Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā -2 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Šakira. Vilcene ar vibrato

Šakira iepriecina ar albumu She Wolf. Viņas gurni joprojām nemelo! Pilnmēness katru popzvaigzni ietekmē dažādi. Šakira, izrādās, nevar mierīgi gulēt ar savu mīļoto. Viņa pārvēršas par vilceni, seksuāli agresīvā manierē dejo dzelzs būrī un pat mēģina aicinoši laizīt stieņus. Tas nav nekas tāds, ko mēs nebūtu redzējuši Madonnas izpildījumā klipos un koncertos, līdzīgi izklaidējas arī pašmāju princešu šovu dalībnieces Vecrīgas krogos, ja gribam ticēt viņu izpriecu hronikām slavenību žurnālos.

Taču baudīt Šakiras izdarības klipā She Wolf/Vilcene ir daudz patīkamāk — šis video ir gada sensācija. YouTube vietnē skatīts vairāk nekā 35 miljonus reižu, dziedātājas fani filmē un ievieto internetā savas parodijas — līdzīgu reakciju nesen izraisīja Bejonsē klips Single Ladies (Put a Ring on It) ar savu viegli atkārtojamo un oriģinālo horeogrāfiju.


Ko teiks Dita?
Akūta nepieciešamība komentēt Šakiras provokatīvo īsfilmiņu She Wolf radusies pat mākslinieciskā striptīza dīvai Ditai fon Tīsai. Tviterī viņa raksta, ka klips aizdomīgi balansē starp augstu klasi un bezgaumību. Dita Šakirai aizrādīja: dejot miesaskrāsas zeķbiksēs, bet bez kurpēm nav seksīgi (deja uz jumta klipa noslēgumā). Savukārt deja būrī augstpapēžu kurpēs "ar dibenu augšā" izpelnījās fon Tīsas ovācijas. Un vēl daži vārdi par tviteri.
Ditas fon Tīsas čivināšanas stils ir ārkārtīgi personisks un uzticības pilns, bet Šakira šo rīku izmanto PR vajadzībām, un tajā nav gandrīz nekā personīga — ļoti žēl, jo dziesmās kolumbiešu zvaigzne meistarīgi un aizrautīgi spēlējas ar vārdiem un metaforām. Vienīgais, kas izraisījis Šakiras reakciju tviterī, bija baumas, ka viņa samazinājusi degunu: "Pasaulē notiek tik daudz kas, tomēr daži izdomā stāstus par manu degunu! Kāpēc lai vilcene gribētu mazāku degunu?"


Emociju kulminācija
Šakiras pievilcības spēks ir neapspiestais ekscentriskums, kuru viņa nav zaudējusi, pat kļūstot par globālo ikonu (pārdoti 50 miljoni albumu spāņu un angļu valodā; 2006.—2007.gada Šakiras turnejas ieņēmumi pārsniedza 100 miljonu ASV dolāru). Galu galā šī sieviete mums dziedāja, ka viņas gurni nemelo (hits blokbāsters Hips Don"t Lie)! Savukārt pašā pirmajā internacionālajā šlāgerī Whenever, Wherever viņa stāstīja par sava iekārojamā ķermeņa jaukākajām īpašībām: "Esmu priecīga, ka manas krūtis ir mazas un neuzkrītošas, tu tās nesajauksi ar kalniem!"
Šis popmūzikai atbilstošais verbālais absurds ir Šakiras oriģinālā dzejas valoda. Jaunajā albumā She Wolf ir daudz tādu pērļu. Tituldziesmā viņa konstatē faktu, ka vīrieša attieksme pret viņu ir "mazliet varmācīga kā pret kafijas automātu birojā". Kompozīcijā Men in This Town Šakira atzīst, ka, ierodoties Losandželosā nakts piedzīvojumu meklējumos, viņa nesapņo kļūt par "nākamo Džoliju", lai gan viņas lūpas ir ne sliktākas, un secina, ka visi jaukie prinči ir aizbēguši un pat Mets Deimons nav viņai lemts...
Sakāpinātās emocijas sasniedz kulmināciju dziesmā Mon Amour: Šakiras mīļotais ar viņas sāncensi plāno doties romantiskajā ceļojumā uz Franciju. "Ceru, ka franču blusas apēdīs jūs dzīvus, jūsu viesnīcas numurs būs smirdīgs, jūs nevarēsiet noskalot tualetē ūdeni, vietējie pret jums būs ļauni un apkalpošana būs slikta," Šakira novēl pārītim "jauku" atpūtu. "Kā Džeimsa Bonda meitene esmu gatava mirt, mirt, mirt," viņa rotaļīgi paziņo dziesmā Spy.
Maza kaza
Taču Šakiru nedrīkst uztvert tikai kā jocīgu literāti un atraktīvu vēderdejotāju — viņa ir pelnījusi komplimentus arī muzikālajā lauciņā. Kritiķi, protams, ironizē, ka Šakira ir pirmā superzvaigzne pēc Maikla Džeksona un viņa leģendārā albuma Thriller, kura ierakstos atļaujas gaudot kā vilks (tā atkal ir dziesma She Wolf). Šakira sākusi dziedāt četru gadu vecumā, rakstīt dziesmas — astoņu gadu vecumā. Kopš bērnības viņai ir savdabīgs dziedāšanas stils, kura dēļ viņu pat neņēma skolas korī. "Kora vadītājs teica, ka man ir izteikts vibrato un es izklausos pēc kazas, tāpēc, ja es pievienotos korim, tas sabojātu visu skanējumu," Šakira atceras.
She Wolf ir viņas trešais albums ar dziesmām angļu valodā. Komerciāli veiksmīgākais bijis pirmais — Laundry Service (2001; pārdoti 13 miljoni eksemplāru). Nākamais ieraksts Oral Fixation Vol.2 (2005) ir radoši drosmīgāks, to producējis hiphopa un hārdroka grands Riks Rubins: diskā dzirdami gregoriāņu dziedājumi, ziloņu kliedzieni, britpopa elementi, bērnu kori un no Led Zeppelin aizgūti akordi.


Etnisks disko
Šakira vienmēr bijusi vairāk nekā vienkārši latino pops — šā žanra pārstāvji Dženifera Lopesa un Rikijs Mārtins sen vairs nerullē. Šakira sevi pozicionē kā starpžanru muzikāli vizuālu parādību. Albumā She Wolf viņa pievēršas elektroniskajai popmūzikai ar spēcīgām basu partijām un bagātīgu etniskās mūzikas/world music tekstūru. "Mani intriģē elektropopa pasaule un viss, ko šī pasaule var piedāvāt. Šā albuma skanējumā es gribēju koncentrēties uz ritmu, taču manas mūzikas uzbūve ir sarežģīta, jo es vienmēr cenšos eksperimentēt ar skaņām no dažādām pasaules malām," stāsta Šakira. Viņas mūzika ir kā fusion virtuve — tajā ir tango, bosanova, regetons, Andu flautas un čigānu klarnetes skanējums.
"She Wolf ir elektronisks albums, taču tajā ir arī "organisko", akustisko instrumentu skaņas. Man ir jāpagatavo garšīgs ēdiens un jāpievērš uzmanība, lai garšvielas nepārmāktu galvenās sastāvdaļas. Rezultāts atstāj patīkamu garšu mutē," uzsver dziedātāja. Savu jaunāko "ēdienu" Šakira pagatavojusi ar hiphopa un R&B meistaru Farelu Viljamsu, kurš strādā smalkāk un interesantāk nekā viņa kolēģis Timbalends. Šakirai ir laba melodijas izjūta — katra dziesma albumā She Wolf ir ne tikai ritmisks "klubu gabals", bet melodisks un pat eksotisks stāsts. Šakiras jājamzirdziņš ir mūsdienīgs, erotisku fantāziju caurstrāvots etnisks disko. Šī mūzika ir izaicinoši "horeogrāfiska", tā ļauj izkustināt ne tikai gurnus.


Zīmols aug
Šakiru kūrējošās biznesa struktūras Sony Music (ierakstu izdošana) un Live Nation (koncertu rīkotājs, suvenīru produkcijas ražotājs un visu citu ar dziedātājas vārdu saistīto lietu "bīdītājs") tagad plāno "stratēģiskus soļus pasaules iekarošanai". Tās daudz runā par "Šakiras zīmola attīstību" un visu viņas aktivitāšu "holistisku integrāciju un izaugsmi".
Nākamgad Šakira dosies koncertturnejā: piecos kontinentos plānots 140 šovu. Par stratēģiskiem tirgiem, kuros iespējama "Šakiras zīmola izaugsme", tiek uzskatīti ne tikai Dienvidaustrumu Āzija un Tuvie Austrumi, bet arī Austrumeiropa! Tātad ir pamats gaidīt viņu ciemos. "Pasaule ir tik plaša, un es nespēju grozīties tās centrā," par savu vietu pasaulē saka Šakira.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja