Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +6 °C
Skaidrs
Sestdiena, 19. oktobris
Drosma, Drosmis, Elīna

Chrysler Grand Voyager ir tik ērts, ka tajā varētu dzīvot

Divdesmit četros gados Amerikas visvairāk lietotais minivens izgājis garu evolūcijas ceļu, līdz nonācis pie piecmetrīgas pūralādes uz riteņiem. Līdz ar apaļajiem sāniem nebūtībā aizgājis parastais jeb "īsais" Voyager. Tā nišu turpmāk aizpildīs Dodge Journey, bet AutoDiena brauc ar jauno Grand Voyager, kurā ir septiņas sēdvietas, trīs televizori un nezināms skaits kapholderu. Visi seši jardi

Ja vien tas būtu Chrysler spēkos, vārdiņš New (jauns) tiktu piekarināts Grand Voyager priekšā un aizmugurē. Patiesībā minivenam izmantota vecā Grand Voyager šasija ar visu grīdu. Tomēr riteņu asu attālums palielināts līdz 3,08 metriem, pats auto nu jau ir 5,2 metrus garš un iztaisnotu sānu un kantainas aizmugures dēļ vēl ietilpīgāks. Ar atvērtu bagāžnieka vāku iznāk visi seši jardi. Atrodamas arī norādes uz līdzību ar Chrysler lepnāko modeli 300C, tomēr minivens kā jau ģimenes auto izskatās draudzīgāks par hromētas radiatora restes piesegto 300C. Piebraucot ar melnu Grand Voyager Limited pie bankas, nevajadzētu brīnīties, ka tantiņas vilcinās vērt durvis - ja nu bankā notiek aplaupīšana un no melnā "katafalka" tūliņ izlēks maskās tērpusies specvienība ar automātiem? Atnākšu labāk citudien...

Amerikāņu vēriens

Lieli amerikāņu automobiļi iekšpusē dažkārt mēdz būt smieklīgi mazi, taču ne jau Grand Voyager. Ja sadomātu šādu minivenu nozagt un izkomplektēt, visvieglāk būtu notirgot durvis, jo studenti no Zelta zivtiņas reklāmas varētu tajās glabāt visu savu iedzīvi. Nākamā rindā būtu kaste starp priekšējiem sēdekļiem, kuras nodalījumu kopsumma pārspēj Suzuki Swift bagāžnieku. Priekšējais panelis ir augsts un vertikāls kā Lielais kanjons, kura pašā apakšā iekrituši XXL izmēra glāžu turētāji. Plastmasa ir vienkārša, pat lēta, taču labāka nekā vecajā Voyager, kur dažas paneļa detaļas rādījās esam ražotas no pārstrādātām Makdonalda krūzītēm. Var redzēt, ka Chrysler patlaban ir trūcīgi ar naudu un nākas meklēt lētākus piegādātājus. Gaišo, spīdīgo koka imitāciju Grand Voyager interjerā laikam izgatavojuši lietuviešu vai poļu mēbeļnieki. Taču dzeltenīgais akcents uzmundrina pelēko interjeru, stūre ir ērta, dārgākajiem modeļiem regulējas pat pedāļu attālums (!), un pilnīgi visiem Grand Voyager ir omulīgi priekšējie sēdekļi. Īsts Big Momma"s House - un piedevām ar riteņiem.

Olimpiskie sēdekļi

Pirms iedarbināt dzinēju, nākas iepazīties ar neskaitāmām pogām uz atslēgas. Grand Voyager Limited ar pulti var atvērt gan bīdāmās sāndurvis, gan bagāžnieka vāku. To pašu var veikt, nospiežot kādu no daudzajiem taustiņiem, ar kuriem piepogāts viss salons. Otrās rindas sēdekļi ir tikai nedaudz mazāki par priekšējiem, un tos var pilnībā ielocīt grīdā, tikai pirms tam priekšējie krēsli jāiestumj panelī. Ar Stow"n"go principu Chrysler pārpēj citus lielus minivenus, kuros sēdekļi pārsvarā salokās uz grīdas, nevis tajā iekšā. Par to jāmaksā ar augstu grīdu un sēdēšanu tieši uz tās Grand Voyager trešajā rindā. Šie sēdekļi varētu nopelnīt amerikāņiem vēl vienu zelta medaļu sinhronajā peldēšanā. Kāds brīnišķīgais prāts saskrūvējis tajos elektromotorus, un tagad trīs beņķīši pa daļām vai reizē prot iegrimt tādā kā orķestra bedrē bagāžniekā, reizē no tās atkal iznirt un apmest kūleni par 180 grādiem tā, ka iznāk sēdeklis piknikam. Pēc šī 441 eiro vērtā priekšnesuma otrās rindas sēdekļu numurs Swivel"n"Go - apgriezties ap savu asi un paķert līdzi saliekamo galdiņu (476 eiro) - pelna tikai bronzu. Kad medaļas sadalītas, mūsu priekšā ir kravas mašīna ar 3,3 kubikmetru kravas telpu. Vairāk vietas ir tikai mikroautobusā.

Apdzina maizes mašīna!

Pirms elektriskās pariktes nosēdinājušas akumulatoru, griežam atslēgu, un priekšā ierukšķas pazīstama 2,8 litru dīzeļa skaņa. 163 zirgspēku motors pārcelts no vecā modeļa un tagad pieejams tikai ar sešpakāpju automātu. Panelī blakus stūrei novietotā ātrumkārbas svira vedina to paraut uz leju no visa spēka cerībā, ka aiz trīszonu klimatkontroles paslēpts vienrocis bandīts, - ja klimata kontrolē uzlēks trīs vienādas temperatūras, varbūt sāks žvadzēt monētas! Taču nekā - Grand Voyager ar tādu kā jautājošu grūdienu izkustas no vietas. Turpmākajos mirkļos nākas intensīvi grozīt stūri un mest satrauktus mirkļus te spoguļos, te atpakaļskata kamerā, jo manevrējot minivens piepeši šķiet tik liels, it kā uz tā būtu rakstīts Maize. Nākamais pārbaudījums ir iekļaušanās plūsmā, ko amerikāņu skapis arī veic ar maizes mašīnas temperamentu. Starp piknika kastēm, velosipēdiem un pludmales bumbām dinamika laikam aizmirsusies priekšnamā uz grīdas. Tas, kas palicis pāri, ar skaļu uorrrrrrr! iešūpo Grand Voyager līdz 100 km/h garās 13 sekundēs. Itāļu VM Motori turbodīzelis nav pirmā svaiguma, taču modernākam un krietni jaudīgākam 3.0 CRD no Mercedes minivena sešos jardos vienkārši nepietiek vietas. 3,8 litru V6 benzīns nav necik ātrāks un degvielas patēriņa dēļ der tikai šovbiznesam vai ātrās reaģēšanas vienībai.

Minivens ārpilsētai

Par spīti mehāniskai aizdusai, Chrysler Grand Voyager ir apbrīnojami ērts auto. Vajag tikai samierināties, ka žurnālā Country Living par to ir daudz vairāk ko rakstīt nekā Motortrend. Ārpus pilsētas ar Grand Voyager jūs nevis braucat, bet dzīvojat uz šosejas. Ar podziņām te darbojas gandrīz it viss, līdz pat aizmugurējiem vēdlodziņiem, un katrs no trim ekrāniem rāda citu filmu. Tiesa, tas maksā 861 eiro par MyGiG multimediju iekārtu un vēl 1854 eiro par papildus ekrāniem un četrām bezvadu austiņām, kas mētājas visos kaktos kā ierakstu studijā. Taču tas ir daudz jēdzīgāk par absurdiem 971 eiro, ko Chrysler grib par mazu jumta lūku. Turklāt vismaz viens ekrāns noteikti ir vajadzīgs atpakaļskata kamerai, citādi var nākties nemitīgi labot kaimiņa žogu, pirkt sētniecei jaunu suni un izlikties par Džekiju Čanu, jo tikai viņa filmās automašīnas regulāri atmuguriski pārkrīt pār daudzstāvu stāvvietas malu. Un, tā kā vairumā gadījumu neesam ne sacīkšu braucēji, ne kaskadieri, izrādās tīri noderīgi, ka Grand Voyager vidēji patērē ap 9 l degvielas uz 100 km un visur dodas ar pilnīgi nestilīgām, toties bedru drošām un atsperīgām 65 profila riepām, kā arī krietni labākiem rezultātiem crash testos nekā priekšgājējam.

***

Chrysler Grand Voyager

**** Dizains

*** Tehnika

***** Komforts

***

Konkurenti

Ford Galaxy

Ford Galaxy patlaban ir saistošākais lielo minivenu piedāvājums no Eiropas ražotāja, jo jaunais VW Sharan kavējas. Brauc nesalīdzināmi labāk par Chrysler, taču netiek līdzi izmēru, ietilpības un aprīkojuma ziņā. Pārliecinoša salona kvalitāte un galīgi nepārliecinošs griestu tapsējums.

Renault Grand Espace

Drošākais un humānākais minivens pasaulē, kam, par spīti izmēriem, ir viegla stūre, viegla gaita un maksimāls stiklojuma laukums. Latvijā nav populārs, jo tik dārgu Renault cilvēki vienkārši neņem nopietni.

VW Multivan

Drīzāk mikroautobuss nekā minivens, taču nepiekāpjas Chrysler gabarītiem. Tehniski spēcīgs, taču skops standartaprīkojumā. Mēģinājums iztaisīt Grand Voyager Limited no Volkswagen radītu monstru - Multivan Business par 100 000 eiro.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko