Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -1 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Latkovskis: Nodokļu maksātājiem nav jāglābj dažu cilvēku neizdevies bizness

No bijušā Vitronic valstij ir jāatpērk vienīgi stacionāro radaru izvietošanas vietas, un arī tikai tās, kas ir nodotas ekspluatācijā un kur atrisināti visi nepieciešamie juridiskie jautājumi, uzskata Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšsēdētājs Ainars Latkovskis (Vienotība).

Sarunā ar Diena.lv politiķis norāda, ka ir kategoriski pret radaru un cita aprīkojuma atpirkšanu no uzņēmuma, uzsverot – vairākums kompānijas rīcībā esošo radaru ir pārvietojamie, jo Vitronic domājis tikai par savu peļņu, nevis par līguma ar valsti pildīšanu. Savukārt pārvietojamie radari Ceļu Satiksmes un Drošības dienestam (CSDD) ne tikai nav vajadzīgi, bet gan kļūs par ievērojamu problēmu, kas ir klajā pretrunā ar sabiedrības interesēm.

"Vispirms jau jāatceras, ka valsts mērķis ir satiksmes drošības palielināšana un negadījumu skaita mazināšana, nevis budžeta papildināšana, izmantojot pārvietojamos radarus. Pat ja noticēsim, ka pārvietojamie radari padara ceļus drošākus, tad jāatceras, ka Ceļu policijā jau tāpat trūkst cilvēku, un nevar viņiem uzkraut pienākumu nodarboties ar pārvietojamo radaru uzraudzīšanu – radaru uzraugi būs jāatsauc no citu pienākumu pildīšanas, un tie nebūs viens vai desmit cilvēki. Nedomāju, ka kāds vēlas pēc nenozīmīga satiksmes negadījuma stundām ilgi gaidīt Ceļu policijas ekipāžu, kura tobrīd ķimerējās ap pārvietojamo radaru," Diena.lv saka A. Latkovskis.

"Uzreiz pēc tam seko jautājums par to, ar kādām automašīnām pārvadāt pārvietojamos radarus – policijai specializētu auto nav, un tas nozīmē, ka arī tās nāksies atpirkt no bijušā Vitronic," norāda A. Latkovskis, piebilstot, ka "nav šaubu, ka gadījumā ja radari tiks atpirkti, problēmas pieaugs ģeometriskā progresijā – valsts nopirks vispirms automašīnas, tad vēl kādu aprīkojumu, tad programmatūru, un tā tas turpināsies līdz bezgalībai".

"Radaru uzstādītājs nav nekāda sistēmiskā banka, lai valstij nodokļu maksātāju personā sakostiem zobiem būtu jāupurējas un jāglābj dažu cilvēku neveiksmīgs bizness," saka politiķis, uzsverot, ka "gadījumā ja uzņēmumam pietiek nekaunības runāt par Latvijas sūdzēšanu tiesā, valstij beidzot jāsaņemas un pašai jāiesūdz tiesā kompānija – lai šādi draudētāji vienreiz saprastu, ka noslēgtie līgumi ir jāpilda".

Pēc A. Latkovska domām Latvijā ir nepieciešami stacionārie radari, un ar to izvietošanu galvenokārt vietās, kur ir dzīva satiksme un gājēju plūsma, jānodarbojas CSDD. "Iesākumā jāiegādājas neliels skaits stacionāro radaru, bet pēc tam darbība jāpaplašina, izmantojot noteiktu daļu iekasēto soda naudu. Šāda shēma arī ļaus noteikt nepieciešamo radaru skaitu – ja soda naudas samazināsies, tas nozīmēs, ka esošo radaru skaits ir pietiekams un nebūs nepieciešamības jau sākumā minēt kādus konkrētus skaitļus, cik radaru Latvijā nepieciešams," norāda politiķis.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?

Latvijas universitātes, tāpat kā augstākās izglītības iestādes visā pasaulē, aktīvi strādā, lai piesaistītu ārvalstu studentus. Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc augstskolas ir ieinteresētas ārva...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē