„G.Gorbaņovs ir pats sportiskākais no Latvijas visu laiku baletdejotājiem. Sportiskumu veido dotumi. Vieglums soļos un lēcienos, lēcienu augstums un formas precizitāte, precīza, nesalauzīta un ātra griešanās, uzmanīga un fiziski droša partnerība. Vienmēr startam gatavs. Pēc visiem saviem dotumiem – tehniskā spožuma, īpatnā, paskarbā, emocionālā noskaņojuma, ārējā veidola, sportiskuma un asuma – viņš ir spilgts traģiskās groteskas dejotājs, īpatns premjers visās lomās. Šķiet, ka viņam „dzelzs” nervi un viņš zina dejas ilggadības noslēpumu”, par baletdejotāju rakstīja baleta kritiķis Eriks Tivums.
Izskolojies Rīgas Horeogrāfijas vidusskolā pie N.Leontjevas, V.Bļinova, J.Pankrates, A.Ēķa, A.Lemberga un V.Cukanova, G.Gorbaņovs kopš 1967.gada ir Latvijas Nacionālās operas baleta solists, bet kopš 1979.gada – LNO baleta pedagogs un repetitors. Aktīvo skatuves gaitu laikā regulāri uzstājies Igaunijas Nacionālajā operā „Estonia”. G.Gorbaņovs izcīnījis sudraba medaļu Varnas starptautiskajā baleta mākslinieku konkursā 1972.gadā, ieguvis diplomu kā labākajam balerīnas partnerim Varnas starptautiskajā baleta mākslinieku konkursā (1976), kā arī diplomu Maskavas starptautiskajā baleta mākslinieku konkursā (1977). Baletmākslinieka spilgtāko lomu vidū ir Bazils L.Minkusa baletā „Dons Kihots”, Skaramušs Ž.Sibeliusa „Skaramušā”, Antonijs E.Lazareva baletā „Atnonijs un Kleopatra”, Armens A.Hačaturjana baletā „Gajanē”, Romeo S.Prokofjeva baletā „Romeo un Džuljeta” u.c. Spilgts notikums dejotāja karjerā bija mākslinieka rīkotais radošā darba vakars (1978), kurā G.Gorbaņovs dejoja tieši viņam sacerētas B.Eifmana, M.Murdmā, J.Kaprāļa horeogrāfiskās partitūras. Kā norāda I.Vasiļjeva, šobrīd G.Gorbaņovs dejo izrādēs „Kopēlija” (Kopeliuss), „Bahčisarajas strūklaka” , „Gaišais strauts” (Gavriličs) u.c.
"Ar Genādiju Gorbaņovu ilgu laiku bijām skatuves partneri – kopā dejotas visas klasiskās baleta izrādes, kopā esam piedalījušies konkursos, viesizrādēs. Viņš bija vienmēr mierīgs, korekts un ļoti uzmanīgs, iejūtīgs duetu partneris. Ar viņu vienmēr varēju būt droša! Genādijs arī kā cilvēks ir ļoti gaišs – mūsu kopīgās skatuves karjeras laikā ne reizi neesam sastrīdējušies,” tā kopīgās skatuves gaitas atceras eksprimabalerīna, Latvijas Mūzikas akadēmijas asociētā profesoreZita Erss.