Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +3 °C
Viegls lietus
Pirmdiena, 30. decembris
Daniela, Dāniels, Dāvids, Dāvis

LNO viesizrādes Maskavā uzņem ar ovācijām

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Kārlis Pakalns
K
Bet Maskavā taču bija ļoti slikti atsauksmes par LNO.
jumors
j
Ņem kā gribi, maskavieši savējos arī netaupa, tāpēc jāuztver nopietni.
Meli-cits viedoklis
M
http://ru.focus.lv/content/moskovskiy-kritik-gromit-gastrolnogo-onegina-zhagarsa
Ir arī tā
I
http://www.vmdaily.ru/news/a-schaste-bilo-tak-vozmozhno1360498734.html
Interesanti
I
http://www.rg.ru/2013/02/11/opera.html Š te raksta Российская газета
Lūdzu
L
http://forum.balletfriends.ru/viewtopic.php?t=5142 Te raksta izcilais Krievijas žurnālists Nikolajevičs Žaurnāla SNOB redakrors
Mja => E
M
Jā, to rakstas tas "izcilais Krievijas žurnālists Nikolajevičs Žaurnāla SNOB redakrors". Interesanti, cik izcilam jābūt žurnālistam, lai kaut ko tādu uzrakstītu. Kas gan nenozīmē, ka citi blogotāji un komentētāji ir ar tādu pašu principiālu attieksmi pret Latviju un Baltijas valstīm un ir daudz konstruktīvāki un objektīvāki savos spriedumos. Patiesi gudri cilvēki neko tik prasti nevienkāršo, kā to dara šis it kā izcilai žurnālis, ("kaut kādas tur valstis ienīst manu kultūru, valodu un valsti" - par tik loģisku formulējumu par skolnieka darbu atmestu atpakaļ, jo valstis neko un nevienu neienīst, tās labākajā gadījumā var izturēties naidīgi, ja vien tas, protams, šajā gadījumā atbilst patiesībai, jo gribu redzēt kaut vienu objektīvu politiska līmeņa naidīguma izpausmi. Kamēr viņš pats, protams, var nicināt to, ko viņš nezina. Tas jau ir tuvāk patiesībai. Vienkārši kārtējais Krievijas propagandas upuris.)
  • 0
  • 0
Mja
M
Šim vismaz režija ir patikusi. Citiem blogotājiem un komentētājiem atkal tieši režija bija šķitusi visdrausmīgākā. Par Opolais īpašu sajūsmu nekur nemanīju. Bet, iespējams, viņa tiešām jau atbrauca nevesela, jo viņai it kā esot gripa ar temperatūru. Par viņas aizietotāju Tatjanas lomā D. Alijevu bija lasāmas visai sarkastiskas piezīmes tādā garā - mums viņu pieteica kā vadošo Lielā Teātra solisti (jā, tas tiesa, tieši tā viņu arī sauc LNO mājaslapā viessolistu sadaļā), bet mēs pat neesam viņu te nekad redzējuši un dzirdējuši dziedot, kur nu vēl kaut ko vadot". Par S. Vaici domas dalījās - pamatā dominē uzskats, ka iesākusi viņa esot švaki, bet tad arvien vairāk iešūpojusies un beigās jau esot bijis pavisam labi, dažs labs pat pie ārprāta bija apraudājies. Par J. Apeini - ka balss viņam esot, bet dziedot viņš kaut kādā šausmīgi dīvainā pusrunas tehnikā, turklāt tēls esot pilnīgi nekāds, kas gan varētu būt saistīts ar režiju. Par P. Černohu ar mērenu atzinību un, lai cik tas neliktos dīvaini, par īstu operas balsu īpašniecēm atzītas K. Zadovska un I. Bagele. Par turku tenoru domas krasi dalās - kam patīk, kam šķiet, ka tādam dziedāt vispār nedrīkst.
  • 0
  • 0
Es te
E
lasīju livejournal viena krievu melomāna atsauksmi (ОПЕРА искусство не для всех...) par LNO viesizrādēm Maskavā. Pirmkārt, otro "Oņegina" izrādi Kristīne Opolais nedziedāja slimības dēļ. Viņas vietā bija D. Alijeva, Rīgas iestudējumā šo lomu jau dziedājusi. Par pārējām atsauksmēm un komentāriem labāk neko neteikšu. Kas gribēs. atradīs un palasīs pats. Katrā ziņā autors visai labi pārzina operas žanru, bijis daudzos lielāka un mazāka mēroga Eiropas teātros (Milānas La Skala, Vīnes Valsts opera, Bavārijas Valsts opera, Cīrihes opera, šķiet, ka viņš seko visām tenora Hosē Kuras izrādēm Eiropā un, protams, seko visam, kas notiek Lielajā Teātrī un Maskavas koncertzālēs), arī Rīgā, ir liels Aleksandra Antoņenko un Maijas Kovaļevskas talanta cienītājs, ja runājam par mūsējiem. Un viņa atsauksmes parasti komentē visai daudz domubiedru. Teikšu vien tik daudz, ka viņu viedoklis par LNO startu Maskavā ir manāmi atšķirīgs no tā, kas lasāms šajā rakstā.
:)
:
Spriežot pēc pieejamām foto pieņemšana LT bija tāda nabadzīga apmeklējuma ziņā. Mūsu operā pieņemšanas pēc izrādēm ir labāk apmeklētas. Un vispār izskatās, ka viesizrāžu galvenā zvaigzne ir direktors nevis dziedātāji.
Varbūt kāds zina
V
Cik manīju, Kristīne Opolais visās intervijās Maskavā uzsvēra, ka esot jau dziedājusi Lielajā Teātrī pirms 10 gadiem kā koriste, kad LNO bija turp aizvedis viesizrādēs "Aīdu", un jau tad pie sevis apņēmusies, ka vēl atgriezīšoties kā soliste. Un tagad pēc 10 gadiem viņa tur atgriežoties kā starptautisku karjeru izveidojusi soliste. Bet man nezin kāpēc šķiet, ka pa šo laiku LNO bija vēlreiz viesizrādēs Maskavas Lielajā Teātrī pirms gadiem varbūt pieciem ar "Mcenskas apriņķa lēdiju Makbetu" un "Karmenu", kur abās šajās izrādēs K. Opolais izpildīja solistes partiju - titullomu pirmajā minētajā, Mikaēlu "Karmenā". Tikai es gan nekur nemanu, kas tas būtu pieminēts, tāpēc varbūt es kļūdos. Varbūt kāds zina?
Varbūt kāds zina
V
Paldies! Vai tā varētu būt, ka tā ir stratēģija no LNO puses maskaviešiem par iepriekšējām izrādēm labāk pat neatgādināt? Lūsiņas kundze ar vairs nemaz tik ļoti nemēdz glaudīt pa spalvai. Piemērs tam ir kaut vai tepat KD arhīvā atrodamais viņas raksts "Zvaigzne, izcilība vai vienkārši režisors?"
  • 1
  • 0
nekļūdaties
n
TĀS viesizrādes un ŠĪS vieno daži super-elementi. Arī tad abas izrādes bija Žagara kustībās tvertas. Recenzijas bija skopas, tad ar laika atstarpi kādā nelielā laikrakstiņā bija plašāks izvērsums, kā tieši metropole uztvērusi mākslas kalngalus. Taču,laikam tekot, savējie ir strādājuši piedurknes neatlokot un,lūk, vēl viena izcilā režisora un aktiermeistarības pedagoga prezentācija. Jāaizņemas no Jums vārdi "varbūt, ka es kļūdos",jo informācija par Notikumiem mēdz būt skopa. Vēl taču režijas metrs pa vidu kaut ko Maskavā paguva taisīt, bet ne Lielajā teātrī, jo tas bija slēgts kapitālajam remontam. Tur arī kādas sadursmes inscenējuma jautājumos klejoja. Par tagadējo- nesteigsimies ne priecēties, ne sašust, aprakstīta ir paša Zvaigžņa interpretācija, kas varētu būt arī apstiprinoša Lūsiņas k-dzes izpildīgumā. Štrunts par tām afišām, bet redzēt gan gribētos,cerams,ka tomēr kaut kas nāks redzams.
  • 0
  • 0
Jaaaa - Katram
J
Tieši manas domas! :)
Vārds
V
Par skaudību kaut ko tiešām var zināt tikai tāds cilvēks, kuram pašam skauž. Nenoliedzami, vispirms jāiepazīst, lai varētu spriest.
  • 3
  • 0
Jaaaaa
J
Un tomēr skauž...
viensaplākšņa lidmašīna
v
Aizvien jūtamāks kļūst apmaksāts vai vienviedoklis? Atver,kuru lappusi gribi, ja kāds neatbalsta staļinisko pašslavinājumu, tad skauģis. Sajūsmīgajiem padevušies vien knapi paplašināti teikumi, ka definēti kā domas. Jaaaaa...
  • 7
  • 0
Katrs
K
jau visu vērtē pēc sevis.
  • 0
  • 0
Jaaaaa
J
Skaudības kalngals! Bet man prieks par Latvijas dziedoņiem, par Latviajs mūziķu pasaules slavu un par Andreju Žagaru arīdzan!
Nerrim
N
Man prieks par Jums! Tikai tas viss neizslēdz viens otru: 1. Ja kāds kaut ko saprot no mūzikas, tad tas uzreizi nenozīmē, ka viņš nesaprot skaitīt naudu! 2. Var gadīties, ka bez Jums Latvijā ir daudz tādu cilvēku, KURIEM sagādā baudu "LV dziedoņu un LV mūziķu ar pasaules slavu" sniegums, jo pēdējā laikā mums ir bijis iespējas visus viņus te dzirdēt uz vietas, ne tikai lasīt atsauksmes par viņu spožajiem panākumiem smalkajos ārzmeju teātros un koncertzālēs. Tikai pēdējā pusgada laikā: 1) 28.09.2012. Marinas Rebekas solokoncerts LNO; 2) 15.10.2012. Andris Nelsons pie Birmingemas simf. orķestra pults un Baibas Skrides vijoles solo J. Brāmsa mūzikas koncertā LNO; 3) 27.10.2012. N. Rimska-Korsakova operas "Cara līgava" koncertuzvedums LNO ar Ingu Kalnu titullomā; 4) 16.11.2012. Dž. Pučīni "Bohēma" LNO ar Kristīni Opolais Mimi lomā; 5) 28.12.2012. Elīnas Garančas solokoncerts LNO; 6) 30.12.2012. Elīnas Garančas solokoncerts Lielajā Ģildē; 7) 06.01. un 13.01.2013. Dž. Verdi "Aīda" LNO ar Aleksandru Antoņenko Radamesa lomā; 8) 01.02.2013. Dž. Verdi operas "Simons Bokanegra" koncertuzvedums Lielajā Ģildē ar Maiju Kovaļevsku Amēlijas lomā. Tā ka nemaz tā nevar teikt, ka cilvēki tikai jūsmo par kaut kādu abstraktu un tālu slavu. Ir iespēja par visu šo pārliecināties tepat uz vietas. Piekrītu, ka nevienam nav nekāds pienākums jūsmot par mūsu pasaulslavenajiem mūziķiem tikai tāpēc, ka viņi gūst panākumus ārzemēs, tomēr nav arī nekāds brīnums, ka viņiem ir cienītāji ne tikai plašajā pasaulē, bet arī tepat Latvijā. Tiesa, šī jau ir visai tāla novirzīšanās no LNO viesizrāžu Maskavā tēmas. Cienīsim viens otra gaumi! Par skaistu mūziku un daudz aizgrābjošiem piedzīvojumiem mākslas varā!
  • 5
  • 1
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Ja kāds prot naudu skaitīt, tad tas uzreizi nenozīmē, ka viņš nekā no mūzikas nesaprot! Un kādēļ man būtu īpaši jāpriecājas par "LV dziedoņiem un LV mūziķu pasaules slavu"? Es sajūsminos par tiem dziedoņiem un mūziķiem, kuru sniegums MAN sagādā baudu - nevis par to, kādās mūzikas aulās vai opernamos kurš no viņiem ir angažēts un no kādas valsts viņi nāk...
  • 4
  • 4
.
.
Kur Jūs redzat, ka te kādam nav prieks par Latvijas dziedoņiem un Latvijas mūziķu pasaules slavu? Varbūt tikai dažiem, kuri neko par mūziku nezina un skaita tikai naudu. Žagara līdzdalība tajā visā gan ir diezgan strīdīga. Un tam nav nekāda sakara ar skaudību, bet gan ar saprātīgu reālās situācijas novērtējumu, No malas izskatās visai nožēlojami, ja skaidri redzams, ka cilvēks mēģina sev piedēvēt citu , daudz talantīgāku, cilvēku panākumus un laurus sev. Ne vairāk. Tas ir smieklīgi un nožēlojami un skaust tur tiešām nav ko.
  • 7
  • 1
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Nu, re cik labi - tad jau varēs atdot nodokļu maskātājiem tos 97 tūkstoš latus, kas bija nepieciešami ceļa izdevumiem, ne?
Tā gan!
T
Piekrītu lielā mērā tam, ka Žagara persona nez kāpēc te ir visa centrā. Pat K. Opolais ir atstāta viņa ēnā. Paskatījos pāris Krievijas plašsaziņas līdzekļu sižetus internetā par LNO viesizrādēm. Visur Žagars priekšā, visur uzsvērts tas, ka tieši viņš esot padarījis LNO par Eiropas līmeņa teātri, visur viņš atspēries pats stāsta, ka Latvijai tagad esot 10 starptautiska līmeņa operdziedātāju, kuri dzied uz lielākajām un nozīmīgākajām skatuvēm Ņujorkā, Vīnē, Milānā, Londonā, Berlīnē un Minhenē (kā piemērus nosaucot Kristīni Opolais, Aleksandru Antoņenko, Elīnu Garanču un Maiju Kovaļevsku), jo viņš, Žagars, esot ieguldījis pūles un līdzekļus jaunu dziedātāju skološanā, viņš esot pārvilinājis uz LNO un algojis labākos vokālos pedagogus Garanču un Gruzdevu utt. Katrā ziņā tā tas tiek pasniegts. Jautājumu ir daudz. Kuri ir tie starptautiski pieprasītie 10 operdziedātāji no Latvijas? Es tik daudzus saskaitīt nevaru - Egils Siliņš, Inese Galante, Inga Kalna, Elīna Garanča, Maija Kovaļevska, Aleksandrs Antoņenko, Marina Rebeka, Kristīne Opolais. Man sanāk 8. Kurus divus viņš vēl domāja? Apeini? Nu, nu. Apeinis ir dziedājis tikai otršķirīgos Austrijas un Krievijas operteātros. Varbūt Itālijā skoloto Alisi Zinovjevu, kuri tikai tagad sāk lēnu un mērķtiecīgu karjeras kāpienu Itālijas teātros? Un lai viņai veicas, jo šķiet, ka talantīga viņa ir no tiesas, bet, kā saka, ar balsi vien nepietiek, lai dziedātu operā. Tur vajadzīgs vēl raksturs, spēks un daudz kas cits. Un kāds Alisei Zinovjevai vispār sakars ar LNO, Žagaru un Latvijas vokālo skolu? No pārējiem 8 - nezinu, ko Žagars ir ieguldījis Ineses Galantes un Egila Siliņa izveidošanā par operas zvaigznēm, ja viņi tādi jau bija, pirms Žagaras vispār kļuva par LNO direktoru. Elīnas Garančas, Maijas Kovaļevskas un Marinas Rebekas skološanā - ne tik. Elīnai Garančai un Marinai Rebekai vispār nebija nekāda sakara ar LNO, bet Maija Kovaļevska bija nolīgta vien dažām izrādēm, cik zināms, LNO štatā viņa laikam nemaz nebija. Un viņas īstā skolotāja no 2003. gada bija Mirella Freni, kura diez vai kaut ko vispār zina par tādu A. Žagaru. Arī Inga Kalna taču, ja nemaldos pabeidza kaut kādu akadēmiju Londonā, pēc kā iegāja starptautiskajā apritē. Patiesībā nešķiet, ka tieši LNO kļuva par viņas platformu starptautiskajiem panākumiem. Tātad paliek tikai Kristīne Opolais un Aleksandrs Antoņenko, kuri tiešām A. Žagara vadītajā LNO no koristiem kļuva par izcila līmeņa solistiem. Bet vai tāpēc tas notika pateicoties tieši Žagaram, ir vēl liels jautājums.
  • 14
  • 2
ne latus, ne rubļus, ne eiro
n
netaisos skaitīt, ja runa par par sasniegumiem mākslā. Nauda, jā, vajadzīga un ne mazums, bet to, kad ir aizkars vērts un mākslinieki ir publikas priekšā, tas vairs nav svarīgākais. Kas mani viesizrāžu sakarā pārsteidz? Latvijas TV ziņu dienests. Visādus kverpļus izrāda atspērušies,bet par LNO viesizrādēm- naf-f-f-ig. Te arī tāda miniziņa, bet kas centrā, kas to visu sasniedzis? Ž A G A R S - viens ! LNO operā gadu gaitā ir algoti čupām ārzemnieki ( kādēļ?) Vai vēl vairāk par mākslu var paņirgt? Var! Skat. ievietoto bildi!
  • 3
  • 0
balerina
b
Nu malaci un prieks par viniem, ka latviesi ar godu nes pasuel Latvijas maks, radoso garu, talantus. Latvija jau valsts telu ar pozitivu nokrasu nes tikai Latvijas talantigie makslinieki, dzidataji vai sportisti, bet stulbie, degradetie, aprobezoti, kompleksiem nomaktie Latvijas prezidenti, ministri, Saeimas deputati, ieredni, diplomati ar saviem darbiem garauj Latviju no iekspuses, iznicina latviesu tautu un maita Latvijas telu arpus Latvijas robezamun ta tas notiek visus pedejos 22. gadus.
>balerina
&
paskaidro, kas ir"pasuel Latvijas maks"?
  • 0
  • 0
jautājums
j
Un cik Latvija piemaksāja par šo "prieku"?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Skanošā fotoizstāde IRu

Apvienojot skaņas un attēla spēku, radīta skanoša foto izstāde IRu. Izstādes fotogrāfiju autors Lauris Vīksne. 52 fotogrāfijas uzņemtas Japānā, Tokijā un Latvijā. Izstādē skan Pūt, vējiņi!, latviešu ...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja