Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +3 °C
Skaidrs
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris

Ābolu ķocis. Jaunā ārsta piezīmju diagnoze: režijas mazspēja

Mihails Bulgakovs. Jaunā ārsta piezīmes. Dramatizējums Rasa Bugavičute. Režisori Jānis Vimba, Kaspars Zvīgulis

Maija Uzula-Petrovska **

Bulgakova Jaunā ārsta piezīmes Rasas Bugavičutes dramatizējumā paver gan melodrāmas, gan morfija atkarības apburtajā lokā rotējoša cilvēka eksistenciālās drāmas iespējas. Kārļa Kazāka saldsērīgās dziesmas ieraksts, kas katra cēliena sākumā atskan kā no tālas radiostacijas, uzreiz satver sirdi plaukstā, un ir pavisam skaidrs, kā tas ir – būt jaunam, bet jau ar vilšanos, talantīgam, bet nepieredzējušam, dzīves alkstošam, bet nedrošam un ieslodzītam provinces slimnīcā. Diemžēl, izskanot pēdējām taktīm, uz skatuves sākas drudžaina rosība, bakstīšanās ap rekvizītiem, skraidīšana pa mazajai spēles telpai pārblīvēto Kristīnes Abikas scenogrāfiju. Tuvplānā cita pēc citas tiek attēlotas dažādas operācijas – mākslīgās asinis, dzemdētāju kliedzieni, zāģa skrapstēšana pret "kaulu" amputācijas laikā pretendē uz naturālismu ar komiskuma piešprici, taču izskatās butaforiski un jau drīz – garlaiko. Kristaps Ķeselis pārliecina, ka varētu nospēlēt galveno lomu, tomēr cildenais varonis ar viegli kariķētiem nedrošības vaibstiem noslīkst kopējā estētiskajā bardakā ar vecām anekdotēm un jandāliņu. Līdzīgi notiek ar Lienes Sebres atveidoto Annu. Diagnoze: režijas mazspēja. Aktieru Kaspara Zvīguļa un Jāņa Vimbas centienus nav glābis arī rūdītā profesionāļa Pētera Krilova padoms.

Atis Rozentāls **

Jāņa Vimbas un Kaspara Zvīguļa režijas kopprojekts dod iespēju sevi parādīt jaunajiem aktieriem Kristapam Ķeselim un Lienei Sebrei, un abi to izmanto. Jaunā ārsta tēls gan pagaidām balstās aktiera paštēlā, taču sava varoņa garīgo iztukšotību izrādes beigās aktieris parāda pārliecinoši. L. Sebre ir kā radīta, lai spēlētu mīlošas sievietes, un Annas loma ir pierādījums tam. Tomēr ar to ir par maz, lai radītu izrādi kā organisku veselumu. Pārējie aktieri atveido katrs vairākus tēlus un dara to samērā nevienmērīgi. Izrādē netrūkst pašmērķīgu vietu, tipāži ir apzināti kariķēti gan ar kostīmiem, gan darbībām (matu plēšana, uz grīdas krītot šķipsnām, garā un bezgaumīgā viesību aina ar apdzērušos cilvēku izpausmju izkāpinātu attēlojumu utt.). Problemātisks ir arī jaunā ārsta veikto operāciju atainojums LMT zāles pietuvinājumā skatītājam, kaut iztikt bez tā nevar. Rodas iespaids, ka režisori Jānis Vimba un Kaspars Zvīgulis diezgan aptuveni apzinājušies, ko iesākt ar Rasas Bugavičutes izveidoto dramaturģisko materiālu. Kad ārsts zāģē kaulu, izrāde šķiet risināta naturālisma estētikā, kad šis pats ārsts mazgājas sausā vannā un nenoslaucījies apģērbjas, parādās nosacītība. Izrādei simpātisks Kārļa Kazāka muzikālais ietērps. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja