Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Nolaupītā

Trilleris ir franču komandas radīts produkts angļu valodā - skarbs, dinamisks, brutāls

Kas gan var sacensties ar mīloša tēva niknumu, kad bērns nonācis neliešu rokās? It īpaši, ja tēvs ir izbijis amerikāņu specdienestu aģents, vārdā Braiens Milss (lomā īrs Laiems Nīsons), it īpaši, ja viņa attiecības ar vienīgo meitu jau tā ir trauslas - Kimai ir septiņpadsmit gadu, un viņa kopā ar māti (holandiešu skaistule Famke Jansena) dzīvo aristokrātiskā pārticībā.

Tēva rūpes

Mātei, kura acīmredzot daudz cietusi no vīra profesijas savā pirmajā laulībā, liktenis ir atlīdzinājis dāsni - sirma, labi situēta kunga veidolā, kuram ir šāds tāds netīrs biznesiņš, bet vai nu bez tā pie lielas naudas tikt. Gan kungs ar savu biznesu, gan skaistule māte filmā ir vien perifēri personāži, par tādiem viņi kļūst brīdī, kad visādi veicina tīnes Kimas ceļojumu ar draudzeni uz Parīzi. Lai arī kā Braiens iebilst pret nepilngadīgu meiteņu ceļojumu uz Eiropu, visi ir gatavi viņu kaunināt - pat tik daudz kā vasaras ceļojumu gatavs meitai liegt, un tas viss tēva greizsirdības vārdā! Diemžēl tēva - slepenā aģenta - intuīcija Braienu neviļ - Eiropa ir bīstama vieta, jaunās amerikānietes i vēl degunu nepaspēj Parīzē apsildīt, kad kļūst par albāņu cilvēktirdzniecības un prostitūcijas bandas upuriem. Pietiek ar pāris koķetām frāzēm lidostā un adreses atklāšanu simpātiskam svešiniekam, un pēc dažām stundām viņas jau tiek nolaupītas no īrētā Parīzes dzīvokļa. Tik vien tās laimes nelaimē, ka nozieguma brīdī Kima sarunājas pa telefonu ar apnicīgi rūpīgo tēvu un viņš pāri okeānam dzird nolaupītāju svešā mēlē izteiktās frāzes. Tā izrādās albāņu valoda. Viss, kas notiek pēc tam, ir norakstāms uz tēva izmisumu un slepenā aģenta rūdījumu, reakcijas asumu un brutalitāti.

Līķu desmiti

Tas, kā cienījama britu aktiera Laiema Nīsona varonis ārdās Parīzē, ir īpašs stāsts un taču jau laikam šī franču trillera "pievilcīgākais" pārdošanas punkts. Izsekot albāņu mērgļus un močīt tos, ka šņakst un žļerkst, pieslēgt pie strāvas, lai draņķi lokās, jo ir pelnījuši ciest, - visas šīs brutālās šausmas franču trilleris servē rūpīgi, fizioloģiski un intensīvi. Skaidrs, taisnība ir meitu zaudējušā tēva pusē, kura atstātie līķu kalni Parīzes ielās ir uzskaites vērti un sniedzas otrajā desmitā. Tēva dusmas ir svētas (un franču operatīvo dienestu nekontrolējamas) - ar šādu pārliecību ir apbruņojies gan filmas režisors Pjērs Morels (savulaik operatora asistents Lika Besona filmās), gan pats viņa maizes tēvs - kādreizējais franču kinorežijas talants Liks Besons (Piektais elements), kurš ir šīs filmas līdzscenārists un producents. Viņš, šķiet, amerikāņu aģenta personā ļāvis vaļu naidam pret Francijas etniskās tīrības saduļķotājiem - albāņiem, arābiem, ak, jā, arī pret frančiem, kas sekmīga biznesa vārdā (kaut vai tā būtu cilvēktirdzniecība) gatavi iet pāri līķiem. Nešaubos, ka brutālu trilleru cienītājus filma uzrunās - par mordobojniķa intensitāti jau stāstīju, tas uzfilmēts ar vēsu profesionālismu un apliecina, ka Nīsons itin labi tiek galā arī ar sev netipisko trillera žanru un supervaroņa ampluā. Pieliksim klāt arī prostitūcijas fonu, kur neiztikt bez kailas miesas, - arī cienītāji atradīsies.


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja