tāpat kā daudzu citu jomu un arī mediju pārstāvjiem, vienkārši vēl jānoslīpē prasme gudri izmantot moderno tehnoloģiju radītās iespējas, lai tās kalpotu izvēlētās mērķauditorijas piesaistei, nevis panāktu pretēju efektu.

Top komentāri

Serjoznijs
S
Ievēlētā Saeima tiem, kas to ievēlēja, jāciena un jāgodā. Ir daudz citu lietu un vērtību, no kurām nevajadzētu atteikties, neskatoties uz to “veclaicīgo stilu”.
Paranoja uz sociālajiem tīkliem
P
Igaunijā visi tās iedzīvotāji 100%-tīgi izmanto internetu. Aptauja tika veikta internetā. Cik % no Latvijas iedzīvotājiem lieto un darbojas sociālajos tīklos?
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē