Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Lai būtu izdevīgi

Nesen ieguldījumu pārvaldes sabiedrība Indexo, kas piedāvā 2. pensiju līmeņa plānus, pievērsa uzmanību tam, ka uzkrājošā dzīvības apdrošināšana var būt visai neizdevīgs finanšu instruments. Par Indexo veiktajiem aprēķiniem Diena jau vēstīja.

Tas, ka sākta diskusija par uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas izdevīgumu, ir noderīgi. Taču daudz noderīgāk ir tas, ka uzvirmojusi arī ievērojami plašāka diskusija par to, cik svarīgi ikvienam ir noslīpēt savas zināšanas finanšu jomā. Jāatceras, ka jau iepriekš iedzīvotājus ar naudu rīkoties racionāli aicināja gan Finanšu un kapitāla tirgus komisija, gan Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Lai gan šie aicinājumi tikuši kritizēti, tomēr savs, citējot politisko folkloru, sausais atlikums ir, jo arī tie rosināja diskusiju par finanšu industrijas darbību.

Visas minētās diskusijas mūs mudina apzināties, ka uzņēmumus, to vidū arī bankas un apdrošinātājus, interesē peļņa. Lai ko mārketinga kampaņās stāstītu uzņēmumi, altruisms te nepastāv – ne jau klientu dzīves kvalitāte šodien, pēc desmit vai pēc 40 gadiem uzņēmumiem rūp, bet gan pašu biznesa situācija patlaban un nākotnē. Un tas neattiecas tikai uz finanšu jomu. 

Taču nenoliedzami jebkuru nopietnu uzņēmumu interesē arī reputācija, jo loģiski domājoši privātā biznesa pārstāvji saprot, ka slikta reputācija noved pie peļņas krituma. 

Turklāt privātā biznesa merkantilās intereses nenozīmē to, ka uzņēmums vēlas pasliktināt savu klientu dzīvi. Piemēram, lidsabiedrībai nerūp, cik veiksmīgs būs aviopasažieru atvaļinājums lidojuma galamērķī, taču rūp tas, lai cilvēki galamērķī nokļūtu paredzētajā laikā. Respektabla uzņēmuma attiecības ar klientu allaž bijušas, ir un būs lietišķas un balstītas uz abpusēju izdevīgumu. Protams, ikvienā nozarē var būt kāds blēdīgs uzņēmums, taču jebkuram uzņēmumam arī var gadīties blēdīgi klienti, kuri, preci vai pakalpojumu saņēmuši, no maksāšanas par to apzināti izvairās.

Respektīvi, nav pamatoti pasludināt banku, apdrošinātāju vai kādu citu uzņēmumu par ļaunumu, kas grib ieriebt mūsu nācijai un vispār visai cilvēcei, taču ir arī svarīgi neiet mārketinga kampaņu pavadā, "neuzķerties" uz pārdevēju frāžainajiem solījumiem, bet ar vēsu prātu apsvērt: "Ko man tas dos?" Lai gan mums, Latvijas iedzīvotājiem, nacionāla mēroga hobijs ir pašiem sevis kritizēšana, tomēr nenoliedzams pluss ir tas, ka daudziem no mums agresīvs, uzbāzīgs mārketings šķiet atbaidošs un mudina distancēties, jo tā mēs iegūstam laiku jebkura preču un pakalpojumu piedāvājuma rūpīgai izpētei.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē