Melns, balts, sarkans. Trīs krāsas, kas Rietumu kultūrā pavada cilvēku visos svarīgākajos viņa dzīves brīžos. Krāsas, kuru izmantojums sniedzas tālā aizvēsturē – un krāsas, kuru ietekmi mūsdienu modē vēl aizvien grūti pārvērtēt.
Vara un statuss, kaislība un nevainība, gaisma un tumsa – tās ir vien dažas no simboliskajām nozīmēm, kas Rietumu kultūrā tiek piedēvētas melnajai, baltajai un sarkanajai krāsai. To izmantojums, no vienas puses, cieši saistīts ar pieejamām krāsvielām un audumu krāsošanu, bet, no otras puses – ar konkrētajā laikposmā sabiedrībā valdošajiem priekšstatiem par apģērbu un skaistumu.
Šīs trīs krāsas kopš senatnes saistītas ar svarīgākajiem cilvēka dzīves rituāliem: melnais kā nakts un tumsas krāsa kļuva par sēru zīmi, turpretī baltais asociējās ar jaunību un nevainību, tāpēc kļuva par nozīmīgāko elementu kāzu tradīcijās. Savukārt sarkanais asociējās ne vien ar dzīvības spēku, bet arī varu, ietekmi un erotismu. Šī spilgtā un pamanāmā krāsa vienmēr piešķir tās valkātājiem īpašu autoritāti.
Izstādē apskatāmie tērpi un aksesuāri no Aleksandra Vasiļjeva fonda iespaidīgās kolekcijas un arī no Modes muzeja krājuma atklās dažādus šo trīs krāsu atspulgus modē: melnās krāsas dramatisko, piesātināto eleganci un faktūru spēles, sarkanās krāsas toņu dažādību, spēju piesaistīt skatienu un apburt, baltās krāsas vasarīgo vieglumu – un vienlaikus grezno svinīgumu.