Laika ziņas
Šodien
Migla
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

papildināta (16:13) - RD no konkursa rīkošanas izvairījusies divu latu starpības dēļ

Rīgas domes (RD) Saimniecības pārvalde noslēgusi iepirkuma līgumu ar Latvijas Neatkarīgo Televīziju (LNT), kura nodarbosies ar Latvijas iedzīvotāju informēšanu par dažādiem domes rīkotiem pasākumiem, portālu Diena.lv informēja RD preses sekretārs Uģis Vidauskis.

Tāpat RD bez konkursa noslēgusi līgumu par 15 000 latu ar Pirmo Baltijas Kanālu, kas arī pārraidīs domes aktuālo informāciju, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

Attiecīgajam iepirkumam RD Saimniecības pārvalde nav rīkojusi konkursu, jo iepirkuma līgumcena ir 19 998 latu. Publisko iepirkumu likums paredz, ka konkursu nav nepieciešams rīkot, ja līgumcena ir mazāka par 20 000 latu. Tas nozīmē, ka no konkursa rīkošanas Saimniecības pārvalde izvairījusies divu latu starpības dēļ.

RD konkrētā līguma ietvaros aicinās Latvijas iedzīvotājus piedalīties  LR Neatkarības atjaunošanas dienas, Līgo svētku, Pilsētas svētku, LR proklamēšanas gadadienas, Staro Rīga,  Ziemassvētku un Jaungada sagaidīšanas u.c. pasākumos, kurus organizē RD. Pašvaldība šajos svētkos nodrošina plašu bezmaksas pasākumu programmu un par tiem vēlas informēt rīdziniekus un Latvijas iedzīvotājus, sacīja U. Vidauskis.

Atbilstoši RD noteiktajai kārtībai, visus iepirkumus Centrālajā administrācijā veic Saimniecības pārvalde, kurā izveidota iepirkumu komisija. Attiecīgais iepirkums veikts saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 8.¹ panta 10. daļas nosacījumiem, kas paredz to, ka pasūtītājs ir tiesīgs iepriekš nepublicēt paziņojumu par plānoto līgumu.

Šajā gadījumā iepirkuma komisija noskaidroja iespējamos pakalpojumu sniedzējus, kas visvairāk atbilst nepieciešamā pakalpojuma izpildei mērķauditorijas ziņā. Kā skaidroja U. Vidauskis, līgums ar LNT noslēgts, ņemot vērā kompānijas iesniegto piedāvājumu, LNT auditorijas lielumu, izmaksas un informācijas pārraidei piemērotās ievērojamās atlaides.

Tāpat RD preses sekretārs uzsvēra, ka likumdošanā ir arī atrunāta radošu projektu iepirkumu kārtībā, kas paredz to, ka nav obligāti jāizvēlas lētākais piedāvājums. "Piemēram, LNT vai TV3 izcenojumi atšķirsies no kādas reģionālas televīzijas piedāvājuma gan pēc cenas, gan pēc auditorijas," skaidroja U. Vidauskis.

Savukārt LNT preses sekretāre Inguna Sermole portālam Diena.lv skaidroja, ka sadarbība ar RD tieši svētku popularizēšanās jomā LNT ir ne pirmo gadu. "Šāda veida sadarbība acīmredzot  apmierina pasūtītāju, tāpēc arī šogad bija tāds iepirkums un tāds līgums," norādīja I. Sermole. Tāpat viņa norādīja, ka parasti svētku video aicinājumu garums ir 30 sekundes.

Nezinot konkrētā līguma specifiku un nosacījumus, abstraktā līmenī ir grūti spriest par šo gadījumu, taču riska momenti ir pamatīgi, tā RD un LNT noslēgto līgumu komentēja Providus pētniece Iveta Kažoka.

Viņa uzsver, ka jābūt ievērotiem pamatīgiem piesardzības pasākumiem, lai šādi līgumi neapdraudētu paša medija redakcionālo neatkarību un nenovestu pie tā, ka pašvaldības līdzekļi tiktu tērēti propagandai. "Šādiem materiāliem ir jābūt ļoti skaidri nodalītiem no medija paša veidotā satura, par kuru Rīgas domei nav nekādas ietekmes. Tas nozīmē, ka tādi sižeti, par kuriem maksā dome nekādā gadījumā nevarētu parādīties ziņās," uzsvēra I. Kažoka.

"Faktors, kas dažkārt nāk līdzi šādiem līgumiem ir, ka "lūk, mēs jums piešķiram oficiālu līgumu, ka jūs atspoguļojat kaut kādus pasākumus, bet nerakstīti mēs jums sakām, ka nākamreiz jūs tādu līgumu iegūsiet tikai tad, ja jūs par Rīgas domes vai citas institūcijas darbu arī savos pašu redakcijas veidotajos materiālos, par ko nav šādu līgumu, neko negatīvu neteiksiet,"" skaidroja I. Kažoka.

Pētniece gan atzīst, ka Latvijas praksē bijušas aizdomas par vēl šaubīgākiem līgumiem, kad politiķi un institūcijas tieši neslēdz līgumus ar medijiem, bet tas tiek darīts caur valstij un pašvaldībām piederošām kapitālsabiedrībām. Kā norāda I. Kažoka, šādos gadījumos galus kopā savilkt ir vēl grūtāk.

Portāls Diena.lv jau vēstījis, ka jau iepriekš LNT uzvarējusi Rīgas pašvaldības uzņēmuma Rīgas Centrāltirgus (RCT) rīkotā konkursā par rekāmas pakalpojumiem televīzijā ekonomiski aktīvo iedzīvotāju piesaistei.

Šādas informatīvās kampaņas nepieciešamību RCT preses sekretārs Ivars Jakovels toreiz pamatoja ar nepieciešamību veicināt tirdzniecību, jo tirgus darbā ir vērojama izteikta sezonalitāte un tradicionāli gada pirmajos četros mēnešos novērojama zemāka tirdzniecības aktivitāte salīdzinājumā ar pārējiem mēnešiem.

(ziņa papildināta ar 2.rindkopu)

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas