Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

Kādi ir jūsu novērojumi par konkurenci degvielas tirgū?

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
klusais
k
Degvielas tirgus ģenerāli nav mainījies no 90-to gadu vidus . Cenu nosaka platts , nodokļi un daža papildus nodevas . Proporcionālais piecenojums pat ir samazinājies , platts ir lielo tirgus spēlētāju rotaļlieta . Akcīze , PVN - it kā skaidrs . Lietas , kas nevajadzīgi sadārdzina degvielu ir : a) obligātais biodegvielas piejaukums - aptuveni plus 1 sant. b) valsts obligātās stratēģiskās rezerves - arī plus 1 sant. aptuveni. Abi pēdējie ir Eiropas uzspiesti pasākumi.
ņeponjatka
ņ
Kāpēc, piemēram, Virši, Trest, Viada neliek cenu 90 sant litrā, ja reiz sliktais monopolists Statoil uzliek 1 latu? Kāpēc visi degvielas tirgotāji cenas maina uzreiz kā to izdara Statoil?
garāmgājējs
g
Manuprāt vajag salīdzināt līknes laika periodā,teiksim gada laikā,bet sīki izvērstas-mazumtirdzniecības cena dazados dus,vairumtirdzniecības cena pie dažādiem vairumtirgotājiem,šīpati cena kaimiņvalstīs-Igaunijā,Lietuvā,Polijā un tuvāko biržu cena.Tālākais ir apskatnieka smadzeņu jautājums kādus secinājumus izdarīt.Tikai lūdzu neprasiet tirgotāju,asociāciju viedokli.Vajag neatkarīgu ekonomistu viedokli un viss.Lūdzu lai nebūtu pasa žurnālista personīgās domas.
didis
d
Nestē degvielas litra cena vienmēr ir par tieši 1,2 santīmiem mazāka nekā pilna servisa Statoilā. Tikai aklais un Konkurences padome var ilgstoši nesaskatīt aizliegtu vienošanos.
nu man paziņa strādā statoilā
n
viņi cenas maina skatoties pēc neste. nekad nav tā ka cenu pazvana un pasaka no rīgas, vai grāmatvedis izreķinājis un nosaka- jābut tik un tik. skatās kāda vena ir nestes stacijā aiz stūra un atiecigi liek savu
ff
f
Kāda tur konkurence??!! Degvielas tirgotāji pat nemēģina radīt iespaidu, ka konkurē viens ar otru! Domāju, ka ir pilnīgi nelietderīgi izmantot Konkurences padomes resusrsus, lai to konstatētu. Katram, kurš lieto auto tas tāpat ir skaidrs. Daudz lietderīgāk būtu uzveidot lapu I-netā, kur var apskatīt aktuālo cenu katrā konkrētā tankā (tā tas ir Francijā). Uzlikt par pienākumu katram degvielas tirgotājam tajā lapā atjaunināt info 3x dienā. Tā būtu ļoti viegli pārskatīt saistības starp cenu vienā un citā tankā. Šobrīd ir tā, ka uzzinot cenu vienam konkrētam Statoil tankam, es jau varu izrēķināt, cik degviela maksās vienā konkrētajā Nestes tankā. STARPĪBA IR NEMAINĪGA GADIEM!!!
Viedoklis
V
Nu,nu.Tāda jau ir politika visā Eiropā. Atradu datus par degv.cenām uz 12.augustu 2012.T.i. par LV lētāks 95.benzīns ir tikai Polijā. ES tak nepieļaus,ka te pēkšņi degv,cena būs ap 1 Eur/l. Vienīgais ,kam var piesieties,ir fakts,ka LT un EE degvielas cena ir apmēram tāda pati,bet cenā ir ieklauts ceļu nod.Ceļu nod.iekļaušana degv.cenā ir visloģiskākais,kas var būt.T.i. vairāk brauc-vairāk maksā,bet tik tālu aizdomāties jau mūsu "gudrā"valdība nespēj.Lūk-ceļu nod.ieklaušana degv.cenā būtu tas solis,kas piespiestu torgašus padalīties,jo gala cenu pie mums vairs īsti pacelt nav kur.
ulla
u
vajadzētu valstij noteikt, ka viens tirgus spēlētājs nevar aiznemt vairāk par 10 % tirgus daļas, tas viennozīmīgi palielinātu konkurenci un samazinātu cenas, ja pārsniedz tos %, tad tas ir monopols un uz viņu attiecas uzreiz visi pretmonopolu likumi, ta skaitā jāiet saskaņot cena ar uzraudzības padomi
Senais
S
Būtībā tas atgādina, ka cenu nosaka pieprasījums, un, ja tas neplok, tad cena mierīgi var pieaugt. Ja patēr etāji saņemtos un vismaz kādu mēnesi atteiktos no dāargā komforta, noplaktu cenas.
qwe
q
Jā, un jāboikotē tā DUS, kur vislielākā cena, tātad - statoil.
qwe
q
Steidzami ir nepieciešama degvielas tirgus liberalizācija, jāļauj ievest no Krievijas, jāļauj tirgot no cisternām šosejas malā, kā tas bija deviņdesmitajos.
qwe
q
Konkurences nav! Sen nav redzēta tabula ar degvielas cenām dažādās valstīs bez nodokļiem. Igaunijā ceļa nodoklis ir iekļauts degvielas cenā, bet tur tas ir Lētāks, nekā Latvijā. Kā tas var būt?
to Mjaa
t
Vēl neesi sapuvis?
  • 1
  • 0
Mjaa
M
Vienotības kliķe (V+VL+RP) smird... Ko tur tajā smirdoņā dara VL?
  • 2
  • 1
kartelis apdraud citas tautsaimniec
k
Sliktākais, ka šis kartelis (asociācijas personā) savu sīko interešu dēļ sāk diktēt noteikumus valstij, turklāt tādus, kas var nopietni apdraudēt citas Latvijas tautsaimniecības nozares. Piemēram, jaunizceptā iniciatīva ierobežot degvielas daudzumu tranzīta automašīnu bākās. kartelis apdraud citas tautsaimniecības nozares
signālcenas kartelis
s
Manuprāt, šobrīd Latvijas degvielas tirgū pastāv signālcenas kartelis. Tas nozīmē, ka viens no spēlētājiem (ar, vai bez īpašas visu tirgus dalībnieku vienošanās) tiek nominēts par cenu līderi, bet pārējie šai cenai ar noteiktu "trepi" pieskaņojas.
kaspars
k
Degvielas tirgus ir ļoti netīrs, atliek vien paskatīties uz personāžiem, kas nodarbojas ar šo biznesu, uzreiz ir skaidrs, kas ir kas. Agrāk sekoju līdzi degvielas un naftas cenu tendencēm. Paskatoties vnk cipariņus skaidri redzams, ka cenas starp lielajiem DUS apsaimniekotājiem tiek sarunātas. Protams, tas ir visā Baltijā. Statoil jau par šādu shēmu iniciēšanu un īstenošanu daudzās valstīs ir pamatīgi sodīts, bet ne pie mums. LV degvielas cenu tendencēm, protams, ir maz sakara ar naftas cenu tendencēm. Nafta pēdējos gados ļoti lēkā, bet cenai vajadzētu būt ne vairāk par 0,8 lvl. Paldies valdībai, ka tā palielināja degvielai nodokļus, jo DUS īpašnieki šā vai tā cenas turētu pie lata.
Info
I
Vai tu, kretīn, zini, ka tieši valdības uzliktie nodokļi sastāda pusi no degvielas cenas?
  • 1
  • 3

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē