Bagātīgā stilistika, centieni pētīt un studēt dabu, pasauli, stilizēt un vispārināt, klusināt un uzsvērt – tā ir saspēle, kurā mākslinieki varēja viens otru bagātināt. Arī pilnīgi pretējs sniegums tika uztverts kā izaicinājums, kas liek būt vēl trāpīgākam tēlojuma, krāsu izvēlē un toņu izsmalcinātībā. Mākslinieks bagātināja mākslinieku, bet skatītāja uzdevums un aicinājums bija augt līdzi un izprast mākslinieciskās domas. Izstādes veidotāji vēlējušies radīt „saspēli”, un skatītājam ir iespēja vērot mākslas attīstību starp ekspozīcijas vecāko un jaunāko darbu: Gunārs Hermanovskis Kartupeļu racēji (1947) un Valdis Krēsliņš Saldais dūms (1990), kā no aktīvās dzīves norišu (ražas novākšana, zivju kūpināšana, rumulēšanās u. c.) attēlošanas, spraigās izteiksmes līdzekļu izmantošanas un būšanas dzīves centrā tiek sasniegta tēlu rezignētība, un pasaules vērošana it kā “no malas”. Izstādes koncepcija ir par aktuāliem, mūsdienu jautājumiem: mākslinieka lomu, atbalstu dažādos laikmetos, par mākslinieka aktīvismu toreiz un samierināšanos tagad.Izstādes idejas autors: tēlnieks Igors Dobičins, biedrības Latvijas Mākslinieku savienība prezidents.Izstādes dizaina veidotāji: Igors Dobičins, Ansis Dobičins.
Pingpongs. Ideju saspēle
Latvijas Mākslinieku savienības muzejs (LMS muzejs) aktualizējot savu mākslas darbu krājumu, rosina atcerēties vai no jauna ieraudzīt 20. gs. 2. puses mākslas darbus, kuri izstādē Pingpongs. Ideju saspēle parāda tā laika sacensību garu mākslas dzīvē. Plašajā ekspozīcijā vērojams nesenā laikmeta vēriens – gan lielajos darbu izmēros, gan dažādajā mākslas valodā, ko mākslinieki varēja attīstīt. Viņu radošais, aktīvais gars bija nerimtīgs vēlmē sacensties.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.