Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Vai jāpaaugstina prestižs?

Ceļu satiksmes negadījumu statistikai mūsu sabiedrība pievērš uzmanību laiku pa laikam, it īpaši tad, ja notiek tāda avārija, kurā iesaistīti nepilngadīgie.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina par to, ka Latvija uz Eiropas Savienības (ES) fona ir pa vidu starp Ziemeļvalstīm, kur situācija satiksmē ir drošāka, un valstīm ES dienvidaustrumos, kur tā ir bēdīgāka.

Tomēr pēdējā laikā mūsu reģiona ziņu plūsmā visai pamanāmas ir vēstis par tādiem satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti pasažieru autobusi. Tā, piemēram, "Apgāžoties autobusam, Smiltenes novadā cietušas vairākas Rīgas jaunās basketbolistes" (LETA, 4. augusts) un "Igaunijā pasažieru autobusam ietriecoties stāvošā kravas auto, 29 cietušie" (LETA/ ERR, 28. jūlijs).

Ziemā ziņas par negadījumiem, kuros iesaistīti pasažieru autobusi, liktu vērst uzmanību uz klimatiskajiem apstākļiem, autoceļu uzturēšanu un redzamību, taču vasarā ir citādi.

Protams, ceļu satiksmes negadījumi gadās visur, kur vien ir autotransports. Tomēr vēstis par negadījumiem, kuros iesaistīti pasažieru autobusi, apvienojumā ar ziņām par šoferu trūkuma dēļ atceltajiem reisiem rada bažas, vai pasažieru pārvadājumos nav iestājusies dziļa šoferu trūkuma krīze. Un, ja ir dziļa krīze, tad kāds ir risinājums?

Autobusu šofera darbs ir ārkārtīgi atbildīgs un prasa labas komunikācijas prasmes, taču XXI gadsimtā neierindojas prestižāko arodu vidū. Gan nozares, gan konkrētas profesijas prestižu var mēģināt paaugstināt ar mērķtiecīgām popularizēšanas kampaņām, taču šādas kampaņas ne vienmēr dod gaidīto rezultātu. Turklāt, ņemot vērā Latvijā un citur Eiropā pastāvošās demogrāfiskās tendences, daudzās jomās aizpildīt vakances kļūs aizvien grūtāk tādēļ, ka no darba tirgus aiziet vairāk senioru, nekā ir tie jaunieši, kuri savas darba gaitas sāk.

Līdz ar to aizvien aktuālāks kļūst jautājums par to, vai mūsu valstī politiskā līmenī vispār tiek domāts, ko iesākt, ja daudzās nozarēs darbinieku trūkums kļūs tik jūtams, ka to nevarēs vairs uzskatīt par nozares iekšējo problēmu.

Protams, ir jomas, kurās tehnoloģiju attīstība jau tagad ļauj iztikt ar mazāku skaitu darbinieku, nekā tas ir bijis iepriekš. Tā tas ir gan ražošanā, gan būvniecībā, gan tirdzniecībā, gan klientu konsultēšanā. Taču pašvadoši autobusi pa Latvijas autoceļiem vismaz vēl tuvākajā laikā neripos. Iespējams, nākotnē biežāk skanēs ierosinājums pasažieru transporta jomā masveidā iesaistīt viesstrādniekus, taču daļai mūsu sabiedrības pret viesstrādniekiem tādos amatos, kuros jākomunicē ar cilvēkiem, ir skeptiska attieksme.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Operācija Tīrās rokas?

Nedēļas sākumā bijušajai Eiropas Savienības (ES) galvenajai diplomātei Federikai Mogerīni un vēl diviem cilvēkiem tika izvirzītas apsūdzības izmeklēšanas par krāpšanu un korupciju, kas no...

Premjerei nav bail no atklātas sarunas

Par to, vai Jaunajai Vienotībai (JV) nav bail, ka atklāta saruna koalīcijas partneru starpā pēc budžeta balsojuma var beigties ar valdības krišanu, Vienotības partijas un Saeimas frakcijas...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē