Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +19 °C
Daļēji saulains
Trešdiena, 3. jūlijs
Verita, Everita, Benita, Emerita

Uzņēmums vai likumsargs?

Tieši šodien, 26. aprīlī, Eiropas Parlamentā (EP) Briselē EP Īpašā komiteja finanšu noziegumu, izvairīšanās no nodokļu maksāšanas un nodokļu apiešanas jautājumos, pazīstama arī kā TAX3 komiteja, organizē apspriedi par to, kā cīnīties ar naudas atmazgāšanu un tās riskiem, vēsta EP Komunikācijas ģenerāldirektorāts.

Ņemot vērā uzmanību, kas aizvien vairāk tiek pievērsta finanšu noziegumu apkarošanai un preventīvai nelikumību novēršanai, gan EP deputāti, gan finanšu jomas pārstāvji uzsvēruši, ka par valdošo strāvojumu kļūst milzīga piesardzība. Praktiski tas nozīmē to, ka finanšu sektora potenciālo un esošo klientu izvērtēšana kļūst aizvien niansētāka. Diena un citi mediji jau vēstījuši – ja bija ierasts, ka kredītu devējiem rūpīgi jāpēta kredītņēmēju finansiālā situācija, lai nauda netiktu aizdota tiem iedzīvotājiem un uzņēmumiem, kuri aizņemas naudu pa labi un pa kreisi, bet ar atdošanu nesteidzas, tad tagad pastiprināti tiek apspriesta klientu naudas izcelsmes likumības kontrole un tas, vai nauda nav saistīta ar nekorektu rīcību un pat noziegumiem. Šajā situācijā atbildība, kas gulst uz privāto biznesu un it īpaši uz finanšu sektoru, kļūst aizvien nopietnāka.

Kopumā vērtējot, prasmīgi veikts iespējamo un arī esošo klientu izvērtējums ir ļoti būtisks daudzās tautsaimniecības nozarēs, ne tikai finanšu sektorā. Latvijas uzņēmēju stāstītais liecina, ka jau gadiem pirmais un svarīgākais kritērijs, pēc kura tiek vērtēti klienti, ir tas, cik korekti klients veic savus maksājumus. Nenoliedzami grūtības var gadīties katram, bet no tādiem klientiem – gan privātpersonām, gan juridiskajām personām –, kas uzskata, ka var rīkoties pēc principa «negribu maksāt par saņemtajām precēm vai pakalpojumiem un nemaksāju», daudzi uzņēmumi izvairās. 

Otrais svarīgais kritērijs, pēc kura uzņēmumi vērtē klientus, ir tas, vai klients nerada problēmas. Gandrīz neviens uzņēmums nevēlas sadarboties ar klientiem skandālistiem, negrib tādus klientus, kuriem allaž "viss ir slikti" un kuri orientēti nevis uz harmonisku sadarbību, bet uz strīdiem un sīkumainu kašķēšanos. Tas attiecas gan uz "bizness cilvēkam" nozarēm, piemēram, tirdzniecību, ēdināšanu un viesnīcu sektoru, gan uz "bizness biznesam" nozarēm, kurās arī mēdz gadīties visai vētraini uzņēmumu savstarpēji konflikti.

Taču līdz ar finanšu sektora nonākšanu zem lupas gan šīs jomas, gan citu jomu uzņēmējiem nākas domāt par to, ka jāvērtē arī tas, vai klients nepārkāpj likumu, vai nav iecerējis nākotnē veikt ko nelikumīgu. Un tā daudziem ir vēl pilnveidojama prasme.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Par zāļu cenām Eiropā un kas tās diktē

Man par milzu pārsteigumu Latvijas portālā Diena parādījās tulkots raksts Kāda ir dzīvības cena? Runājot par zālēm, tā ir ļoti atšķirīga visā pasaulē. Tā atšķiras arī Eiropā. Tas ir izcils žurnalisti...

Neatdalāmā bezjēdzība

Domājams, ka 2024. gada 2. jūlijs ieies vēsturē kā kārtējais paraugs tam, ka apgrūtinoša un brīžiem pat muļķīga birokrātija ir izcili iedzīvojusies ne tikai Latvijā, bet visas Eiropas Savienība...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē