Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +9 °C
Skaidrs
Ceturtdiena, 17. oktobris
Karīna, Gaits

Naumanis: "Avatars" dabūja savu kumosu tieši tur, kur Oskarus bija pelnījis

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Vecpuisis
V
va ta vajdzēja rakstīt "klauns" par Bulloku, seksiste?
fly-by
f
Best Cinematography - labākais operatora darbs nevis "labākā kinematogrāfija" Best Art Direction - labākais mākslinieka inscenētāja darbs nevis "mākslas režija"
Vecmeita
V
Naumanis jūsmo par vīrišķīgo sugu Hmm:))) Sievišķīgajai sugai dod tādas birkas kā "klaune" u.tml.
nu
n
Bigelovai vajadzeja pieškirt Oskaru ne tikai par filmu taisīšanu, bet arī par pašas fantastisko izskatu!!! Viņai taču nākamgad būs 60!!!! Bet Latvijā kā jau provincē visiem tiem ,kas sasniedz 40 jāsāk ragaviņas gādāt.
edzabeen
e
Interesanti, ka Kamerona teikto Oskaru ceremonijā "I'm king of the world" nereti (un arī šoreiz) mēdz citēt kā īpaša lepnuma pazīmi. Bet man šķiet, ka šī frāze bija visai atbilstoša, jo ir tiešs citās no Titānika, ko di Kaprio saka stāvot kuģa pašā priekšgalā brauciena sākumā.
gvido
g
Terminaators - filma - nekaada vaina... :-). Atziits klasikis... :-). Un neviens so filmu nav aizmirsis... . Taa kaa nevajaga paarspiileet. :-). Un, piemeeram, Ridley Scott filma - "Blade runner" iisti populaara un par kultfilmu kluva laiku peec taas izraadiisanas kino... . Mani vispaar kaitina, ka tik dazaadus zanrus meegina samest kopaa. Tad jau arii klasisko un popmuuziku vareetu veerteet kopaa.... . :-) Atklaati sakot, man tas ir pilniigi vienalga, ko vini tur veertee. Es skatos filmas un man taam ir savs veerteejums... :-). Kaut es arii filmu Avatars neesmu redzeejis ( nav bijis laika vai veeleesanaas :-) ), gruuti saprast Ditas veerteejumu - ja taa ir tik tehniska - taa nav maaksla...., bet lunaparks :-). Es varu nosaukt loti daudz tehniskas lietas, kas tomeer ir arii maaksla... :-). Neatceros, kurs no paziistamiem cilveekiem izteica domu, ja maakslinieki vadiitos peec kritikiem..., tad nekas jauns netiktu radiits... . :-) Varu tai tikai piekrist. Teiksim taa - suni rej, bet karavaana iet taalaak... :-). Jaa, kaadaa dokumentaalaa filmaa tas pats Ridley Scott teica - ja veelaties redzeet kaadu dzildomiigu filmu, tad labaak lasiet graamatu... :-).
Kārlis
K
aktieris tak sa'ņema balvu par lomu, nevis filmu (Crazy Heat) Prophet ir ok. Bet arī argentīniešu ir ok, un balsoja tak amerikāņi. pri čom te Naumanis? viņš visu pareizi nokomentēja. nevis vāvuļoja, kam pats būtu devis, kā tu
...
.
avatars taas pa zvaignju karii vien iraa !!! nekaas taads elpaas aizraujosh nebija !
jurka
j
Nu Naumanis laikam nav redzējis ne Prophet (vienozīmīgi labākā ārzemju filma), ne Serious Man kuram pienācās labākais scenārijs (un arī aktieris). Jo lai gan Bridges ir ļoti labs aktieris, Crazy Heart ir diezgan pašvaka filmiņa.
naumanālais pāršedevrāls :)
OguPoga
O
Zināju, ka Inglorious Basterds nu nekādi nedabūs Oskaru tāpēc cerēju, ka paņems The Hurt Locker. Tā arī bija. Lasot komentārus par Sapieri, rodas jautājums vai visi šo filmu skatījās ar "vaļā acīm" vai arī tikko kā uzzināja, ka filmā ir kaut mazākā saistība ar Irākas karu, tā klapes ciet un viedoklis gatavs - propaganda utt. Pašā filmas sākumā ekrānā ir balts uz melna citāts "War is a drug/Karš ir narkotika". Ja tad vēl nav saprotams, par ko īstenībā ir filma... Irākas karš tur ir tikai fons - par tādu varēja kalpot jebkurš cits karš, kuru ASV ir uzsākusi pēc Otrā pasaules kara (karš Afganistānā, Persijas līča karš). Par Avataru runājot - tā ir krāšņa, baudāma izklaide, sen zināms stāsts izstāstīts jaunu tehnoloģiju ietvarā. Bet gada labākā filma? Nē. Es pat nepiekristu, ka sacensība bija starp Avatar un Hurt Locker. Desmit nominēto filmu sarakstā Avatar, manuprāt, nav pat pirmajā trijniekā. Tad jau es, patiesībā, Kamerona Terminatoru stāsta ziņā vērtēju augstāk. Kopumā šajos Oskaros nebija nekādu pārsteigumu. Uz ko bukmeikeri pārsvarā bija likuši savu naudu, tie arī zelta statuetes saņēma. Atzīstos, lai gan zināju, ka Oskaru saņems Džefs Bridžess, ļoti gribējās viņa vietā redzēt Kolinu Fērtu uz apbalvoto skatuves. Un, lai gan man ļoti patīk Sandra Buloka, Oskaru drīzāk būtu pelnījusi Sidibe no Precious vai arī Kerija Maligana no An Education. Man vienalga kāda dzimuma pārstāve ir Ketrīna Bigelova, manis pēc kaut vai hermafrodīts, bet domāju režijas Oskaru par Sapieri viņa saņēma pelnīti. Es vēl saprastu, ka diskutē vai šo balvu labāk varēja saņemt Tarantino par savu uzdrīkstēšanos pārrakstīt vēsturi vai varbūt Reitmans par eleganto Up in the Air, vai Lī Deniels par brutāli sāpīgo Precious, bet ne jau Kamerons.
Ainars
A
"Žēl, ka pat Dienas kinokritiķiem tā šķiet. Par popkorngrauzējiem nebrīnos." _____ Tev tak neviens neliek pielipt gan pie kino ekrāna, gan pie datorekrāna, un komentēt amerikāņu razojumus. Ej apspried tautiešu uztaisītos Sapierus un Avatarus. Citādi no malas pēc tādas pamuļķas būtnes.
piekrītu
p
jūsmot par viduvējas filmas konjunktūras panākumiem tikai tāpēc, ka režisore ir sieviete, ir tīrākais seksisms.
nu
n
Atkal taisnība - Tev!
cirks101
c
vēlviens čiepstētājs pamodās. Naumani kam gan pēc Rietumas feministiskā brēciena vairs interesē tavs viedoklis? ielāpies un eja atpakaļ gulēt.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

dfdf

Uzziniet vairāk ASV Kinoakadēmijas oficiālajā mājas lapā

VĒRTĒ KRITIĶI:

"Līksmoju par rezultātu - 6 Oskari Ketrīnas Bigelovas Sapierim pret 3 Džeimsa Kamerona Avataram! Šķiet, triumfējusi ne tikai Katrīna Bigelova, bet arī veselais saprāts, kino industrijā "represētais: sievišķais spēks un taisnība - viss vienā. Prieks, kaut vai tādēļ, ka pieminot naudu (Avatara nopelnīto) visi jūk prātā. Šoreiz ASV Kinoakadēmija iztika bez prātā jukšanas, Džeimsa Kamerona Titānika triumfs neatkārtojās, savukārt mēs/cilvēce esam tikuši pie jauna rekorda - sievietes režisores ar Oskaru un labākās filmas, ko veidojusi sieviete režisore".

Dienas kinokritiķe Dita Rietuma

"Personīgi man Oskaru "komplekts" nāca bez mazākā pārsteiguma – tas, ka vienā no divām svarīgākajām nominācijām (labākā filma, labākā režija) laurus plūks Ketrīna Bigelova, bija ne tikai paredzams, bet arī loģisks solis – Akadēmijas lielāko balsotāju skaitu veido aktieri un tie nepieļautu, ka uzvar tehnoloģijas (Avatars ir pilnībā sintētisks, datorģenerēts izklaides produkts, kuram ar mākslu visai maz sakara – atkārtošos, bet Lunaparka atrakcijas taču mēs arī nesaucam par mākslu...), kas pēc būtības minimalizē dzīva cilvēka lomu un nozīmi kino. Ja aktieri balsotu par motion capture un pikseļiem, t.i. tehnoloģiju kino, kurās zvaigznes var aizstāt ar jebkuru, nu, es nezinu, tas būtu mazākais dīvaini.

Intriģējošais jautājums vakarnakt bija - vai Akadēmija būs tik drosmīga, ka "atļausies" ignorēt Avatara fenomenālo globālo peļņu - divarpus miljardus. Jo virpār jau Akadēmija ļoti reti atkāpjas no likuma – labāko filmu taisa labākais režisors (kurš tad cits?), šādi izņēmumi visā Oskaru vēsturē ir uz roku pirkstiem skaitāmi. Uzvarēja, kā pareizi saka kolēģe DR, veselais saprāts.

Arī pārējais balvu sadalījums bija prognozējams, tādēļ pat nedaudz apnicīgs – piem., es nebūt neuzskatu, ka Kristofs Valcs, kurš nu savācis pilnīgi visas svarīgākās kinoindustrijas balvas pasaulē, būtu radījis kaut ko pāršedevrālu.

Sandras Bulokas panākumi arī ir loģiski – kaut gan te ir tāda "cilvēcības" nianse: reti kad triumfē zvaigznes, kuras kritiķu vairākums norakstījušas kā "vakardienas aktrises" (Bulokas panākumi attiecas uz XX gs deviņdesmitajiem). Tā ka Oskars amerikāņu kino labākajai klaunei par dramatisku lomu - šis ir cēls žests.

Neizbrīnīja arī fakts, ka Oskaru labākajai ārzemju filmai saņēma argentīniešu filma – starp citu, teicams retro trilleris ar art-house stila piesitienu (turklāt filmas Noslēpums viņu acīs režisors ir plaši pazīstams ASV kā TV seriālu veidotājs – taisījis Dakteri Hausu, Law&Order, tā ka amatu pārvalda virtuozi).

Un Avatars dabūja savu kumosu tieši tur, kur Oskarus bija pelnījis – tehniskajās kategorijās. Protams, Kamerons tagad raud žēlabās, ka vairs nekad neizdosies no Kodak skatuves brēkt visai pasaulei - I am the king of the world!

Privāti man vislielākais prieks ir par Džefu Bridžesu – Oskaru viņš bija pelnījis jau tad, kad nospēlēja Lielo Lebovski. Vienkārši šādi - vīrišķīgās sugas aktieri - kosmētiski uzpumpēto zvaigžņu laikmetā ir īsta manta.

Dienas kinokritiķis Normunds Naumanis

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja