Šobrīd, domājot par satiksmes drošību tuvākajā nākotnē, svarīgākais, lai Saeima savlaicīgi, kā spriedumā noteikts līdz 1.oktobrim, ņemtu vērā ST spriedumu un veiktu nepieciešamās izmaiņas likumdošanā, kā rezultātā automašīnas īpašniekam būtu Satversmē noteiktās tiesības uz taisnīgu tiesu, tātad būtu iespējams pārsūdzēt sodu par fotoradara fiksēto atļautā braukšanas ātruma pārkāpumu, ja to pieļāvusi kāda cita persona.
Iekšlietu un Satiksmes ministriju darba grupa jau ir iesniegusi savu ziņojumu par fotoradaru projektu, kurā ieviešana plānota līdz 2017.gadam, to uzticot Ceļu satiksmes drošības direkcijai. Pakāpeniski ik gadu tiks iegādāti 20 fotoradari, kā arī ar kvalitatīviem ātruma mērītājiem tiks aprīkotas vairāk nekā simts policijas automašīnas. Ļoti ceram, ka šoreiz fotoradaru projekts pildīs savu pamatuzdevumu - rūpēties par satiksmes drošību, un autovadītāju acīs nebūs tikai naudas pelnīšanas mehānisms. Iespējams, ka reiz nākotnē pienāks diena, kad valsts no fotoradariem negūs ne santīma, jo satiksmes drošība, tajā skaitā atļautā ātruma ievērošana, būs ideāla. Reāli novērtējot situāciju, diez vai mēs šādu dienu sagaidīsim, tomēr tieši tas ir mērķis, nevis pēc iespējas lielāks iekasētās soda naudas apjoms.
Pieredze liecina, ka svarīgāks par soda apjomu ir soda nenovēršamības princips, tādēļ arī Latvijā varētu ieviest Lietuvas piemēru, kur veicot soda naudas samaksu pirmajās desmit dienās, tās apjoms ir uz pusi mazāks nekā vēlāk. Tas padarītu autovadītājiem izdevīgu sodu savlaicīgu nomaksu.
Ir labi, ka ST spriedums ir tieši šajā pārejas periodā, kad gatavojamies jaunam fotoradaru projektam, jo iespējams veikt sagatavošanās darbus visā spektrā, gan nodrošinot tehnisko pusi, gan izmainot sodīšanas kārtību. Svarīgi, ka ST lēmums nav pārsūdzams, tātad vairs nav jēgas turpināt diskusiju, bet jāskatās nākotnē. Jaunā, ST noteiktā kārtība varētu būt darbietilpīgāka, nekā vienkārša datu bāzes apskate, noskaidrojot īpašnieku, tomēr demokrātiskā ES valstī likuma ievērošana ir svarīgāka par izdevumiem tā nodrošināšanai.
Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.